Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

YES GATLIN YES WOHOOOOOO

YES GATLIN YES WOHOOOOOO #2425778 05/08/2017 20:54
Papegøyal Offline OP
Troll
OP Offline
Troll
Herlig, så sykt digg.

Jeg har ventet på at Gatlin skulle få revansje i evigheter. Det er så sykt urettferdig at disse Jamaicanerene blir hyllet og elsket, mens Gatlin blir buet ut, bare fordi han hadde uflaks med en prøve.

Det er alltid deilig når en underdog vinner, men for Gatlin gun, så er det spesielt digg, han havnet helt i kjelleren, både økonomisk og personlig etter dopingdommen. Det er noe dypt usympatisk med idrett når man pga tilfeldigheter dømmes nord og ned av omverdenen, og man har investert hele livet sitt.

Så dette er det en egen fuck you til alle som tror at det fins noe som heter ren idrett. Idioter. Hahahahaha.

I don't have goals. I have a perspective on what I could do well.
Re: YES GATLIN YES WOHOOOOOO [Re: Papegøyal] #2425787 05/08/2017 21:22
A
AntonS Offline
Ringrev
Ringrev
A
Har ikke gatlin blitt tatt to ganger?

Re: YES GATLIN YES WOHOOOOOO [Re: Papegøyal] #2425788 05/08/2017 21:28
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Jo

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: YES GATLIN YES WOHOOOOOO [Re: eOpseth] #2425790 05/08/2017 21:34
L
lancepants Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
L
Første dommen ble opphevet, tror jeg.

Re: YES GATLIN YES WOHOOOOOO [Re: Papegøyal] #2425791 05/08/2017 21:37
E
eGo Offline
Veteran
Veteran
E
Dårlig hjemmebrent?

Ønsker å kjøpe :
Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
Re: YES GATLIN YES WOHOOOOOO [Re: Papegøyal] #2425799 05/08/2017 21:50
Papegøyal Offline OP
Troll
OP Offline
Troll
Nei, men asså. Hvis du blir tatt for doping, skal du da få straff per sprøyte satt, eller per milligram testosteronkrem? Er det per gang du blir oppdaget, fram til du får dom?

Alt før en dom må telle som en dopingsynd. Men aller helst burde dopingforbudet oppheves, om man vil ha en idrett hvor ikke det viktigste er hvorvidt man lykkes i å jukse uten å bli tatt, eller ei.

Re: YES GATLIN YES WOHOOOOOO [Re: Papegøyal] #2425814 05/08/2017 23:33
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A
En gang en doper, alltid en juksemaker og doper.

Re: YES GATLIN YES WOHOOOOOO [Re: Papegøyal] #2425826 06/08/2017 07:02
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
første gangen ble han tatt for å bruke medisiner mot ADD,
andre gangen var det doping

helt ærlig, hvor mange av de gutta der har styrt klar av litt styrkedrikk ?

litt skuffet over at ikke flere lar seg provosere av forumets sjefstroll ICON_SMILE

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: YES GATLIN YES WOHOOOOOO [Re: Papegøyal] #2425841 06/08/2017 08:15
Lucifer- Offline
Entusiast
Entusiast
Dette var såpass på kanten at jeg mistenker det for å kun være provokasjon. Kan vel ikke finnes noen som så til de grader sympatiserer med Gatlin med unntak av familie og nære venner? ICON_SMILE ICON_SMILE

Re: YES GATLIN YES WOHOOOOOO [Re: Papegøyal] #2425862 06/08/2017 09:10
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sprintere har blitt tatt for doping i tur og orden så det er vel å anta at alle er dopa.
Vinneren er den som kombinerer doping uten å bli tatt med hard trening og talent, som ved f.eks landeveissykling.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: YES GATLIN YES WOHOOOOOO [Re: Flamini] #2425863 06/08/2017 09:14
Papegøyal Offline OP
Troll
OP Offline
Troll
Sitat: Flamini
første gangen ble han tatt for å bruke medisiner mot ADD,
andre gangen var det doping

helt ærlig, hvor mange av de gutta der har styrt klar av litt styrkedrikk ?

litt skuffet over at ikke flere lar seg provosere av forumets sjefstroll ICON_SMILE

Det er et sunnhetstegn på at folk begynner å bli mer opplyste, og innser at de ikke må være religiøst virkelighetsfornektende for å kose seg meg syklinga si. Jeg tror rett og slett at folk begynner å innse det samme som du skriver.

Det går eksempelvis ikke an å se på listene fra 90-tallet til nå, og finne mange ryttere som har vært topp-10 i TdF som ikke har en svært suspekt historie bortsett fra ren prestasjon. Dvs. det går vel an å se det - det fins de som ser mirakler og hører stemmer også.

Det er jo også vanskelig å finne moralske argumenter mot juks. Når man ser at spillet forutsetter juksing for å vinne, da er det derimot umoralsk å dømme mennesker for å gjøre det eneste logiske, mens man selv støtter opp om juksing ved å se på, og putte penger inn i et spill som fungerer sånn.

Media er en annen sak, fordi journalister er journalister, enten det er snakk om sportsreportasjer eller musikkanmeldelser. Det er få som vil være "the odd one out"

Selv veteransyklister doper i Norge. Jeg tror ikke alle gjør det, og det er flott at mange ser på konkurranser som en bonus, et slags mål som skal gjøre det lettere å motivere seg til å trene mye, og dermed være sykdomsfri. Men når folk som har dominert listene plutselig blir tatt for steroider (ooh, surprise), dekker over ved å late som om det er helseproblemer som gjør at de trapper ned på facebook innlegg, så kan du ikke stole på noe. Du kan ikke stole på noe, fordi idrett er en konkurranse om freaks. Så det vil alltid være freaks som er bedre enn resten fordi de er freaks. Og det er umulig å vite om du har å gjøre med en freak, eller en doper, når det er snakk om stikkprøver. Hvor mye ble ikke Lance Armstrong testet? Han var da allikevel dopa. Og hvor mye blir norske veteransyklister testet? Hvor vanskelig er det å dra en liten Vinokourov, dope seg litt, så komme tilbake?

Det er egentlig en stor skam at det er straff for victimless crime i Norge med bruk av doping. Akkurat som kvinner pynter på selvbildet sitt med å kjøre restylane i leppene og silikon her og der, samt frisere litt på kjønnsleppene - burde idrettsaktive få lov til å bruke så mye dop de vil, slik at de kan oppnå en bedre status i statusjobben sin, og et bedre selvbilde. Vinne birken rett før de får sitt første hjerteinfarkt fra alle steroidene.

Re: YES GATLIN YES WOHOOOOOO [Re: Papegøyal] #2425864 06/08/2017 09:22
olechr Offline
More than words
More than words
Selv om du skriver for å provosere så er jeg ikke så uenig med deg. Er nesten slik at enten får de slippe opp for dop i profesjonell idrett, eller ha livstidsutestengelse. Er redd det er de 2 måtene som enklest gjør at det blir rent. Satt på spissen, men slik dopingreglene er nå så er det for tilfeldig. Folk får forskjellig dommer for samme middel etter som hvilket land/idrett eller hvor mye penger de kan bruke til å kjempe.

Wada har vel ca 300 mill i budget hvis jeg ikke husker feil. Når overgangssummene for en fotballspiller plutselig er det dobbelte, ja da har jeg på følelsen at det ikke er wada som vinner kampen. Dessverre.

Redigert av olechr; 06/08/2017 09:24.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: YES GATLIN YES WOHOOOOOO [Re: Lucifer-] #2425928 06/08/2017 14:15
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: Lucifer-
Dette var såpass på kanten at jeg mistenker det for å kun være provokasjon. Kan vel ikke finnes noen som så til de grader sympatiserer med Gatlin med unntak av familie og nære venner? ICON_SMILE ICON_SMILE

Klikk på navnet til Papegøyal og velg "Se innlegg". Det har sjelden kommet noe godt ut av å diskutere med denne forumbrukeren. Han har vel fått låst kontoen sin noen ganger også om jeg husker riktig.

Re: YES GATLIN YES WOHOOOOOO [Re: Raskall] #2425944 06/08/2017 15:41
Skorp Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Raskall
Sitat: Lucifer-

Klikk på navnet til Papegøyal og velg "Se innlegg". Det har sjelden kommet noe godt ut av å diskutere med denne forumbrukeren. Han har vel fått låst kontoen sin noen ganger også om jeg husker riktig.

Papegøyal meldte seg vell inn akkurat når en annen kontroversiell bruker ble kastet ut?

Uansett, se hvilket underforum dette er. Snikksnakk, pølsevev, sludder og vås.

Re: YES GATLIN YES WOHOOOOOO [Re: Papegøyal] #2425980 06/08/2017 18:34
L
Lid Offline
Veteran
Veteran
L
Ser ut som papegøyal har fått fri fra asylet igjen. Tar nok ikke lang tid før han er låst inn igjen.

Re: YES GATLIN YES WOHOOOOOO [Re: Papegøyal] #2426028 06/08/2017 21:17
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
papegøyal liker å provosere med sine tildels udokumenterte påstander som tråkker enkelte på tærne, at de er udokumenterte betyr definitivt ikke at de er feil....jeg setter pris på at folk har forskjellige meninger og papegøyal er en fargeklatt på forumet.
hvis noen føler seg støtt eller ikke liker påstandene hans så er det jo bare å la være å lese dem - eller å gi ett saftig og velbegrunnet tilsvar ICON_SMILE nyt bredden på forumet

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: YES GATLIN YES WOHOOOOOO [Re: Flamini] #2426052 07/08/2017 05:12
EHAa Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg ble overrasket over det store gliset i trynet mitt da jeg så speilbildet i iPaden under VM-sendingen.

Idrett er underholdning. Og Gatlin / Bolt var definitivt stor underholdning ICON_SMILE

Edit: Ser at jeg svarte til flamini, det var ikke meningen

Redigert av EHAa; 07/08/2017 05:13.
Re: YES GATLIN YES WOHOOOOOO [Re: Papegøyal] #2426103 07/08/2017 08:08
HNK Offline
Besatt
Besatt
Synes det var helt supert å se Gatlin bli buet ut så til de varmegrader! Han er tidenes eldste VM-vinner på 100 meter, leste jeg, noe som er ett av mange tegn på at han fremdeles drar nytte av dopingen han ble utestengt for.

Jeg mener det bør være graderte straffer avhengig av hva det er du blir tatt for, men dersom man tas for noe som beviselig gir en fordel også etter at suspensjonsperioden er over, så er livstidsutestengelse det eneste riktige. En slik langtidseffekt gjelder for en stor del av dopingpreparatene, men sånn får det bare være. Uavhengig av om du er norsk langrennsløper eller om du er amerikansk sprinter.

Anbefaler alle å se Netflix-dokumentaren ICARUS, om det russiske dopingregimet staten gjennomførte i forbindelse med blant annet OL i Sotsji.

Re: YES GATLIN YES WOHOOOOOO [Re: Papegøyal] #2426107 07/08/2017 08:22
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Det blir feil å kalle det victimless crime. Hva med han rene som ikke kom på pallen og mistet sponsoren fordi en doper stjal all æren.

Føler meg også ganske trygg på at, av de som sykler veteran cup, så er det max en håndfull som er dopet (kanskje ingen).

Re: YES GATLIN YES WOHOOOOOO [Re: ] #2426421 07/08/2017 20:24
L
Lid Offline
Veteran
Veteran
L
Sitat: anonymous13

Jeg klikket på navnet til Raskall og valgte "Se innlegg". Kan ikke se det har kommet så veldig mye godt ut av å diskutere med den forumbrukeren heller? Han har vel lovet forumet farvel for godt noen ganger om jeg husker rikig.

Raskall er en levende person som har mye å komme med etter min mening og kan ikke sammenlignes med Papegøyal som bare er her inne for å lage kvalm. Har vært inne under flere alias før og burde nok engang kastes ut.

Re: YES GATLIN YES WOHOOOOOO [Re: Papegøyal] #2426450 07/08/2017 21:30
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Underholdningsverdien av småtrollene her på forumet ligger ikke i hva de skriver (det er jo ikke alvorlig ment - eller egnet til å bli tatt alvorlig). Underholdningsverdien ligger i de alvorlige svarene fra velmenende forumkolleger (jeg har selv gått i den fellen) eller i svarene fra dem som ser en dyp klokskap i småtrollenes trolling ICON_SMILE

Men morsom trolling er en edel kunst som de færreste behersker ICON_SMILE Derfor utarter det som regel etter en stund til sjikane og personangrep og i verste fall trusler. Gjerne via liksom-macho posering og litt god, gammel hverdagsrasisme.

Og så ender det med midlertidig eller permanent utestengelse inntil samme småtroll dukker opp under samme eller nye navn.

Dette var forresten helt generelle betraktninger og ikke om Papegøyal eller denne tråden spesielt ICON_SMILE

Re: YES GATLIN YES WOHOOOOOO [Re: Sepeda] #2426594 08/08/2017 09:33
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Trolling til et visst nivå er bare gøy, og sjefstrollet (som dessverre ikke er her lenger (eller?)), har stått for mange av mine høydepunkter her inne.

Synes også det blir feil å dra trolle-kortet tvert noen kommer med et innlegg som bryter bittelitt med det politisk korrekte. Caps lock i tittelfeltet får det til å ringe en bjelle, men innholdet i den første posten er jo kurant det.

Hele Norge kommer til å juble med Therese "Comebackgirl" Johaug når hun tar OL-gull til vinteren, og alle er skjønt enige om at dopingdommen for bruk av testosteron var en feil og at godjenta Therese aldri ville jukset med vilje. Men utlendinger som kommer tilbake etter en dopingdom? Nei, fysj og føy.

Re: YES GATLIN YES WOHOOOOOO [Re: ] #2426595 08/08/2017 09:33
EHAa Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: anonymous13

Jeg klikket på navnet til Raskall og valgte "Se innlegg". Kan ikke se det har kommet så veldig mye godt ut av å diskutere med den forumbrukeren heller? Han har vel lovet forumet farvel for godt noen ganger om jeg husker rikig.

Raskall er antakeligvis en av de få her inne som virkelig har bidratt med noe viktig. Mange har blitt rørt, imponert, inspirert og motivert av Raskalls kamp for en funksjonell kropp og psyke. Det er sannsynlig at han har bidratt til at noen her inne har klart å endre livsstil og tankesett.

Om det i fortvilelse har kommet et par utbrudd, så er det mer enn oppveid av resten av hans bidrag. Synes nå jeg..

Re: YES GATLIN YES WOHOOOOOO [Re: Øyvind V] #2426599 08/08/2017 09:37
EHAa Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Øyvind V
sjefstrollet (som dessverre ikke er her lenger (eller?)), har stått for mange av mine høydepunkter her inne.

Jeg tror ikke trådstarter er vedkommende du tenker på. Han har langt fra samme brodd, skriver ikke like lett og morsomt og mestrer ikke på samme måte å provosere motdebattantene.

Re: YES GATLIN YES WOHOOOOOO [Re: Papegøyal] #2426766 08/08/2017 13:26
EHAa Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg skrev bare om Raskall, ikke papegøyal.

Men siden du spør: Nei, jeg synes papegøyal kommer til kort der. Altså at det blir bare krampeaktig oppmerksomhetssøkende mas, og ikke høykvalitetstrolling.

Re: YES GATLIN YES WOHOOOOOO [Re: Øyvind V] #2426784 08/08/2017 14:23
boltzmann Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Øyvind V
Trolling til et visst nivå er bare gøy, og sjefstrollet (som dessverre ikke er her lenger (eller?)), har stått for mange av mine høydepunkter her inne.
This. Sjefstrollet fekk hvilepulsen til å gå i taket for mang ein debattant.

Moderator  support