Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Skifte krank og gir på white 29 pro

Skifte krank og gir på white 29 pro #2425301 03/08/2017 22:33
Z
zulo Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
Z
Hei,

Jeg har en White 29 Pro som jeg bygde om til elsykkel da jeg fikk litt dilla på dette for et par år siden. Sykkelen er forsåvidt helt i orden, det er krankmotor som ble satt på så i teorien skal det være bare å fjerne dette og sette tilbake delene.

Nå har jeg fått lyst til å sykle/trene igjen men lurer litt på om det er mulig å bruke andre komponenter på denne sykkelen. Jeg har null peiling på om disse forskjellige kassettene og kranlagrene og drevene går omhverandre eller om jeg er nødt til å bruke det jeg hadde for at det skal passe sammen med girskifterne og slik.

Husker at jeg synes denne sykkelen ikke var så fryktelig lett å trå på førstegir så jeg ble litt skuffa over utvekslingen. Kan også være at jeg var vant til hybridsykkel fra før med 27" hjul. Tror det er en XT 10-delt kassett 11-36 på denne som standard og foran er det XT 2-delt.

Er det noen som har peiling på om det hadde vært mulig å sette på f.ex Shimano XTR Trail M980 tredelt foran og en annen kasset bak som ga flere gir og et lettere førstegir? F.ex 11-42

Hvis jeg kun skal skifte kassetten må jeg da kun velge 10-delt kasset for at den skal fungere med girskifteren bak?

Re: Skifte krank og gir på white 29 pro [Re: zulo] #2425704 05/08/2017 16:38
Jegra Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Kjenner ikke til krank eller type bakgir på sykkelen din, men Sunrace lager en 10-delt 11-42 kassett. F.eks Sykkelkomponenter.no har den på lager.

Sitat: zulo

Hvis jeg kun skal skifte kassetten må jeg da kun velge 10-delt kasset for at den skal fungere med girskifteren bak?

Ja

Moderator  support