Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Stitur Ski/Oslo 6. august

Stitur Ski/Oslo 6. august #2422404 22/07/2017 10:47
T
Tommyv Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
T
Hei!

Jeg og et par venner planlegger en stitur fra Ski - Sognsvann ca. (bare tatt ut av lufta opprinnelig.)

Egentlig vet vi ikke helt hva vi planlegger, annet enn en dagstur ( 8 timer ca? ) på stiene rundt oslo.
Larsdx har allerede kommet med noen tips på PM. ( Se quote)

Hvor realistisk er målet? Er det kanskje bedre å satse på en tur rundt sør og østmarka og ende opp hjemme igjen, for å slippe transport hjem?
Planen var opprinnelig å få med seg mest mulig fin sti rundt oslo som man hører så mye om her på forumet, på en tur.

Kan man lage en tur på strava, med alle kjente segmenter og stier man bør få med seg, så eksportere denne til GPX og følge på computærn?

Noen som allerede har gjort noe / laget noe tilsvarende og vil dele med oss?

Eller kanskje noen som er godt kjent til og med kunne tenke seg å bli med, og guide litt?

Vi er i ok form. Midt på treet listefyll vil jeg tru ICON_TONGUE

Sitat: larsdx

I starten har du to alternativ.

Refererer til mtbmap.

Enten gjennom Nøstvedtmarka også over til stiene øst for den golfbanen, transport til Stensrudtjern (nedover, går fort) også følge stiene inn til Trollvann og Godlia og derfra til Grønmo. Fra Grønmo kan dere sykle "Syden og Grønmo ekspress" opp til Rundvann, så litt ned på grusen og opp "lumsk traktor" og deretter "finkilometeren" og "svahili" eller "blåbærstien" ned.

2. Eller sykle til Bølerkollen, ser det er noen korte stier på vei dit, hold dere på det som er gul og rød og blåmerket, ned den "magiske reisen", følg den blågulmerkede ryggen nordves for Åli, pass på at dere kommer ned ved Krokhol golfbane, grus opp til Sandbakken og derfra den blåmerkede stien som ender opp ved Smørhullet (litt knot på slutten der). Derfra Lumsk traktor, Finkilometeren og "svahili" eller "blåbærstien" ned, som over.

3. Videre mener jeg det gir seg selv, sykle over slettfjell, eventuelt samuels flyt og vidars korridor hvis det er tørt, deretter opp haukåsen (bruk grusen) og følg stiene over Puttåsen og helt til du ser moskeen på Furuset. Hold dere på den stien som går rett nordover, vær forberedt på noe knot

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Stitur Ski/Oslo 6. august [Re: Tommyv] #2422456 22/07/2017 18:52
T
Tommyv Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
T
Jeg fant ut av route builder og mtbmap nå, så lager en rute basert på ting jeg finner på forumet, så spør jeg om forslag til forbedringer når den er ferdig:)

Re: Stitur Ski/Oslo 6. august [Re: Tommyv] #2422484 22/07/2017 20:34
T
Tommyv Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
T
ÅÅÅkei, da har jeg laget en rute. Som egentlig ikke er ferdig. Men så begynte jeg å google litt om nordmarka, for der har jeg ikke lest noen tips. Da kom jeg over en tur som Øyvind Aas har tatt, som er nesten like lang, med nesten samme høydemeter. Og han hadde brukt 7 timer moving time, og 10 timer totalt ICON_LAUGH Da turte jeg ikke legge på mer på denne turen ICON_TONGUE

https://www.strava.com/routes/9767924

Om noen har kjempe lyst, gidder dere titte litt? Og gjerne komme med innspill på forbedringer. Og gjerne tippe hvor lang tid en normal person med normal form og teknikk bruker på denne turen ICON_LAUGH
Edit: Og gjerne komme med tips til slutten på turen (til sognsvann parkeringa) ICON_SMILE

Redigert av Tommyv; 22/07/2017 20:36.

Moderator  support