Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Nybegynner landevei/gravel og jobbbruk

Nybegynner landevei/gravel og jobbbruk #2426184 07/08/2017 10:52
J
Jørgen___ Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
Hei,

Supert hvis noen vil komme med noen innspill til en nybegynner med et spørsmål som er likt mange andres...

Nybegynner uten noen store ambisjoner utover noen helgeturer både langs vei men også i nordmarka på grusveiene, til og fra jobb nå og da samt litt småbruk. Kostnad hadde jeg tenktmaks ca. 15 000 pluss/minus noe, evt. rett rundt 10 000.

Er ca 175 høy, men har noe kortere inseam ift. overkropp enn standard kanskje.

Har sett på disse modellene hovedsaklig som virker til å passe til mye, største forskjellene er kanskje bukkestyre eller ikke, samt det jeg gjerne hører mer om - geometrien. Jeg vil ha en relativt "avlappet" sykkel. Noe kan jo justeres inn, men mange CX modeller laget for nettopp det er nok feil for meg, samt landeveissykler som har fått noen grovere hjul blir tilsvarende trolig også feil.

Noen tanker og råd?

Canyon Inflite AL 9.0S eller Roadlite
Focus Paralane AL (Tiagra/105)
Gavia Terra SL

Og til sist er for eksempel Birk Raceway et alternativ (tilbud på ca. 9K nå).

Re: Nybegynner landevei/gravel og jobbbruk [Re: Jørgen___] #2426220 07/08/2017 11:47
H
Herr Brun Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
H
Gavia Terra virker som en veldig fin sykkel, og kan gi mye moro både på asfalt og grusveier. Paralane er vel en del over ditt budsjett, men har fått mye skryt. Inflite har vel mer klassisk cyclocrossgeometri.

Jeg ville prioritert bukkestyre til ditt bruk.

Re: Nybegynner landevei/gravel og jobbbruk [Re: Jørgen___] #2426245 07/08/2017 12:21
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Raceway er litt kjip som jobbsykkel pga. manglende fester. Ryktebørsen sier at de pga. Disse problemene med Raceway og Speedmax kanskje endrer pendlermodellene sine til å være basert på Jari-rammen neste år.

Ville absolutt vurdert Terra Comp og SL med det budsjettet og den bruken.

Create the problem and sell the solution
Re: Nybegynner landevei/gravel og jobbbruk [Re: Jørgen___] #2426247 07/08/2017 12:24
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nå kommer det etterhvert så gode løsninger for skjerm uten feste at jeg ikke vet hvor relevant det er.

Med noe sånn som dette er behov for sekk eller bagasjefeste til vanlig pendling for mitt vedkommende borte:
https://www.arkel-od.com/en/seatpacker-15-bikepacking-seat-bag.html

Re: Nybegynner landevei/gravel og jobbbruk [Re: Jørgen___] #2426274 07/08/2017 13:37
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Jeg har til gode å prøve en skjerm som er nærme nok dekk til at det ikke spruter utenfor, stor nok til å ha klaring for piggdekk og er solid nok festet til at det ikke blir slarkete, uten å ha 2-punktsfeste på ramma.

Jeg synes også at det er bedre svette- og kapsitetsmessig å ha sidevesker for laptop, handleposer osv.

Rumperakett gir en litt slingrete følelse, og det er mer styr å ta med seg inn/ut på ærend.

Dette er selvfølgelig helt subjektivt basert på mine behov og preferanser.

Re: Nybegynner landevei/gravel og jobbbruk [Re: Jørgen___] #2426281 07/08/2017 14:10
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Velkommen på forumet!

Du vil finne mange tråder som diskuterer hvilke sykkeltyper og modeller som egner seg til hvilken bruk - både på forumet for kross/grus/bikepacking og for landevei. Noen toppmodeller som også kommer i rimeligere utgaver er diskutert i Beste allsidige landeveissykler? der du også finner link til Landeveis test av eventyrsykler.

Jeg driver selv på med nettopp det du beskriver, om enn hyppigere (hver dag) og har primært brukt først forskjellige krossykler, siden grus/eventyrsykkel og nå blir det snart landeveissykkel med plass til bredere dekk.

De fleste sykler kan brukes til det meste, men det blir gjerne best om man sikter seg inn på sykler som er laget nettopp for det man skal bruke dem til. Om man velger rett sykkel etter tiltenkt bruk, vil man etter min erfaring kunne tilpasse sykkelen greit, primært ved å regulere cockpit (stemlengde/vinkel, antall spacere, utforming av styret). Jeg ville derfor ikke vært bekymret for geometrien. Forutsetningen er selvsagt rett størrelse.

Blant syklene du nevner ville jeg valgt Paralane for rask og sporty sykling på asfalt og grus - og jeg ville valgt Terra dersom du skal sykle mer grus enn asfalt og ønsker å bruke skikkelig brede dekk både i 700c/28" og 650c/27.5".

I prisklassen 10-15.000 er det begrenset utvalg, men man kan få gode tilbud.

I samme kategori som Paralane, kommer to sykler som i særklasse har fått god omtale og vunnet flere tester - Canyon Endurace og BMC Roadmachine. Alu-utgavene av disse er innenfor eller like over ditt budsjett (Canyon selges på nett og Unaas kan gi pristilbud på BMC). Dekklaring er ikke fullt så stor som Paralane (35mm), men henholdsvis 33mm og 32mm med reell plass til noen flere mm. Roadmachine har fester for skjermer og bagasjebærere/brett, Endurace har ikke.

Jeg har også merket meg at Birk har et meget godt tilbud på Gran Fondo 2.3 Disc. Jeg ville absolutt sett på den. Sykkelen er diskutert bl.a. i Ny sykkel etter retur.

Et annet godt tilbud er Superior X-Road, men den finnes nå kun i S på tilbud. Sykkelen er diskutert bl.a. i Ny sykkel.

Blant eventyr/grussykler frister sykler som tar begge hjulstørrelser. Gavia Terra er så vidt jeg vet modellene som gir mest for pengene. Blant mer tradisjonelle modeller har jeg god erfaring med GT Grade. Karbonversjonen med 105 og slangeløse felger får du for god pris hos Sykkelproff1. Har fester for heldekkende skjermer. Mye for pengene, i likhet med nevnte Fuji Gran Fondo.

Ridley X-Trail var vinneren blant grove eventyrsykler i den nevnte testen i Landevei og selges bl.a. på Spinn, men prisene er noe over ditt budsjett.

Trenger man heldekkende skjermer og fester i ramme og gaffel? Tja, det er absolutt en fordel i regnvær og vinterstid. Men jeg har til gode å finne skjermer som ikke skrangler når man herjer rundt i Marka. Har derfor ikke blitt til at jeg har satt heldekkende skjermer på slike sykler. Men jeg har flere sykler...

Trenger man fester for bagasjebærere/brett? Det er opptil den enkelte - hva man liker og trenger. Jeg hverken liker eller trenger sidevesker. I hverdagen foretrekker jeg ryggsekk - praktisk ved stopp og ærend underveis. Vil heller ha vekt på kroppen enn å tynge ned sykkelen og dermed endre egenskapene. Har ingen erfaring med bikepacking-løsninger som Lars foreslår.

Beklager langt innlegg. Har ferie i Bergen og rolige dager på kafe mens det regner tett ICON_SMILE

Lykke til!

Re: Nybegynner landevei/gravel og jobbbruk [Re: Jørgen___] #2426339 07/08/2017 16:41
J
Jørgen___ Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
Tusen takk for lange og gode svar - og noen virkelig gode tips.

Gavia Terra Comp ser jo faktisk ut til å være et veldig bra kompromiss - jeg har oversett den faktisk på et vis. Den dekker vel det meste, inklusive "landeveisgiring" men brukbart lett til terreng også +++. Ser enkelheten også vedlikeholdsmessig med kun en klinge foran (Terra SL, SRAM), men har levd godt med MTB i alle år så har jo lite å si.

Canyon Endurance AL 6.0 ser også veldig konkurransedyktig ut - mer landevei enn gravel, og nordmarkaturene er den vel egentlig ikke ment for selv om det vel fungerer helt fint. Hvor mye dekk får man på plass - nevnes 32-35, men litt mindre enn Terra Comp blir det vel uansett. Kommer nok til å bruke "semi-slicks" variant mest pga. kombinerte bruken, og ønsker litt bredde etc. pga litt demping og grusbruk.

Superior X-Road Issue Cyclocross så jo veldig bra ut - og S størrelsen bør være ganske riktig for meg faktisk. Dog ser jeg det nevnes i linken noen "gamle" løsninger (akslingsdiamter, 140mm skiver og montering etc.). Men veldig lett og ellers bra virker det som.

Paralane Tiagra hadde ingen i Norge som jeg fant, og utsolgt (?) fra fabrikk. Så hvis noen vet noe mer om disse (den ticket alle boksene, men blir jo en del dyrere fort.. - ca. 18-19K for 105 versjonen tror jeg at jeg så.

Gran Fondo 2.3 kikket jeg på, men har valgt vekk karbonramme av ymse grunner. Kanskje rett og slett litt konservatisme.

Prøvde Birk Raceway i dag - fin og grei sykkel, men litt "nervøs" synes jeg - det er vel egentlig reponsiv som den jo egentlig er laget for. Såvidt jeg skjønte er 2018 modellen så godt som helt lik, mens 2019 vil bli "ny" på en del områder.

Rett styre er OK, men skjønner at det er fint å ha alternativet med bukk. Selv om de fleste jeg ser sitter med hendene på øvre stillingen langs tour-de-Finance. Ad vekt er ikke siste halvkiloen er så kritisk - jeg skal jo bruke energi når jeg sykler =)
Kommer ikke til å sykle omtrent noe om vinter eller med noe mer enn et skift i sekken, men kan jo være smart å ha muligheten til fester for bagasje hvis man får lyst til en ferietur også.

Så det virker som de beste for meg kanskje da er Terra Comp eller Endurance AL som vel er et valgt mest mellom bruk - mest asfalt eller mest grus pga. dekk, giring etc. En liten overvekt mot Terra Comp ser det ut som for meg - også fordi det er kjapt og enkelt å ta turen itl butikken og få en god tilpasning.

Re: Nybegynner landevei/gravel og jobbbruk [Re: Jørgen___] #2426344 07/08/2017 16:55
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: Jørgen___
...har valgt vekk karbonramme av ymse grunner.

Med all respekt, der tar du helt feil. Om du får en god karbonramme innen budsjettet, gå for all del for den. Vet at riktig utformet alu i prinsippet kan ha samme gode kombinasjon av stivhet og vibrasjonsdemping som god karbon, men det gjelder enkelte spesielt gode alurammer fra produsenter som Cannondale og Trek. Har oppgradert fra alu til karbon innenfor de fleste sykkeltyper og det har uten unntak vært en massiv forbedring, spesielt på sykler med bukkestyre og begrenset dekkbredde. En karbonramme tåler alt du vil kunne utsette den for, no worries.

Sjekk også Fiffik78s rapport om Terra:

Sitat: Fiffik78
Relativt god fleks i ramma, men drivlinje og sykkel fremstår som relativ hard og bråkete sammenliknet med Rival og en karbonsykkel.

Og en ting til ICON_SMILE

Rett styre er OK, men skjønner at det er fint å ha alternativet med bukk. Selv om de fleste jeg ser sitter med hendene på øvre stillingen langs tour-de-Finance.

De fleste på vår lokale TdF vet ikke hva de driver på med ICON_SMILE og uansett er det nedover at bukkestyre virkelig kommer til sin rett. Til inspirasjon (forresten på BMC Roadmachine og Orbea Orca, så vidt jeg kan se): Epic POV Road Bike Descent - Passo Pordoi, Alta Badia, Italy

Re: Nybegynner landevei/gravel og jobbbruk [Re: DuffMcShank] #2426352 07/08/2017 17:12
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: DuffMcShank

Jeg synes også at det er bedre svette- og kapsitetsmessig å ha sidevesker for laptop, handleposer osv.

Rumperakett gir en litt slingrete følelse, og det er mer styr å ta med seg inn/ut på ærend.

Dette er selvfølgelig helt subjektivt basert på mine behov og preferanser.

Da har du ikke prøvd den fra Arkel. Det tar meg fem sekunder å ta bagen som er festet til en festeandordning av og på. Den får fint plass til pc, lite speilløst kamera, skift og litt varer fra butikken. Evt. tilsvarende ca. en handlepose. Den sitter dønn fast og vekten er lite merkbar. 800hm på 15km gikk hvert fall som en drøm.

Ulempen er at du må til med unbrako og bruke to-tre minutt å montere av og på og at sykkelen kan være bittelitt ustabil de første to-tre tråkkene fra du klatrer på sykkelen.

Re: Nybegynner landevei/gravel og jobbbruk [Re: Jørgen___] #2426381 07/08/2017 18:45
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Har en Revelate Terrapin V2 selv, den varianten du linker til som har metallramme er mer stabil. Men å drasse med seg en rumperakett rundt i butikker er mer kronglete enn en veske med skulderstropp/ryggseler, i tillegg til at den har mindre fleksibel plass. Får f.eks. ikke klemt en 15" laptop og en pose matvarer i en slik.

Men til sitt formål er de jo helt kurante. Selv om jeg ikke synes den er spesielt stas å sykle med på raceren hender det jeg bruker det av og til for å ha med det nødvendigste til en overnatting.

Re: Nybegynner landevei/gravel og jobbbruk [Re: Sepeda] #2426388 07/08/2017 18:55
J
Jørgen___ Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
Sitat: Sepeda
[quote=Jørgen___]...har valgt vekk karbonramme av ymse grunner.

Med all respekt, der tar du helt feil. Om du får en god karbonramme innen budsjettet, gå for all del for den. Vet at riktig utformet alu i prinsippet kan ha samme gode kombinasjon av stivhet og vibrasjonsdemping som god karbon, men det gjelder enkelte spesielt gode alurammer fra produsenter som Cannondale og Trek. Har oppgradert fra alu til karbon innenfor de fleste sykkeltyper og det har uten unntak vært en massiv forbedring, spesielt på sykler med bukkestyre og begrenset dekkbredde. En karbonramme tåler alt du vil kunne utsette den for, no worries.

Sjekk også Fiffik78s rapport om Terra:

Sitat: Fiffik78
Relativt god fleks i ramma, men drivlinje og sykkel fremstår som relativ hard og bråkete sammenliknet med Rival og en karbonsykkel.

Takk - jeg skal ta turen og kikke en gang til på Gran Fondoen i morgen. Karbonfiber er flott, men tanken på nybegynner og sikkert litt mindre proff behandling (les fall etc.) koblet alu bedre - selv om man ofrer rafinnement. Dette er enkel hobbybruk, men verdt å ta en kikk til da.

Re: Nybegynner landevei/gravel og jobbbruk [Re: Jørgen___] #2426591 08/08/2017 09:30
J
Jørgen___ Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
Noen flere brukserfaringer med Gran Fondo 2.3?

Søkte på tråder, men fant ikke all verdens (mer på spesifikasjoner etc. og litt usikkerhet om den tok hjul større en 30mm)

https://www.terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2375676

Redigert av Jørgen___; 08/08/2017 09:33.
Re: Nybegynner landevei/gravel og jobbbruk [Re: Jørgen___] #2426625 08/08/2017 10:19
J
Jørgen___ Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J

Re: Nybegynner landevei/gravel og jobbbruk [Re: Jørgen___] #2426754 08/08/2017 13:09
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Det er en meget elegant doning som jeg har sett langt etter selv. Nydelig farge med matchende skjermer. Ser ut til å være perfekt for rask pendling, turer og bysykling.

Dessverre begrenset dekklaring, spesielt med skjermer, så gjerne ikke ideell for grus. Fungerer selvsagt, men man må ta det litt roligere. "Adventure" er m.a.o. en lite treffende betegnelse.

Rammen er blitt noen år gammel og har ikke gjennomgående akslinger, men det behøver man ikke la bli avgjørende.

Vær forresten oppmerksom på at Synapse nylig har kommet i ny versjon med større dekklaring og nye tekniske løsninger. Den ser meget bra ut, men vil neppe komme med avslag før til neste høst.

Re: Nybegynner landevei/gravel og jobbbruk [Re: Jørgen___] #2426817 08/08/2017 16:33
Trond Helge Offline
Ivrig
Ivrig
Er ikke den Synapse modellen en 2015 modell?

// Too many roads, too little time
Re: Nybegynner landevei/gravel og jobbbruk [Re: Trond Helge] #2426824 08/08/2017 16:49
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Det har du nok rett i. Men 2015-versjonen er penere enn 2016, og så vidt jeg vet lik ellers ICON_SMILE

Re: Nybegynner landevei/gravel og jobbbruk [Re: Jørgen___] #2426876 08/08/2017 19:18
Trond Helge Offline
Ivrig
Ivrig
Å ja, husker den lokale butikken hadde den grønne Synapsen stående i vinduet, det tok meg flere forbipasseringer å se at den faktisk hadde skjermer, vakker sak ICON_SMILE

// Too many roads, too little time
Re: Nybegynner landevei/gravel og jobbbruk [Re: Trond Helge] #2426880 08/08/2017 19:23
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
På Sykkelsenteret, ja ICON_SMILE

Litt synd at de har flyttet bort til Kronstadparken - dermed forsvant den siste sykkeleksperten jeg kan kikke innom i Bergen sentrum på feriebesøk. Men de har jo fått det fint i nye, romslige lokaler.

Re: Nybegynner landevei/gravel og jobbbruk [Re: Jørgen___] #2427268 09/08/2017 13:00
J
Jørgen___ Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
Har ikke rukket se på Fujien enda, men blir en tur i morgen. Tar gjerne noen erfaringer - det er vel fortsatt da et valg mellom best for asfalt eller grusveier som står og gir vippeposisjon.

Terra Comp har ikke samme løsninger på kjedestag etc., men hvis lakkalitet og generell kvalitet er betenklig (tror det er å trekke lenkede posten litt langt?) så er det jo et pluss i retning Paralane, Fuji og Canyonen.

Re: Nybegynner landevei/gravel og jobbbruk [Re: Jørgen___] #2427788 10/08/2017 14:21
J
Jørgen___ Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
Da var Fujien også prøvd - kan si jeg likte den godt; noe smalt styre men føltes jo stabil nok. Litt usikker på om jeg likte gjennomføringen for fremre girskifter (vertikal gjennom nedre krakhuset) som vel kan fort samle en del skit/møkk og lar det renne nedover inn i strømpe.

Får vel antagelig 35mm dekk på den - noe klaring, men ingen fester etc. utover basic skjermer.

Geometrien var fin og oppreist, og den er jo absolutt lett og stiv. Men 50% dyrere omtrent også da.

Re: Nybegynner landevei/gravel og jobbbruk [Re: Jørgen___] #2427816 10/08/2017 16:22
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Om man virkelig får plass til 35mm dekk i Gran Fondo'n, er den mer allsidig enn jeg trodde yes Tror det skal holde hardt, men om den tar 30-33mm er det plass til både cx/grusdekk og pigg.

Du nevnte at du ønsker avslappet sittestilling. Kastet et blikk på geometrien og ser at Gran Fondo i utgangspunktet har en mer avslappet geometri enn Terra. Forholdstallet mellom stack og reach for Gran Fondo er hele 1,6 mens tilsvarende for Terra i alu er 1,47. Har sammenlignet i L ettersom Bikeshop åpenbart har oppgitt uriktig tall på reach for Terra i M. Om du vil fordype deg i geometri, er Landeveis utmerkede Geometrisk vekkelse et godt sted å begynne ICON_SMILE

Jeg liker vekten Fuji har lagt på vibrasjonsdemping, se hjemmesiden.

Prisforskjellen er der, ja, og jeg skal ikke legge meg opp i den vurderingen. Men det er verdt også å sammenligne veiledende priser - 26k for Gran Fondo 2.3 og 11/15k for henholdsvis Terra Comp og Terra SL ICON_SMILE

Re: Nybegynner landevei/gravel og jobbbruk [Re: Jørgen___] #2441959 01/10/2017 08:50
J
Jørgen___ Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
Høsten kom og kjøpet lot vente på seg på grunn av andre ting som dukket opp... Gavia Terra Comp`n er på snarveien i browseren, men så denne kom opp nå også til en grei pris; noen tanker om denne? Trekker vel noe ned med drop-out akslinger i stedet for massive, ellers er det vel rimelig likt.

https://www.xxl.no/scott-speedster-gravel-10-disc-17-landeveis-og-grussykkel/p/1131922_1_style

Redigert av Jørgen___; 01/10/2017 08:55.
Re: Nybegynner landevei/gravel og jobbbruk [Re: Jørgen___] #2441966 01/10/2017 10:02
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Hei igjen!

Ja, Speedster'n får du nå med avslag, både på XXLs pågående vennesalg (utsolgt på nettlager?) og i lokale tilbud i varehusene ICON_SMILE

Speedster Gravel er samme ramme som Speedster CX, som igjen har samme geometri som Scotts karbon-krossykkel Addict. Scott og XXL tar seg altså visse friheter når de omtaler den som "konstruert for landeveissykling på grus" og "komfortgeometri". Realiteten er at Scott har tatt en krossykkel og gitt den bredere utveksling og bredere dekk, i mangel av dedikert ramme for grus/eventyrsykling. Flere andre merker har kastet seg på trenden på samme vis.

Forholdstallet mellom stack og reach er 1,49 (54), noe som gir en avslappet geometri, men ikke utpreget komfort med oppreist sittestilling. Hva gjelder stack/reach er den altså hakket mer aggressiv enn f.eks. Canyon Endurace. Forholdsvis lange kjedestag kombinert med høy krank (kort krankdropp) vitner også om at det er en krossramme, om enn ikke en klassisk europeisk.

Som du påpeker, har ramme og gaffel tradisjonelle hurtigkoblinger, ikke gjennomgående akslinger. Det har fungert utmerket i alle år, men 12mm gjennomgående akslinger er som kjent den nye standarden med sine fordeler hva gjelder nøyaktig plassering av nav/bremseskiver, stivhet og sikkerhet.

Sykkelen er satt opp med Schwalbes G-One 35mm, men dessverre den rimelige Performance-versjonen som ikke er tiltenkt slangeløst oppsett og som har lavere EPI (ends per tread), noe som gir en hardere gummi som ikke i samme grad former seg etter grunnlaget. For øvrig skal det være dekklaring for opptil 40mm.

Jeg har forresten ikke sett noe som tyder på at felgene Syncros Race 22 Disc er egnet for slangeløst oppsett, men jeg vet ikke.

Den mest omfattende omtale av Speedster jeg har kikket på tidligere er denne: Scott cyclocross bike review: Addict CX 20 versus Speedster CX 10. Der nevnes også grus-versjonen av Speedster.

Som du vil se, er testpiloten godt fornøyd med syklene og Speedster Gravel vil sikkert fungere utmerket til ditt bruk ICON_SMILE

Re: Nybegynner landevei/gravel og jobbbruk [Re: Jørgen___] #2442597 04/10/2017 07:37
M
Minus Offline
Medlem
Medlem
M
Høsten kom og kjøpet lot vente på seg på grunn av andre ting som dukket opp... Gavia Terra Comp`n er på snarveien i browseren, men så denne kom opp nå også til en grei pris; noen tanker om denne? Trekker vel noe ned med drop-out akslinger i stedet for massive, ellers er det vel rimelig likt.

https://www.xxl.no/scott-speedster-gravel-10-disc-17-landeveis-og-grussykkel/p/1131922_1_style

Jeg kikker selv en del på Gavia Terra Comp, satser på at du kjøper den først og kommer med tilbakemelding. ICON_SMILE

Re: Nybegynner landevei/gravel og jobbbruk [Re: Minus] #2442705 04/10/2017 11:46
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: KristianG
Jeg kikker selv en del på Gavia Terra Comp, satser på at du kjøper den først og kommer med tilbakemelding. ICON_SMILE

Velkommen på forumet! Minner for sikkerhets skyld om tråden Gavia Terra SL Gravelbike 2017, med tilbakemeldinger om flere av Terra-modellene.

Re: Nybegynner landevei/gravel og jobbbruk [Re: Sepeda] #2442811 04/10/2017 19:52
M
Minus Offline
Medlem
Medlem
M
Sitat: Sepeda
Sitat: KristianG

Velkommen på forumet! Minner for sikkerhets skyld om tråden Gavia Terra SL Gravelbike 2017, med tilbakemeldinger om flere av Terra-modellene.

Tusen takk for det!
Jeg tok en råsjans når jeg logget inn i dag, for jeg var usikker på om jeg hadde bruker her, og jaggu ser jeg at jeg har vært registrert i 4 år mer enn deg, så egentlig burde jeg ønsket deg velkommen for mange år siden. ICON_SMILE

Har alt lest gjennom tråden du linker til, men skal ta en gjennomlesning en gang til. Har vært ofte innom denne delen av forumet i det siste, og det er ikke det mest aktive forumet jeg har vært innom. Får prøve å bidra litt jeg også.

Men da skal jeg ikke stjele mer oppmerksomhet fra Jørgen___

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå