Garmin Edge 800 er helt grei, og vil la deg skryte på Strava. Batteriet blir betydelig dårligere med tid/bruk men er i utgangspunktet ganske bra (reelt ca 10t) i utgangspunktet så det burde holde. Det er enkelt å koble til ekstern strømkilde også, jeg har bare gjort det en gang på Tr-Oslo.
Jeg har brukt en Edge 800 daglig siden 2012 og største ulempen med den synes jeg er at man må laste over øktene med en pc og kabel (usb-mini) som er ganske legacy nå. Det er andre ting som har kommet på de nye Edgene som Strava live segments. Jeg har ikke noen ny Edge så andre kan sikkert selge det inn bedre. Min har vært veldig solid og fungert bra siden 2012, så den får duge til den tar kvelden.
Jeg hadde definitivt styrt unna Edge 510, og sannsynligvis gått for en Edge 520 hvis jeg var i dine sko (og hadde råd). Hvis det er med et pulsbelte til Edge 800 er 700,- sikkert en ok pris (jeg har ikke sjekket priser). Sjekk at mini-usb kontakten på enheten ikke er løs og at gummien rundt den og minnekortplassen fortsatt er intakt så den tåler regn/vann.
Lykke til med skrytingen, men vær grei å ikke ta mine kom'er (de er så få og ganske obskure).
Den var dessverre allerede solgt.. Å laste over med kabel går helt greit, er allerede indoktrinert med dette pga. klokkebruk (men da dette ødelegger stilen i ganske stor grad, har jeg besluttet å gå over til sykkelcomputer). Får kanskje bare bite tenna sammen og gå for 520,, eller vente og se om noe annet greit dukker opp på bruktmarkedet.
Ser at 800 har berøringsskjerm, funker det bra eller er det bare irriterende? Fant en 810 til 2,5k, vet ikke om det er en god pris eller ei, når jeg fant en 820 til 500kr mer. Men da blir jo igjen spørsmålet om Edge 520/810/820..