Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

STISYKLING - bekledning/beskyttelse !

STISYKLING - bekledning/beskyttelse ! #2431801 22/08/2017 21:10
Moldestad Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Da er tiden inne for klær og beskyttelse, fruen er lei av at eg ødelegger normale klær med gjørme og div !

-Hvor handler man stisykkelklær til en billig penge uten å kjøpe katta i sekken ?
-Butikker, merker etc ?
-Og ikkje minst, HVA trenger man først til sist ?

Redigert av Moldestad; 22/08/2017 22:20.
Re: STISYKLING - bekledning/beskyttelse ! [Re: Moldestad] #2431864 23/08/2017 06:45
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Man finner alt på FINN:NO. Da ruinerer man seg ikke.

Shorts i et litt holdbart materiale og supertrøye er vel greit nok. Så kan man slenge på en tynn jakke om nødvendig. Evt regnjakke.
Det meste av shitty beskyttelsesutstyr går på dynga før man finner det på Finn, så søk på f.eks POC, EVOC eller 661 og finn knebeskyttere. Det er også rygg og arm og alskens beskyttelse å få men det må sykkelstilen din avgjøre nødvendigheten for.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: STISYKLING - bekledning/beskyttelse ! [Re: Moldestad] #2431908 23/08/2017 07:46
simenf Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sjekk ut Endura-merket fra Skottland. Det er veldig funksjonelle klær tilpasset vårt klima som ikke koster skjorta. Fås på bikeshop.no.

Jeg anbefaler en god baggytype shorts (gjerne med vanntett bakside). Personlig liker 3/4 lengde for å dekke knærne/knebeskyttere. En trøye med korte/lange ermer er et must, gjerne i ull. For terrengsykling er en sekk 12-18L for verktøy, reservedeler, klær og vannpose et godt sted å starte. Den beskytter ryggen også når du går på trynet. En tynn vindjakke som kan pakkes i sekken er lurt. En god vindvest gir varme om du blir småkald. En regnjakke med god passform (ikke for baggy, god lufting) er praktisk for turer i regnet. Knebeskyttere eller løse knær/ermer gjør at mine knær og armer fungerer bedre på kalde turer.

Sånn omtrent i den rekkefølgen. Superundertøy er en god måte å justere temperaturen med. Alt kan brukes, men sykkelbuksa skal seff innerst. Regner med at du har hjelm/briller/hansker osv.

SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen

Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
Re: STISYKLING - bekledning/beskyttelse ! [Re: Moldestad] #2432091 23/08/2017 13:48
Moldestad Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Takk for supre svar ! Da har eg noe å starte å se etter ICON_SMILE

Nei per dags dato, så har eg kun hjelm og sykkel -.-
Har tittet litt på EVOC sin 18l (?) sekk, som også er tilpasset fotoutstyr, kan ikkje gå en plass uten kamera, men den sekken kommer ikkje i første rekke ICON_SMILE

Eg trodde eg bestilte POC knebeskyttere forrige helg, men svei vist av pengene på albuebeskyttere fant eg ut når dei kom i posten. Men da har eg det ICON_TONGUE

Knebeskyttere, hansker og baggy shorts tror eg er første pri !

Skal sjekke ut Endura, takk ICON_SMILE

Re: STISYKLING - bekledning/beskyttelse ! [Re: Moldestad] #2432488 24/08/2017 15:29
Moldestad Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Da blei det POD vpd 2.0 knebeskyttere og POC hansker !
Så gjennstår kun resten ICON_SMILE

Moderator  support