Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

UCI-lisens og aldersklasse

UCI-lisens og aldersklasse #2428602 12/08/2017 18:05
B
bjerkseth Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
B
Pga for få påmeldte avlyste Helterittet eliteklassene dette året. Jeg spurte så NCF om jeg hadde lov til å sykle aldersklassen. Svaret var at det hadde jeg ikke. Så da var det ingen ritt i Norge jeg hadde lov å sykle denne helgen. Men jeg ser at dagens vinner sykler på Team Fixit og også har UCI-lisens. Er det andre regler som gjelder for landeveisryttere? Eller er det bare jeg som var dum og spurte først fremfor å bare sykle og få kjeft/disk i etterkant?

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: UCI-lisens og aldersklasse [Re: bjerkseth] #2428603 12/08/2017 18:06
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: bjerkseth
Eller er det bare jeg som var dum og spurte først fremfor å bare sykle og få kjeft/disk i etterkant?

Det var bare du som var dum og NCFs kommisærer som var inkonsekvente som vanlig.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: UCI-lisens og aldersklasse [Re: bjerkseth] #2428609 12/08/2017 18:29
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nei, du var ikkje dum. Det var det arrangøren og NCF som var.

Re: UCI-lisens og aldersklasse [Re: bjerkseth] #2428622 12/08/2017 19:13
Gew88 Offline
Veteran
Veteran
Pga for få påmeldte avlyste Helterittet eliteklassene dette året. Jeg spurte så NCF om jeg hadde lov til å sykle aldersklassen. Svaret var at det hadde jeg ikke. Så da var det ingen ritt i Norge jeg hadde lov å sykle denne helgen. Men jeg ser at dagens vinner sykler på Team Fixit og også har UCI-lisens. Er det andre regler som gjelder for landeveisryttere? Eller er det bare jeg som var dum og spurte først fremfor å bare sykle og få kjeft/disk i etterkant?

Håpløst og inkonsekvent av arrangør/NCF.

Var jo et nederlandsk lag med og, hvor mange syklet styggfort, mulig de har UCI-lisens(-poeng og.

Re: UCI-lisens og aldersklasse [Re: bjerkseth] #2428666 12/08/2017 23:06
olechr Offline
More than words
More than words
Det var ikke du som var dum, men er dessverre slik det har vært i alle år. Det er fritt frem for det meste så sant du ikke spør.

Reglene er klare, men de gjelder ikke.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: UCI-lisens og aldersklasse [Re: bjerkseth] #2428688 13/08/2017 06:40
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Med pro-lisens kan du ikke sykle turritt, men det glipper dessverre mange steder. Arrangører (og enkelte kommisærer) vet ikke / vil ikke vite.

Sakset fra turrittreglement (både terreng og landevei);
"Ryttere med lisens i kategori U23 Cont eller Elite Pro kan IKKE starte i turritt"

Re: UCI-lisens og aldersklasse [Re: Oystein L] #2428714 13/08/2017 09:18
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Oystein L
Med pro-lisens kan du ikke sykle turritt, men det glipper dessverre mange steder. Arrangører (og enkelte kommisærer) vet ikke / vil ikke vite.

Sakset fra turrittreglement (både terreng og landevei);
"Ryttere med lisens i kategori U23 Cont eller Elite Pro kan IKKE starte i turritt"

Det og draktregler glipper overalt Øystein. Var kun litt strengt etter det ble innført. Så har det vært fritt frem. Reglene er klare som sagt, men blir sånog si aldri håndhevet

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: UCI-lisens og aldersklasse [Re: bjerkseth] #2428721 13/08/2017 09:53
B
bjerkseth Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
B
Jeg visste om regelen. Var jo derfor jeg spurte. Men tenkte kanskje det var noe unntak på gang siden eliteklassen ble avlyst og arrangøren fortsatt lokket med at det kom "proffryttere" fra Nederland. Men neida. I og med at jeg spurte og fikk nei burde vel strengt tatt NCF ta ansvar og diske de som kjørte ulovlig. Men det kommer ikke jeg til å bry meg om.

Når det gjelder selve regelen så skal jeg ikke si hva jeg mener om den. Men jeg endte altså opp med å stille på triathlon i Polen idag og Lars tok treningshelg i hjemme fordi vi ikke hadde lov å sykle ritt i Norge denne helgen. Kan ikke helt se hvordan den regelen fremmer sykkel i Norge for å si det sånn...

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: UCI-lisens og aldersklasse [Re: bjerkseth] #2428724 13/08/2017 10:10
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg visste om regelen. Var jo derfor jeg spurte. Men tenkte kanskje det var noe unntak på gang siden eliteklassen ble avlyst og arrangøren fortsatt lokket med at det kom "proffryttere" fra Nederland. Men neida. I og med at jeg spurte og fikk nei burde vel strengt tatt NCF ta ansvar og diske de som kjørte ulovlig. Men det kommer ikke jeg til å bry meg om.

Når det gjelder selve regelen så skal jeg ikke si hva jeg mener om den. Men jeg endte altså opp med å stille på triathlon i Polen idag og Lars tok treningshelg i hjemme fordi vi ikke hadde lov å sykle ritt i Norge denne helgen. Kan ikke helt se hvordan den regelen fremmer sykkel i Norge for å si det sånn...

Selve UCI-regelen vil jeg ikke mene så mye om her, men når man først har et regelverk skal det jo følges/håndheves konsekvent. Det skal være likhet for loven for kong Salomo og Jørgen Hattemaker, og hjemmeryttere vs gjester.

Terreng Maraton er vel der det syndes mest med lisenstull, drakter og sponsornavn, og en "er det så nøye 'a"- holdning fra arrangører og kommissærer er ingen tjent med.

Moderator  support