Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Se på Superprestige i høst

Se på Superprestige i høst #2430748 19/08/2017 16:44
altitude Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Vurderer å få med meg et cx ritt i Belgia i høst. Ut fra turnus og nettsider med engelsk info ser Gavere 12/11 ut som mest aktuelt. Er det noen som har vært med på dette som har litt tips og råd om hvordan dette løses best praktisk og hvordan man får mest ut av oppholdet.

Tenker særlig på følgende:
Hvordan bestille? Finnes det pakkeløsninger eller er det best bare å plukke hotell, finne transport, osv.
Vanlig billett til arrangementet eller kjøpe en "all-in package", ref. http://www.cyclocrossgavere.be/allinpakketpubliek.php
Skjer det noe etter rittet som en bør få med seg eller er det like greit å reise hjem søndag kveld?
Annet en bør tenke på?

Redigert av altitude; 19/08/2017 16:44.
Re: Se på Superprestige i høst [Re: altitude] #2430933 20/08/2017 18:31
G
Gartner`n Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
G
Vi var på Superprestige Diegem for snart to år siden, men da med tre deltakende ryttere i junior og U23. Festen var godt i gang fra formiddagen. I tillegg hadde de pause før M Elite, slik at publikum kunne bygge opp formen ytterligere. Parkering med bil blir ofte et lite stykke unna. Rytterne er de eneste som får kjøre helt frem. Så ut som mange kjøpte billetter ved ankomst, men har du kjøpt på forhånd så sparer du jo en kø i hvert fall. Etter rittet er det garantert mulig å fortsette festen, enten i partytelt eller på lokale vannhull. CX skjer i all slags vær, så god beredskap med tanke på klær og fottøy kan være lurt.

Re: Se på Superprestige i høst [Re: altitude] #2430939 20/08/2017 18:49
G
Gartner`n Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
G
Det er korte avstander i Belgia, så om du har bil så er det bare 8 mil unna til Jaarmarktkross i Niel dagen før Gavere. Er nok noen tusen tilskuere der også, samt en del av topprytterne som kjører begge dager. Dette er samme helg som NM i Arendal, så norske ryttere er nok ikke der da. Men uken etter er det World Cup i Danmark, og der hadde det vært gøy om vi får noen på start.

Re: Se på Superprestige i høst [Re: altitude] #2431080 21/08/2017 08:09
ganskefort Offline
Ringrev
Ringrev
Var i Flandern i april. Vi skaffet bosted gjennom Air BnB. Aldri sett bedre utvalg enn i Belgia, så kan være verdt å sjekke ut.

Ville også vurdert leiebil, korte avstander. Er ellers bra tognett, men da er man kanskje avhengig av buss ut til rittet (uten at jeg kjenner til Gavere altså)

Espen - sporadisk seriøs, konstant slækk og fortsatt felgbremser på landeveien...

Bianchi Infinito CV
Votec VRX Pro
Re: Se på Superprestige i høst [Re: altitude] #2431142 21/08/2017 10:06
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Bestilling:
Dette er tross 10-30000 tilskuere en lokal aktivitet, jeg ville blitt svært overrasket om noen hadde pakkereiser hit. Jeg kan selvsagt ta feil. Møt opp og kjøp billett på stedet, det blir aldri fullt. Kommer du tidlig på dagen, f.eks slik at du får med deg junior, kvinner og menn, får du garantert også en av de beste plassene.

Transport:
Gå for leiebil. Du må parkere litt unna, men ikke mer enn fem minutters gange. Da kan du også komme deg til lokale sykkelbutikker, flandermuseet osv osv.
Det er korte avstander i Belgia og masse tog, men leiebil gjør alt enklere.

Etterpå:
Festen i partyteltet er en høydare, der fester mor, far, barn og gamle side om side som om krigen akkurat var over. Det er litt danskebåt og titanofestival over det hele, men bli heller med på moroa enn å være kritisk.

Klær:
Gavere er gjørmeland fremfor noe, gummistøvler eller fjellstøvler er et must. Ha med en stor sekk med varme plagg og en regnjakke.

Penger:
Ta ut bra med kontanter på forhånd, det går i sjetonger overalt du er. Kort funker ikke så bra.

Artifakter:
Slipp deg løs og mal deg i trynet. Vuvuzela, tuba, bjeller eller klaver er perfekt til å skape stemning.

Mat:
Den er balle, med mindre du er bestis med en kar som har frityrkoker. Den er faktisk helt grusom. Men pommes frites er jo obligatorisk.

Se på:
Gå tur langs løypa når juniorene kjører, da finner du raskt favorittspoten din. Området rundt piten og utforkjøringen er mine favoritter i Gavere.

VIP:
Sånn passe morsomt. Forskjellen på vip-festen og den vanlige festen er at her drikker du innendørs, og må ta av støvlene før du går inn. En sosietetsfest er det dog ikke. Har prøvd begge deler, men må si jeg liker ompafesten i teltet også.

Redigert av Alpers; 21/08/2017 10:08.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Se på Superprestige i høst [Re: altitude] #2432827 25/08/2017 15:51
altitude Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Takker for tips og råd. Håpet å slippe bil siden jeg hadde tenkt å teste det lokale ølet, men får se hva jeg får til.

Re: Se på Superprestige i høst [Re: altitude] #2432841 25/08/2017 17:02
P
peterpan Offline
Avhengig
Avhengig
P
Sitat: altitude
Takker for tips og råd. Håpet å slippe bil siden jeg hadde tenkt å teste det lokale ølet, men får se hva jeg får til.

På kobbenbergcross solgte de ganske middels kjedelig øl, men de hadde også noe spennende genevershots til 1 euro stykket! Kjørte dessverre bil

Moderator  support, Valentino