Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 4 1 2 3 4

Sykkelpendling

Re: Sykkelpendling [Re: jorg1ho] #2433673 29/08/2017 05:23
S
SERLAA Offline
Medlem
Medlem
S
Et godt trekk trekk til å ha over en evt. sekk reddet meg mange ganger : https://www.gsport.no/produkt/725636/mckinley-regntrekk-m.

Hvis det er mulig så anbefaler jeg å oppbevare klesskift for 1 uke på jobb, noe som gjør det mulig å sykle uten bagasje på 8 av 10 turer. Min taktikk var å ta med klesvasken hjem på torsdager og ta med rene klær på fredager. Det gav meg muligheten til å legge inn litt lengre og mer behagelige turer resten av dagene. Det krever litt koordinering med resten av husstanden sin bruk av vaskemaskin samt en litt tidligere start på fredag morgen med stryking av skjorter.

Klesskapet mitt så ca slik ut:

5 skjorter
1 dress
1 bukse
1 genser
2 par sko
1 jakke (hvis jeg måtte ut av kontoret i løpet av dagen)
+ undertøy og belter.

Gode lys er forøvrig et must, om du ikke har det allerede så kan jeg anbefale Lezyne FORAN og BAK
Ekstra slange og gaspatroner er også greit å ha liggende i tilfelle du er uheldig og punkterer på vei til jobb.

Som de fleste skriver så er det en stor fordel om du kan la laptop ligge igjen på jobb. Jeg brukte dropbox til lagring av dokumenter, slik at jeg hadde tilgang til dem fra hjemme PC. (sjekk med IT-ansvarlig, ikke alle er like glade i eksterne sky-lagring løsninger)

Re: Sykkelpendling [Re: jorg1ho] #2433677 29/08/2017 05:50
H
hJürg1 Offline
Ivrig
Ivrig
H
Jeg har sykkellås i sekken slik at man kan låse sykkelen fast når man må innom butikken på vei hjem fra jobb.
Heldekkende skjermer på pendler-MTBen løftet jobbsykling til et nytt nivå.

facebook.com/secondhandsessions

Re: Sykkelpendling [Re: jorg1ho] #2433685 29/08/2017 06:31
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Moro å lese hvor forskjellig hverdag folk har :-)

Jeg har 9.5km asfalt, får tid til å sykle ca 3 dager per uke. I husstanden sykler alltid minst en av oss, dels vanlig sykkel og dels elsykkel. Fruen har ca 11km.

Jeg sykler kun med terrengsykkel da jeg har mulighet å ta en tur gjennom skogen på tur hjem. Hadde tidligere en cx, bruker 21-22 på cx, 24-25 med terrengsykkel.

Jeg bytter mellom to terrengstisykler, en fulldemper og en plusshardtail, det er viktig å ha en reserve om den ene må på verksted. Man må aldri miste muligheten til sti.

Jeg har bukse/jeans, sko og toalettsaker på jobb, håndkle også. Bukse og håndkle byttes jevnlig. Jeg tar en t-skjorte, bokser og sokker med i en pose i sekken.
Laptop ligger i praksis alltid på jobb, men går fint i sekken om jeg må. Bruker ALDRI dropbox eller lignende til jobb-saker.

Gode skjermer til møkkavær. Goretex over og under i tillegg til god sykkelbukse og ull/super, et par gode og varme sko som tåler litt vann, er lurt.

Vanlig sykkeltøy for meg, ikke "tights" her.

Alltid sekk, må uansett dusje, absolutt null sjans for å ikke svette, sekk eller ikke. Kan ikke ha baggasjebærer på terrengsykkeln.

Elsykkel er knall på denne distansen, tar med 1-3 minutter mindre tid enn vanlig sykkel, men sparer 10-15 på å unngå dusj.
Uansett enormt fint i forhold til buss eller bil.
Elsykkelen erstatter ikke sykkel, den erstatter bil... likevel kommer jeg ikke unna bil noen dager.
I tillegg har elsykkel heldekkende skjermer, noe som viser seg fungerer ekstremt bra, spesielt på vinteren i saltlake. Holder sykkelen enormt mye renere enn shabby-skjermer :-)

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Sykkelpendling [Re: jorg1ho] #2433695 29/08/2017 06:46
BetongApe Offline
Avhengig
Avhengig
Jeg sykler ca. 9 km asfalt hver vei, og sykler alle dager det ikke er en grunn til å la være (avtaler i byen etter jobb o.l.). Sykler med bukkestyre, skivebremser og heldekkende skjermer, og alle de tre elementene er must-have for min del.

For noen år siden syklet jeg med bagasjebærer og sideveske, men jeg plukket av sideveska omtrent da jeg plukket av barnesetet til eldstemann. Nå er barnesetet på igjen for lillebror, men jeg har ikke savnet bagasjebærer og sideveske ennå. Kan ikke si jeg har noen sterke preferanser når det kommer til ryggsekk vs sideveske, men ryggsekken min har tjent meg svært godt.

Jeg tror det er fysisk umulig for meg å sykle lenger enn til butikken uten å bli svett, så jeg dusjer alltid på jobb, og har alltid skift med meg i sekken. Sko og jakke har jeg på jobb. På sykkelen bruker jeg vanlig sykkeltøy, dvs bib, sykkeltrøye og lue på sommeren og noe lengre og varmere, men like tettsittende på høst/vinter.

Re: Sykkelpendling [Re: jorg1ho] #2433727 29/08/2017 07:23
K
Kjetil307 Offline
Ringrev
Ringrev
K
Hvordan dekk kjører dere som primert pendler asfalt

Re: Sykkelpendling [Re: jorg1ho] #2433730 29/08/2017 07:25
E
edorF Offline
Entusiast
Entusiast
E
Hvis du leter etter sekk, kan jeg varmt anbefale fra Exped Torrent serien. Den er vanntett og har et behagelig bæresystem. Den kommer i forskjellige størrelser og den minste på 20 liter har et eget "laptop sleeve"

http://www.exped.com/usa/en/product-category/backpacks/torrent-30-terracotta
https://www.prisjakt.no/product.php?p=883589

Personlig bruker jeg den på 30 liter og her får jeg plass til alt jeg trenger. Det gjør meg ingenting med litt vekt på ryggen så jeg sykler alltid med dagens skift, samt vanntette skotrekk, rainlegs og en tynn regnjakke.

Re: Sykkelpendling [Re: baronKanon] #2433741 29/08/2017 07:38
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: baronKanon
Sitat: simson
Parkering av låser på sykkelstativet på jobber er noe av det lateste og mest ego man gjør. Står i veien for andre etc. Nøkkelen har du på knippet du må ha med for å låse døren hjemme/hente sykkel i bod etc. Lås plasseres lett på ramma med medfølgende brakett (Abus Bordo 6500 bør vel være minimum på en god jobbsykkel).

På jobben tok de endelig grep og klipper nå alle låser som henger igjen på stativene i kjelleren. Samtidig har de skrudd fast en egen stang der folk kan henge fra seg sykkellåsen.
Bedre idé det for latsabber.

Sepeda: har du to flaksestativfester, er det ene for flaske og det andre for Bordo 6500. ICON_TONGUE

Å ha en stang som beskrevet over er jo lurt det, men jeg skjønner ikke problemet om det henger igjen noen låser. Det er jo ikke sånn at da er den plassen "reservert" for den som har låsen der. Jeg ville i hvert fall gitt lang beng i det og parkert der jeg ville. Så får den som har lagt igjen låsen bare flytte låsen. Null stress.

Faen ikke en latsabb for at man ikke tar med låsen hjem.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Sykkelpendling [Re: hbakken] #2433744 29/08/2017 07:42
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: hbakken
Sitat: simson
Parkering av låser på sykkelstativet på jobber er noe av det lateste og mest ego man gjør. Står i veien for andre etc. Nøkkelen har du på knippet du må ha med for å låse døren hjemme/hente sykkel i bod etc. Lås plasseres lett på ramma med medfølgende brakett (Abus Bordo 6500 bør vel være minimum på en god jobbsykkel).

På jobben tok de endelig grep og klipper nå alle låser som henger igjen på stativene i kjelleren. Samtidig har de skrudd fast en egen stang der folk kan henge fra seg sykkellåsen.
Bedre idé det for latsabber.

Sepeda: har du to flaksestativfester, er det ene for flaske og det andre for Bordo 6500. ICON_TONGUE

Å ha en stang som beskrevet over er jo lurt det, men jeg skjønner ikke problemet om det henger igjen noen låser. Det er jo ikke sånn at da er den plassen "reservert" for den som har låsen der. Jeg ville i hvert fall gitt lang beng i det og parkert der jeg ville. Så får den som har lagt igjen låsen bare flytte låsen. Null stress.

Faen ikke en latsabb for at man ikke tar med låsen hjem.

Det kommer veldig an på sykkelstativet.
Vi hadde sykkelstativ der du løfter opp forhjulet i ei skinne (som du også låser den fast i), og når noen da lot låsen sin henge på stativet, fikk du ikke sykkelen til å stå i skinna.

Da er det utrolig irriterende å komme syklende, og ikke finne plass til sykkelen siden 10-12 stk har latt sin lås bli hengende.

Re: Sykkelpendling [Re: BetongApe] #2433746 29/08/2017 07:45
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: BetongApe

Jeg tror det er fysisk umulig for meg å sykle lenger enn til butikken uten å bli svett, så jeg dusjer alltid på jobb, og har alltid skift med meg i sekken.

+1

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Sykkelpendling [Re: Kjetil307] #2433753 29/08/2017 08:03
L
lektorHaugen Offline
Ivrig
Ivrig
L
Sitat: Kjetil307
Hvordan dekk kjører dere som primert pendler asfalt

Jeg kjører forskjellige Marathon-dekk fra Schwalbe. De gir god komfort og punkteringssikkerheten er ekstrem. På min sykkelvei (10,5 km) koster de meg ca 1 - 2 minutter kontra 25 mm racerdekk. Akkurat nå bruker jeg Schwalbe Marathon Supreme 29x2.0". Det er et fantastisk komfortabelt dekk. G-One er selvsagt enda bedre, om du foretrekker slangeløst.

Om vinteren har jeg lenge brukt Marathon Winter, men i år har jeg planer om å gå tilbake til Suomi WXC 300, sånn at jeg kan sykle også under de mest ekstreme forholdene. Efraingsmessig gir ikke det dekket mer enn ca ett minutt lenger reisevei for meg.

Jeg har etterhvert gått over fra sidevesker til styreveske på min pendlersykkel, men det er fordi det er en del motvind på ruta mi, og da er det greit å ha en så aerodynamisk sykkel som mulig. Bagasjebrettet kommer på igjen når jeg skal på tur med bagasje - det er tross alt bare snakk om fire skruer. Ulempen med styreveske er at du må feste lykta et annet sted enn på styret, men det finnes uansett argumenter for å feste lykta lavere enn på styret, f eks på gaffelen.

Tidligere "kjent" som "Lektoren".
Re: Sykkelpendling [Re: RazeFaze] #2433764 29/08/2017 08:20
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Sitat: RazeFaze

Jeg tror det er fysisk umulig for meg å sykle lenger enn til butikken uten å bli svett, så jeg dusjer alltid på jobb, og har alltid skift med meg i sekken.

+1

Jeg skal ikke krangle på folks evne til å svette, men jeg har merket meg to ting som sykkelpendler (og turleder):

1. Folk tar ofte på seg mer klær enn hva aktivitetsnivået skulle tilsi. Jeg tror det er fordi folk er redde for å fryse når de setter i gang. På tur stopper man gjerne og tar av seg jakka etter 15 minutter når de er blitt gode og varme. Jeg skjønner at dette ikke alltid lar seg gjøre når man har hastverk til jobb.

2. Folk pendler ofte i høy hastighet. Kanskje fordi de må rekke å dusje? Jeg velger å sykle med sekk, men i veldig lav hastighet for ikke å bli så svett at jeg må dusje. Jeg tror jeg bruker nøyaktig ett minutt mindre fra dør til pult enn om jeg hadde syklet fortere, men måtte dusje - ish.

Anonym5
Re: Sykkelpendling [Re: jorg1ho] #2433773 29/08/2017 08:33
G
gutt45kg Offline
Avhengig
Avhengig
G
Snakker for meg selv, men jeg klarer ikke sykle sakte, spesielt om noen sykler forbi meg opp til Ekeberg ICON_SMILE - unntatt på familietur.

Re: Sykkelpendling [Re: jorg1ho] #2433778 29/08/2017 08:49
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Hur gör de i i typiska sykkelbyar som amsterdam, köpenhavn och uppsala där väldigt många cyklar i vanliga kläder på enkla cyklar när det anses nödvändigt att dusha när man cyklat i Norge?

Kupering och tillvissdel väder gör att man lättare blir svettig i norge men det går inte heller att komma ifrån att cyklingen överlag går mycket fortare i Norge än på många ställen med mycket vardagscykling.

Re: Sykkelpendling [Re: fredriks] #2433783 29/08/2017 08:56
M
MrAlfred Online
Entusiast
Entusiast
M
Sitat: fredriks
Hur gör de i i typiska sykkelbyar som amsterdam, köpenhavn och uppsala där väldigt många cyklar i vanliga kläder på enkla cyklar när det anses nödvändigt att dusha när man cyklat i Norge?

Kupering och tillvissdel väder gör att man lättare blir svettig i norge men det går inte heller att komma ifrån att cyklingen överlag går mycket fortare i Norge än på många ställen med mycket vardagscykling.

Jeg tror det for mange handler om å kobinere transport med en treningsøkt, det var iallefall min motivasjon da jeg pendlet til en tidligere jobb. Fantastisk å måle fremgang når man sykler akkurat samme rute hver dag ICON_SMILE Jeg dusjer uansett hver dag, så om jeg gjør det hjemme eller på jobb betyr jo ikke så mye..

Re: Sykkelpendling [Re: SERLAA] #2433795 29/08/2017 09:18
anderfo Online
Besatt
Besatt
Ja, tenk om man hadde hatt klesskap på jobb...det hadde vært noe.

Re: Sykkelpendling [Re: fredriks] #2433803 29/08/2017 09:30
N
NilsStrom Offline
Entusiast
Entusiast
N
Sitat: fredriks

Litt av tradisjonen i Norge er at sykling sidestilles med trening. Sett med danske øyne finnes det nesten kun konkuransesykler i Norge. Favoritten er terrengsykkelen. Knastedekk, uten skjermer, lykter, kurv eller bagasjebærer. Sykler man på disse trenger man klesbytte - man blir jo skitten bare asfalten er våt. Noen forsøker å skåne klærne ved å henge på skjermer, men forskjermer på terrengsykkel blir aldri tette nok til å holde beina tørre og rene. Og skal man først bytte klær, kan man vel like godt ta morgendusjen med det samme.

Det er vel først i de siste to årene Trondheim har fått en vaskeekte sykkelbutikk, med sykler beregnet for transport heller enn sport. Og med inntoget av slike sykler vil det nok bli flere som dropper sportsklærne. Og når dette vanliggjøres kommer flere etter.

Re: Sykkelpendling [Re: anonym5] #2433819 29/08/2017 09:57
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: pontiff

+1

Jeg skal ikke krangle på folks evne til å svette, men jeg har merket meg to ting som sykkelpendler (og turleder):

1. Folk tar ofte på seg mer klær enn hva aktivitetsnivået skulle tilsi. Jeg tror det er fordi folk er redde for å fryse når de setter i gang. På tur stopper man gjerne og tar av seg jakka etter 15 minutter når de er blitt gode og varme. Jeg skjønner at dette ikke alltid lar seg gjøre når man har hastverk til jobb.

2. Folk pendler ofte i høy hastighet. Kanskje fordi de må rekke å dusje? Jeg velger å sykle med sekk, men i veldig lav hastighet for ikke å bli så svett at jeg må dusje. Jeg tror jeg bruker nøyaktig ett minutt mindre fra dør til pult enn om jeg hadde syklet fortere, men måtte dusje - ish.

Jeg kler meg nok i tynneste laget i forhold til mange.
Evnen til å sykle sakte tror jeg ikke jeg har.
Samtidig er det greit med stigning begge veier, så å unngå svetting går ikke.
Sist, ja, det funker som trening :-)

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Sykkelpendling [Re: jorg1ho] #2433824 29/08/2017 10:06
EHAa Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg har prøvd mange ganger på å sykle uten å bli svett.

8 km til jobb. 4 første km trenger jeg knapt tråkke en eneste gang (200 negative høydemeter). Siste 4 km er ganske flatt.

Skulle tro det gikk an å trille den avstanden uten å bli svett, hvis man kler seg lett og luftig, og samtidig lar være å tråkke for mye.

Ikke. Faen.

Re: Sykkelpendling [Re: jorg1ho] #2433830 29/08/2017 10:12
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ca. 200 negative hm til jobb, har ikke dusjmuligheter. Liten oppoverbakke på slutten av turen, et flatt strekk før hvor noen ivrige gjerne spurter litt. Jeg klarer å sykle uten å bli svett til jobb, men det krever mye selvdisiplin. I likhet med andre her undrer jeg meg ofte over hvor mye klær folk har på seg.

Hjem er det umulig uten å bli svett, men om jeg sykler veldig rolig og visper på lette gir hender det dama ikke sender meg rett i dusjen om jeg skal ut å trene senere på kvelden.

Re: Sykkelpendling [Re: larsdx] #2433834 29/08/2017 10:19
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: larsdx
Ca. 200 negative hm til jobb, har ikke dusjmuligheter. Liten oppoverbakke på slutten av turen, et flatt strekk før hvor noen ivrige gjerne spurter litt. Jeg klarer å sykle uten å bli svett til jobb, men det krever mye selvdisiplin. I likhet med andre her undrer jeg meg ofte over hvor mye klær folk har på seg.

Hjem er det umulig uten å bli svett, men om jeg sykler veldig rolig og visper på lette gir hender det dama ikke sender meg rett i dusjen om jeg skal ut å trene senere på kvelden.

Jeg har ca 200 oppover hver vei.
Ikke sjans å unngå å bli svett :-)
Sånn er det, gratis trening...!

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Sykkelpendling [Re: jorg1ho] #2433840 29/08/2017 10:23
H
Herr Brun Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
H
For min del må jeg dusje om morgenen uansett, da kan jeg like gjerne gjøre det på jobb. Kunne fint syklet til jobb uten å bli svett, men det er jo ikke noe gøy ICON_SMILE

Re: Sykkelpendling [Re: anonym5] #2433851 29/08/2017 10:44
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: pontiff

+1

Jeg sykler lettkledd, men blir uansett svett/klam på mine 15km til jobben (selv når jeg tar det med ro).

Jeg må uansett dusje på morgenen, så jeg ser ikke noe poeng i å dusje hjemme for deretter å sykle så rolig som mulig av redsel for å svette.

Re: Sykkelpendling [Re: jorg1ho] #2433853 29/08/2017 10:48
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Jeg jo heller ikke dusje om morgenen. Det tar jeg på kvelden etter økta.

Redigert av anonymous5; 29/08/2017 10:48.

Anonym5
Re: Sykkelpendling [Re: NilsStrom] #2433868 29/08/2017 11:12
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Mina tankar är att jag är övertygad om det är nödvändigt att sykling ofta bedrivs i vanliga kläder utan att bli alltför svettig om det ska bli ett utbredt transport medel.

Ingen tar cykeln till byen för att gå på kino om det är nödvändigt att byta kläder och dusja efter turen till kinon.

Den norska kuperingen och vädret gör det svårt att få till (el-syklar kan helt klart ändra på det). Mer egnade cyklar* är en fördel men jag tror också att farten och inställningen till sykling bör ändras. Jag tycker att det går förvånansvärt fort på pendlingen ut och in ur byen och det är nog är många som ligger på en rätt hög intensitet.**

*jag syklar själv på en gammal hardtail som ibland har haft dårliga skärmen men ofta utan. Jag tycker faktiskt inte att skärmar är så nödvändigt. De behövs när det regnar en del och då måste man ändå ha på sig regnkläder om man inte vill bli genomblött.

** att pendla på en hög intensitet är självklart bra för de som vill det men jag tvivlar på att det är så väldigt många som vill ha 10 högintensiva pass i veckan och om det är nödvändigt att ha det för att fölga med flyten så kanske de välger bilen efter någon uke.

Re: Sykkelpendling [Re: jorg1ho] #2433931 29/08/2017 13:22
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Gode råd er gull verdt, men hva som passer for den enkelte avhenger av personlige preferanser, pendlerrute, vær og årstid, fasiliteter på arbeidsplassen osv.

Syklister flest - også her på forumet - er voksne og oppegående mennesker som med litt erfaring selv velger hva de trives med av sykkel, klær, utrustning og intensitet ICON_SMILE

Det viktigste er at syklingen blir en glede i hverdagen - og vi finner alle glede i forskjellige ting. Det kan være gleden over det enkle og praktiske ved å sykle i alminnelige klær på en fin bysykkel, følelsen av å gli lydløst frem på landeveien på en rask racer eller utfordringen med å forsere de lokale stiene på terrengsykkel før man tar en oppfriskende dusj og er klar til dagens arbeid.

Til inspirasjon - her er et øyeblikksbilde fra pendlerruten hjem fra kontoret i går:

Re: Sykkelpendling [Re: jorg1ho] #2433968 29/08/2017 14:56
G
gutt45kg Offline
Avhengig
Avhengig
G
"Ingen tar cykeln till byen för att gå på kino om det är nödvändigt att byta kläder och dusja efter turen till kinon. "

Enig, og med elsykkel er det uaktuelt å parkere den ute i Oslo sentrum selv med verdens beste lås dessverre.

Re: Sykkelpendling [Re: jaknudsen] #2433999 29/08/2017 17:36
jaknudsen Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: jaknudsen
Jeg pleier å dusje før jeg sykler til jobb. Blir som regel svett, men lar sykkeltøyet tørke på kroppen en times tid mens jeg jobber. Aldri noen problemer med lukt (i følge mine kolleger, ikke kun i følge meg ICON_WINK ).

Mye redsel for svetting her, er det ingen andre som har prøvd min løsning altså?

Re: Sykkelpendling [Re: jaknudsen] #2434003 29/08/2017 17:53
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Jeg har prøvd din løsning! Fungerer det, men etter at jeg skiftet jobb og fikk både garderobe/dusj og eget skap, starter hver arbeidsdag med forfriskende dusj ICON_SMILE

Ble forresten til sammen 6 mil frem og tilbake fra jobb i dag også, i lutter glede over rask sykkel. Fikk attpåtil en hyggelig prat med et fransk par som drev bikepacking på en tandemsykkel ICON_SMILE

Å svette er sunt. Litt fysisk aktivitet i hverdagen er noe jeg etterstreber, ikke unngår. Andre kan velge andre løsninger, og det er helt fint yes

Re: Sykkelpendling [Re: jaknudsen] #2434008 29/08/2017 18:03
E
edorF Offline
Entusiast
Entusiast
E
Jeg pleier å dusje før jeg sykler til jobb. Blir som regel svett, men lar sykkeltøyet tørke på kroppen en times tid mens jeg jobber. Aldri noen problemer med lukt (i følge mine kolleger, ikke kun i følge meg ICON_WINK ).

Mye redsel for svetting her, er det ingen andre som har prøvd min løsning altså?

Joda, det hender titt og ofte. Ny svette lukter ikke og man kommer langt med et par tur wipes som en hurtigløsning. Det er ingen problem det.
Jeg pleier heller ikke å dusje når jeg kommer hjem og jeg har enda til gode å stinke utover kvelden. Så lenge man har normalt god hygiene så gjør ikke litt svette noe skade. Tvert i mot tror jeg det er mer uheldig å dusje 2-3 ganget om dagen

Re: Sykkelpendling [Re: jorg1ho] #2434062 29/08/2017 20:18
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A
Rivende svettelukt hele arbeidsdagen, vil nok over tid, føre til bedre garderobe-forhold på arbeidsplassen.

Side 2 av 4 1 2 3 4

Moderator  support