Hvis det kun er ventilkjernen som er knekt kan man bytte den, f.eks med
dette. Den skrus ut med
en slik. Hvis det har seg sånn at du må bytte hele ventilen, vil mange typer fungere, også den du linker til. Bruker selv NoTubes sine på mine Crossmax SLR. Vil bemerke at den linken fra CRC kun medfølger én ventil til ett hjul og ikke et sett til foran og bak.
Jeg mener å huske at Crossmax ST er klare for slangeløst uten tape(hvis felgen er glatt inni er dette tilfelle) og dekk fra Maxxis har gjerne "TR" (Tubeless Ready) skrevet på dekket hvis de er klare for slangeløst. Hvis dette er tilfelle for deg holder det som regel med gulvpumpe. Ellers et den som anonymous22 linker til kjekk å ha hvis du må bruke kompressor eller fylle luft på en bensinstasjon.
Takk for tips.
Jeg Tenkte jeg skulle ta av dekket og titte inni, der, kanskje vaske av litt av den størkna sealent'n som nødvendigvis er inne der. Da fikk jeg meg en overraskelse, for der var det slange. Da var det jo bare å bytte slange da.
Kjøpte sykkelen brukt av en som påstod det var tubeless. Så da har jeg i alle fall funnet ut at jeg skal lage tubeless på denne sykkelen.
Ble en treningsøkt på kvelden, men jeg endte opp med å få noen skikkelig ekle lyder i navet på bakhjulet. Hørtes ut som
Ulyd DETTE Dette skjedde i reativt stor hastighet i nedoverbakke på asfalt. Jeg fant ingen feil, men lyden kom tilbake hver gang jeg kom opp i en grei hastighet.
Har drevet og skrudd opp casetten og jeg tipper det er noen kulelagere som må pensjoneres.
Felgen er som tidligere nevnt Mavic Crassmax ST. Jeg har litt problemer med å finne et kulelagersett til ST, men det er mye til SLR. Er det samme størrelsen på disse kulelagrene, eller er produsenten såpass sær at de lager forskjellige dimensjoner for alle alle modellene?
Jeg mangler en Mavic hub and spoke adjustment wrench, så jeg kommer ikke skikkelig inn i bosset på navet og får derfor ikke målt de eksisterende lagrene. Verkøyet blir bestilt i dag, men har lyst til å bestille kulelager samtidig.
Setter veldig pris på om dere kan øse av deres kunnskap her.