Beklager på forhånd for et dumt spørsmål, men som en ser på bildet over så "interlock'er" grip med grip-shifter, som gjør sram standard-holken vridningsstiv uten noe teip eller lim. MEN, den løsningen på enden av styret..... ? Jeg er klar over at jeg kanskje er et brødhue, men jeg spør allikevel:
selve holken(grip), har en forhøyning/kant innvendig i enden, slik at den ikke kan skli ubegrenset innover styret. Det vil jo også si( Som bildet viser), at styret på sykkelen ikke kan klemmes fast mot metall-klemme når man skrur til. WTF?? Plastflensene som stikker ut fra holken i enden skal jo da presses ned på endekoppen, men dette funker jo ikke i praksis ? Endekoppene man får tak i til grip shift er heller ikke lange nok til å nå inni styrerøret. Når man kjører, og påfører krefter nedover og utover på styret, så kan man jo fint presse de låseringene(Outer lock-on clamps), rett av styret og ut i skogen... !?
Det er tydeligvis ingen andre i hele verden som har hatt lignende problem ser jeg, så jeg må jo være idiot, men for meg ser dette ut som en forbannet dårlig løsning.. De låseringene har jo ikke noe hekte som holder dem fra å gli av styret ?
Muligens så har jeg fått feil holker/endekopper/låseringer(clamps) til mitt sett med twist shiftere...
[img:left]
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0349/7...pg?v=1478765245[/img]