Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 11 1 2 3 4 5 10 11

Scott 2018:

Re: Scott 2018: [Re: olechr] #2436356 08/09/2017 09:14
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 7,504
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 7,504
Sitat: olechr
Sitat: Oddefa
Hvor mange Spark RC 900 WC ble solgt denne sesongen ? og hvorfor skal "alle" selge sin nå i høst ? Har vært sykt mange på Finn i det siste i alle fall, med priser ned på 37 000. Som jo må være røverpris.


Det har blitt solgt mange. Ikke minst er det veldig mange blant aktive som bytter sykkel hvert år. Bare på NTG Lillehammer kryr det.



Ja, da skjønner jeg at så mange av de har hatt adresse Lillehammer. Men flust fra andre steder også. Og nei, skal ikke kjøpe. Kjøpte ny Scalpel som er såpass dyr at jeg har tenkt å ha den i noen år. Var litt det jeg stusset på med alle de RC'ene at folk kjøper en veldig dyr og veldig bra sykkel, og ikke har den i flere år. Hvis en har en slags avtale som gjør at det økonomisk greit å bytte sykkel hvert år så forstår det jeg, men for oss "vanlige" mosjonister med litt vel dyr sykkel så kan jeg ikke skjønne at en må bytte årlig.

Men flott sykkel da. Nesten like flott som min he he.

Re: Scott 2018: [Re: Oddefa] #2436370 08/09/2017 09:52
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline
Anonym22
Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
15 tusen i mellomlegg for ny sykkel hvor alt er tipp-topp shape, vs. å bruke halvparten på deler og service (regner med at de gjør det selv eller ikke betaler) og likevel ikke ha like tipp-topp shape sykkel. Ikke så dyrt når dette er jobben, vil jeg si.

Re: Scott 2018: [Re: Øyvind V] #2436375 08/09/2017 10:12
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
K
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
Sitat: Øyvind V
Jeg har prestert å bli i tvil om jeg skal ha RC eller vanlig Spark neste år. Likte årets 900 veldig godt, men siden jeg sykler mest landevei og lite grov sti var det ikke heeeelt 100 % match mellom meg og sykkel. Lurer på om en lettere RC vil gi den gode følelsen jeg er på jakt etter, men er jaggu ikke sikker. Kjører uansett ikke noe grov sti, og jukkepinne bruker jeg ikke.

Hva skjer a? Skjør og pinglete, var det ikke det du kalte RC'n etter å ha prøvd den sist..

Re: Scott 2018: [Re: anonym22] #2436376 08/09/2017 10:15
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
K
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
Sitat: anonymous22
15 tusen i mellomlegg for ny sykkel hvor alt er tipp-topp shape, vs. å bruke halvparten på deler og service (regner med at de gjør det selv eller ikke betaler) og likevel ikke ha like tipp-topp shape sykkel. Ikke så dyrt når dette er jobben, vil jeg si.

Fort dyrere å ha de flere år, år to gir deg gjerne i tillegg til mer verdigtap en del servicekost.. Nytt og bra er best (selv om jeg gjerne har de flere år selv),

Re: Scott 2018: [Re: Kriss] #2436380 08/09/2017 10:26
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Øyvind V Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
He he... Den kjentes litt skjør ut sammenlignet med 900, men jeg har aldri trodd den faktisk er skjør. Men så er det kanskje noe sånt jeg egentlig vil ha likevel da... Vetta søren.

Re: Scott 2018: [Re: Øyvind V] #2436407 08/09/2017 11:36
Registrert: Mar 2011
Innlegg: 503
B
BjørnAa Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
B
Registrert: Mar 2011
Innlegg: 503
Jeg vurderer også 900 Ultimate. Tenker den skal erstatte både Spesh Epic WC samt Spesh Stumpy da jeg stort sett sykler rundbaneløyper samt endel langturer i terreng som ikke er enduroprega. Tenker at denne kan gjøre jobben til begge de to syklene.

Meen, jeg er skeptisk til dette med twin-lock. Noen som har erfaring med twin-lock og som kommer fra andre merker? Er det mulig å "operere" bort twin-locken om jeg ikke skulle like d?

Noen som vet hvor lenge forhåndstilbudene varer?

Re: Scott 2018: [Re: Kriss] #2436409 08/09/2017 11:45
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline
Anonym22
Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
Sitat: Kriss
Sitat: anonymous22
15 tusen i mellomlegg for ny sykkel hvor alt er tipp-topp shape, vs. å bruke halvparten på deler og service (regner med at de gjør det selv eller ikke betaler) og likevel ikke ha like tipp-topp shape sykkel. Ikke så dyrt når dette er jobben, vil jeg si.

Fort dyrere å ha de flere år, år to gir deg gjerne i tillegg til mer verdigtap en del servicekost.. Nytt og bra er best (selv om jeg gjerne har de flere år selv),
Jepp, sånn ser jeg det også. Enten selge etter første sesong, eller behold så lenge som mulig.

Re: Scott 2018: [Re: Kriss] #2436410 08/09/2017 11:48
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 1,404
SykkelGlenn Offline
Veteran
Offline
Veteran
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 1,404
Sitat: Kriss
Sitat: Øyvind V
.... Kjører uansett ikke noe grov sti, og jukkepinne bruker jeg ikke.

Hva skjer a? Skjør og pinglete, var det ikke det du kalte RC'n etter å ha prøvd den sist..


Skjønner ikke hva folk mener at Spark 900 RC føles skjør. Jeg dundret i vei som jeg pleier på Konnerud i går, følte ikke på noen måte at sykkelen ga etter.


//Glenn
----------------
Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK)
Instagram @sykkelglenn
Re: Scott 2018: [Re: BjørnAa] #2436412 08/09/2017 11:52
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline
Anonym22
Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
Sitat: BjørnAa
Jeg vurderer også 900 Ultimate. Tenker den skal erstatte både Spesh Epic WC samt Spesh Stumpy da jeg stort sett sykler rundbaneløyper samt endel langturer i terreng som ikke er enduroprega. Tenker at denne kan gjøre jobben til begge de to syklene.

Meen, jeg er skeptisk til dette med twin-lock. Noen som har erfaring med twin-lock og som kommer fra andre merker? Er det mulig å "operere" bort twin-locken om jeg ikke skulle like d?

Noen som vet hvor lenge forhåndstilbudene varer?


Jeg synes twin-lock er håpløst, hadde det på Spark i fjor. Ønsker alltid gaffel åpen i terreng. Og egentlig låser jeg aldri gaffel ellers heller. I tillegg har det vært masse feil på twin-locken på gaflene de siste par sesongene.

Hadde jeg kjøpt meg ny Spark, hadde jeg koblet den av foran og helst bygget den om til vanlig bryter på gaffelen.

Re: Scott 2018: [Re: ahs] #2436415 08/09/2017 12:12
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
Men hvorfor vil du ha demperen åpen foran, men lukket bak i terrenget? Vil man ha demper foran så vil man jo ha demper bak også når man først har fulldemper.


Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Scott 2018: [Re: anonym22] #2436416 08/09/2017 12:13
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 1,326
Natier Offline
Veteran
Offline
Veteran
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 1,326
Sitat: anonymous22

Jeg synes twin-lock er håpløst, hadde det på Spark i fjor. Ønsker alltid gaffel åpen i terreng........

Jeg synes twin-lock er helt konge, har hatt det på Sparker og Geniuser "i alle" år. De få gangene jeg ønsker å låse foran ønsker jeg det samme bak.

Delte meninger der altså ICON_SMILE


/Atle

Scott Spark - Rondo Ruut - Gavia Fat Tony - Cotic Solaris Max - Wahoo KickrBike
Re: Scott 2018: [Re: olechr] #2436421 08/09/2017 12:23
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline
Anonym22
Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
Åpen foran og midtstilling bak i terrenget i tilfelle. Den forrige Sparken gynget jo mye i åpen i klatringer.
På grus helt åpen foran og lukket bak. Synes faktisk det var helt håpløst å måtte drive å veksle på grustur, da jeg ikke vil ha gaffelen lukket. Uten twinlock kan man bare ha åpen foran og lukket bak hele tiden. Merket godt hvor mye bedre det var når twinlocken på gaffelen gikk i stykker (ikke gitt tilbake til åpen), så jeg slakket vaieren og hadde den åpen hele tiden.

På årets Trek med Re:Akitv-demper har jeg åpen foran og midtstilling bak 98 % av tiden. Slipper både kabler og skifting. En av grunnene til at jeg valgte den og vurderte Pivot Mach 429SL og at jeg valgte bort Spark og Scalpel-Si (som også har twin).

Redigert av anonym22; 08/09/2017 12:28.
Re: Scott 2018: [Re: Øyvind V] #2436428 08/09/2017 12:32
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
K
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
Sitat: Øyvind V
He he... Den kjentes litt skjør ut sammenlignet med 900, men jeg har aldri trodd den faktisk er skjør. Men så er det kanskje noe sånt jeg egentlig vil ha likevel da... Vetta søren.

Føles jævlig kvikk og er helt konge i terrenget.. Med bedre vinkler og mye bedre oppheng enn før er den mye bedre enn den gamle i teknisk terreng, men føles samtidig veldig kvikk. Alt jeg trenger med andre ord..
Noen få ganger i år har jeg tenkt at litt grovere hadde vært kult, men hadde jeg hatt en grovere stående her hadde jeg nesten alltid tatt RC'n likevel..

Konklusjonen til eget bruk er at RC er tingen.

Re: Scott 2018: [Re: ahs] #2436474 08/09/2017 14:05
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 93
P
pme Offline
Medlem
Offline
Medlem
P
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 93
Enig med anonymous22, twinlock er absolutt ikke tingen for meg. Jeg hadde Spark 710 plus.
Tror ikke det er noen dårlig sykkel, men vi er jo alle forskjellige heldigvis så jeg liker det ikke:) Går på kvalitet og bruken, jeg liker også åpen gaffel og mellomstilling bak.
Sykler nå på Hightower + som jeg er veldig fornøyd med/)

Re: Scott 2018: [Re: SykkelGlenn] #2436487 08/09/2017 15:15
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 1,829
M
magnusc Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
M
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 1,829
Sitat: SykkelGlenn
Sitat: Kriss
Sitat: Øyvind V
.... Kjører uansett ikke noe grov sti, og jukkepinne bruker jeg ikke.

Hva skjer a? Skjør og pinglete, var det ikke det du kalte RC'n etter å ha prøvd den sist..


Skjønner ikke hva folk mener at Spark 900 RC føles skjør. Jeg dundret i vei som jeg pleier på Konnerud i går, følte ikke på noen måte at sykkelen ga etter.

På bygde løyper, rundbane og flytstier hvor man kan holde høy fart synes jeg den funker fantastisk, men når det blir grovt, mye stein og knot så merker jeg at frontpartiet er ganske spinkelt. Sykler man mye sti i Nordmarka og Lillomarka i Oslo vil jeg ikke anbefale Spark, men heller noe med litt grovere front.


Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Scott 2018: [Re: anonym22] #2436488 08/09/2017 15:20
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 1,829
M
magnusc Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
M
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 1,829
Sitat: anonymous22
Sitat: BjørnAa
Jeg vurderer også 900 Ultimate. Tenker den skal erstatte både Spesh Epic WC samt Spesh Stumpy da jeg stort sett sykler rundbaneløyper samt endel langturer i terreng som ikke er enduroprega. Tenker at denne kan gjøre jobben til begge de to syklene.

Meen, jeg er skeptisk til dette med twin-lock. Noen som har erfaring med twin-lock og som kommer fra andre merker? Er det mulig å "operere" bort twin-locken om jeg ikke skulle like d?

Noen som vet hvor lenge forhåndstilbudene varer?


Jeg synes twin-lock er håpløst, hadde det på Spark i fjor. Ønsker alltid gaffel åpen i terreng. Og egentlig låser jeg aldri gaffel ellers heller. I tillegg har det vært masse feil på twin-locken på gaflene de siste par sesongene.

Hadde jeg kjøpt meg ny Spark, hadde jeg koblet den av foran og helst bygget den om til vanlig bryter på gaffelen.

Det er da ingen ting som hindrer deg i å sykle med demperne åpne i terrenget selv om du har twinlock …

Jeg synes Twinlock er fantastisk på rittsykkel. Da kan jeg låse helt oppover på grus/asfalt og når jeg skal stå å tråkke. Ha den på medium oppover på sti og åpen bortover og nedover. Eneste problemet er jo at Twinlocken ikke funker pga Fox-gaffelen.


Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Scott 2018: [Re: magnusc] #2436489 08/09/2017 15:22
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline
Anonym22
Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
Les da mann!
Man kan ikke ha den åpen foran og midtstilling bak oppover på sti. Eller samme bortover for den del.
Og man kan ikke ha den åpen foran og låst bak slik jeg vil ha den 90 % av tiden på grus.

Re: Scott 2018: [Re: magnusc] #2436494 08/09/2017 15:31
Registrert: May 2003
Innlegg: 8,853
erling Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2003
Innlegg: 8,853
Sitat: magnusc
Sitat: SykkelGlenn
Sitat: Kriss
Sitat: Øyvind V
.... Kjører uansett ikke noe grov sti, og jukkepinne bruker jeg ikke.

Hva skjer a? Skjør og pinglete, var det ikke det du kalte RC'n etter å ha prøvd den sist..


Skjønner ikke hva folk mener at Spark 900 RC føles skjør. Jeg dundret i vei som jeg pleier på Konnerud i går, følte ikke på noen måte at sykkelen ga etter.

På bygde løyper, rundbane og flytstier hvor man kan holde høy fart synes jeg den funker fantastisk, men når det blir grovt, mye stein og knot så merker jeg at frontpartiet er ganske spinkelt. Sykler man mye sti i Nordmarka og Lillomarka i Oslo vil jeg ikke anbefale Spark, men heller noe med litt grovere front.


Det er nok ikke fronten som er problemet, men en litt spinkel gaffel med 32 mm bein. Vanlig Spark med 34 mm gaffel føles nok vesentlig mer stabil i høy fart.




Re: Scott 2018: [Re: erling] #2436499 08/09/2017 15:41
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 1,829
M
magnusc Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
M
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 1,829
Sitat: anonymous22
Les da mann!
Man kan ikke ha den åpen foran og midtstilling bak oppover på sti. Eller samme bortover for den del.
Og man kan ikke ha den åpen foran og låst bak slik jeg vil ha den 90 % av tiden på grus.

Jeg har selv kjørt slik i hele år pga Fox-gaffelen ble treg. Er bare å justere på vaieren som går til gaffelen. Jeg måtte velge mellom låst og medium eller medium og åpen på gaffelen og valgte da medium og åpen.

Sitat: erling

Det er nok ikke fronten som er problemet, men en litt spinkel gaffel med 32 mm bein. Vanlig Spark med 34 mm gaffel føles nok vesentlig mer stabil i høy fart.

I mine øyne er gaffelen er en del av fronten på sykkelen ICON_WINK


Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Scott 2018: [Re: ahs] #2436501 08/09/2017 15:42
Registrert: Mar 2005
Innlegg: 1,282
L
Lid Offline
Veteran
Offline
Veteran
L
Registrert: Mar 2005
Innlegg: 1,282
Siden man diskuterer Spark opp og ned i mente har jeg ett spørsmål. På min nyinnkjøpte spark plus opplever jeg stadig at fronten letter når jeg kjører på sti. Er liten og tung, men ble litt overasket over dette. Er jeg for baktung eller er teknikken min helt bak mål? Er jo når jeg sitter på setet og trår oppover dette skjer selvsagt. Noen tips?

Re: Scott 2018: [Re: magnusc] #2436503 08/09/2017 16:02
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline
Anonym22
Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
Ja, hvis du leser det jeg har skrevet over, så gjorde jeg jo det - slakket vaieren.
Men twinlock er en elendig ide og det er så vidt jeg har sett i research minst halvparten av internett og anmeldere enig i ICON_WINK

Kan da ikke være så vanskelig å forstå at å styre front og bak ikke passer alle like bra?
Men jeg skjønner at det kan passe bra på kunstige rundbaneløyper som veksler mellom lite tekniske harde stigninger og teknisk nedover. Slik er ikke marka.
Da foretrekker jeg noe som fungerer uten å måtte bruke brytere.

Redigert av anonym22; 08/09/2017 16:06.
Re: Scott 2018: [Re: ahs] #2436507 08/09/2017 16:14
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,048
S
Skjelven Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
S
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,048
Har hatt en 710 LT, og syns ikke twinlocken var så nyttig som scott skal ha det til. Nå blir det sikkert noe annet i ritt ol hvor det skal gå fort uten å ta ekstra krefter. Jeg har mer trua på ei ramme med tråkkeffektift oppheng enn å skal drive med en twinlock som ofte lever sitt eget liv.

Den varianten som unlocker når man slipper ned setet virker enda mer håpløs

Re: Scott 2018: [Re: anonym22] #2436512 08/09/2017 16:21
Registrert: Mar 2011
Innlegg: 503
B
BjørnAa Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
B
Registrert: Mar 2011
Innlegg: 503
Sitat: anonymous22
Sitat: BjørnAa
Jeg vurderer også 900 Ultimate. Tenker den skal erstatte både Spesh Epic WC samt Spesh Stumpy da jeg stort sett sykler rundbaneløyper samt endel langturer i terreng som ikke er enduroprega. Tenker at denne kan gjøre jobben til begge de to syklene.

Meen, jeg er skeptisk til dette med twin-lock. Noen som har erfaring med twin-lock og som kommer fra andre merker? Er det mulig å "operere" bort twin-locken om jeg ikke skulle like d?

Noen som vet hvor lenge forhåndstilbudene varer?


Jeg synes twin-lock er håpløst, hadde det på Spark i fjor. Ønsker alltid gaffel åpen i terreng. Og egentlig låser jeg aldri gaffel ellers heller. I tillegg har det vært masse feil på twin-locken på gaflene de siste par sesongene.

Hadde jeg kjøpt meg ny Spark, hadde jeg koblet den av foran og helst bygget den om til vanlig bryter på gaffelen.


Jeg tenkte at nå jeg bruker 75 lapper på en sykkel skulle jeg ikke trenge å modifisere på noe, men er meget skeptisk til å bli tvunget til å kjøre likt oppsett på demperne til all type sykling ja. Jeg skal til LBS for å teste en spark 920 så da får jeg testet prinsippet med twin lock. Tror nok twin lock passer til ritt, mens til varierte langturer melder nok behovet seg for å variere oppsettet.

Re: Scott 2018: [Re: BjørnAa] #2436516 08/09/2017 16:26
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline
Anonym22
Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
Modifiseringa bør ikke være annet enn å skifte top-capen til vanlig Fox-variant? Og fjerne vaier.
Så hvis man liker sykkelen ellers...
Men det er jo klart at Scott har designet syklene - og da også oppheng og deres egen bakdemper - for en aktiv bruk av twinlocken.

Re: Scott 2018: [Re: Kriss] #2436577 08/09/2017 19:23
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Øyvind V Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Sitat: Kriss
Sitat: Øyvind V
He he... Den kjentes litt skjør ut sammenlignet med 900, men jeg har aldri trodd den faktisk er skjør. Men så er det kanskje noe sånt jeg egentlig vil ha likevel da... Vetta søren.

Føles jævlig kvikk og er helt konge i terrenget.. Med bedre vinkler og mye bedre oppheng enn før er den mye bedre enn den gamle i teknisk terreng, men føles samtidig veldig kvikk. Alt jeg trenger med andre ord...

Markathrillern da? Hva går fortest av RC eller ikke? Det er jo mest sånn terreng jeg kommer til å bruke den i.

Re: Scott 2018: [Re: Øyvind V] #2436581 08/09/2017 19:55
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
K
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
Sitat: Øyvind V
Sitat: Kriss
Sitat: Øyvind V
He he... Den kjentes litt skjør ut sammenlignet med 900, men jeg har aldri trodd den faktisk er skjør. Men så er det kanskje noe sånt jeg egentlig vil ha likevel da... Vetta søren.

Føles jævlig kvikk og er helt konge i terrenget.. Med bedre vinkler og mye bedre oppheng enn før er den mye bedre enn den gamle i teknisk terreng, men føles samtidig veldig kvikk. Alt jeg trenger med andre ord...

Markathrillern da? Hva går fortest av RC eller ikke? Det er jo mest sånn terreng jeg kommer til å bruke den i.

Hadde jeg hatt 2 stående der så hadde jeg tatt RC ja. Er jo ikke noe grovt i den løypa der du trenger mer vandring. Kjørte 2013 modell Scale selv, men det var langt fra optimalt.. (men vi har bare en fulldemper og den brukte B)

Re: Scott 2018: [Re: anonym22] #2436584 08/09/2017 20:01
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
Sitat: anonymous22
Les da mann!
Man kan ikke ha den åpen foran og midtstilling bak oppover på sti. Eller samme bortover for den del.
Og man kan ikke ha den åpen foran og låst bak slik jeg vil ha den 90 % av tiden på grus.

Åpen foran og midtstilling bak går da helt fint. Jeg merker hvertfall ikke noe forskjell på full åpen og midtstilling foran


Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Scott 2018: [Re: olechr] #2436590 08/09/2017 20:22
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline
Anonym22
Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
Sitat: olechr
Sitat: anonymous22
Les da mann!
Man kan ikke ha den åpen foran og midtstilling bak oppover på sti. Eller samme bortover for den del.
Og man kan ikke ha den åpen foran og låst bak slik jeg vil ha den 90 % av tiden på grus.

Åpen foran og midtstilling bak går da helt fint. Jeg merker hvertfall ikke noe forskjell på full åpen og midtstilling foran


??
Går fint?
Hvis du slakker vaier, mener du?
Den er jo enten åpen/åpen eller midt/midt. For meg er det bare ulemper at foran og bak må styres likt.

Redigert av anonym22; 08/09/2017 20:28.
Re: Scott 2018: [Re: olechr] #2436594 08/09/2017 20:27
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
K
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
Sitat: olechr
Sitat: anonymous22
Les da mann!
Man kan ikke ha den åpen foran og midtstilling bak oppover på sti. Eller samme bortover for den del.
Og man kan ikke ha den åpen foran og låst bak slik jeg vil ha den 90 % av tiden på grus.

Åpen foran og midtstilling bak går da helt fint. Jeg merker hvertfall ikke noe forskjell på full åpen og midtstilling foran

Midtstilling foran har jeg aldri skjønt vitsen med.. Men bak er det flotte greier.

Re: Scott 2018: [Re: ahs] #2436602 08/09/2017 20:42
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 1,404
SykkelGlenn Offline
Veteran
Offline
Veteran
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 1,404
Jeg skjønner ikke all den klaginga på TwinLock.

Er det ikke litt slik at enten så liker man konseptet eller ikke?

Jeg synes den funker helt topp, har brukt den på Spark tidligere og nå på Genius (2015 modell). Jeg synes det er helt strålende til mitt bruk, jeg kan kjøre med veldig fast sykkel på transportetappene, blir ofte noen km på asfalt, samt en lengre stigning på grus (tursti). Helt nydelig å kunne låse både foran og bak.

Etter å ha klatret ferdig på grus er det ofte litt lettere/enklere sti, men som fortsatt går oppover, helt konge å putte demperne i midtstilling. Det blir fortsatt en behagelig tur, og mye grep siden bakhjulet nå følger terrenget bedre. Blir det mye stein/røtter og grovere terreng er det bare å slippe helt opp og nyte mer sofa følelse :-)

Det er mulig det finnes oppheng som funker like bra uten TwinLock, men det har jeg tilgode å prøve. Kanskje TwinLock passer best for oss som like å kunne bruke samme sykkel til så mye som mulig, alt fra stikos i marka uten stress og jag, til ritt der ønske er å slå egen tid fra i fjor.

Eneste negative jeg kan finne er at det blir mye kabler foran på styret, kult om TwinLock kunne vært elektrisk, og trådløst.


//Glenn
----------------
Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK)
Instagram @sykkelglenn
Side 3 av 11 1 2 3 4 5 10 11

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå