Mogens forslag er gode. Og originaldekkene vil takle grus - de er kjent for å være bredere enn oppgitte 28mm - med forbeholdene som Mogens peker på.
Jeg har satt min lignende sykkel opp med
Schwalbe G-One Speed 30mm (tidligere kalt S-One). Dette er dekket som Alpers valgte til sin ekspedisjon gjennom USA

Fungerer overraskende godt på grus og ruller imponerende bra på asfalt.
Om du vil ha hakket mer komfort og bedre grep på grus, vurder
Schwalbe G-One Allround 35mm. Tror du skal kunne få plass til dem.
Begge de nevnte dekkene kan selvsagt settes opp med slange, men fungerer optimalt satt opp slangeløst. Så vidt jeg vet, er ikke felgene på din sykkel tubeless ready, men mulig at de likevel kan settes opp slangeløst - jeg vet ikke. Slangeløst oppsett gir redusert fare for punktering - guffen tetter små gull. Du får heller ikke snakebite og kan dermed kjøre lavere lufttrykk. Godfølelsen og redusert rullemotstand er gratis bonus

Hvis du vil sette på piggdekk (husk slitasjen saltslaps medfører på godsykkelen!), kan jeg varmt anbefale
45nrth Xerxes 30mm. Med 140 pigger på sidene og under 450 gram, er dette det letteste og mest lettrillende piggdekk på markedet. Velg versjonen med 120 tpi (tettest vev) for best grep.
Men Xerxes takler ikke de røffeste forholdene. For bedre grep, tenk Schwalbe Marathon Winter 35mm med 240 pigger eller det enda grovere Suomi W240 32mm.
Gratulerer med flott sykkel og lykke til!