Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Noen med peil på kjøkkenmaskiner(Kenwood)

Noen med peil på kjøkkenmaskiner(Kenwood) #2421619 18/07/2017 08:13
perbl Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Har i lang tid hatt lyst på skikkelig bra kjøkkenmaskin, da jeg lager endel mat, og liker å bake.

På torsdagen bestilte jeg meg en sånn Kenwood KM096 Cooking Chef på lokal ex-Expert-butikk (Power) da jeg fikk litt rabatt. Men ser i ettertid at denne varianten nå har kommet i ny versjon, så har engasjert butikken til å finne ut hva jeg må betale for den nye varianten.

I den forbindelse har jeg også fått litt kalde føtter, og lurer på om den varmefunksjonen er noe som vil forkorte levetida til maskina, eller om det er et like trygt kjøp som en variant uten induksjonsfunksjon. Cooking Chef-modellen med varme er jo endel dyrere enn den kraftigste 1700W-varianten uten induksjon. Synes bare det virker ganske kjekt å kunne tilberede ting som risotto og vaniljekremer rett i bollen, eller kunne sette på en langtidsgryte mens man gjør andre ting.

Noen som har erfaring med sånne? Vet det er mange matglade dingsenerder her inne, og jeg har for mye skjegg til å spørre på kvinneguiden. Synes Kenwoods modell virker mer robust enn Thermomix, som er alternativet av denne typen maskin.

Per B.
Re: Noen med peil på kjøkkenmaskiner(Kenwood) [Re: perbl] #2421650 18/07/2017 10:41
gare Offline
More than words
More than words
Jeg har en ordinær Major og ikke den sterkeste motoren(uten at jeg husker eksakt modell, og er på jobb og dermed heller ikke kan sjekke). Jeg synes jo at det er artig å kunne lage supper og alt-mulig-annet-diverse-tøys-og-tull-rett-i-bollen, men spurte meg selv hvor ofte jeg EGENTLIG har savnet å kunne tilberede noe helt, helt ferdig i en kjøkkenmaskin som også er en kokeplate og var temmelig tydelig på at det var helt uten merverdi for meg.
Det er lizzom ikke sååååå mye stress å helle noe fra en bolle og over i en gryte på komfyren ICON_SMILE

Jeg ville valgt den med sterkest motor uten den, for meg, unødvendige varmefunksjonen.
Subsidiært ville jeg valgt den nestbeste og kjørt på med kjøttkvern og annet (u)nødvendig ekstrautstyr om det ikke er i en pakke allerede.

Jeg kan elte brøddeig til tre brød med min maskin og skulle gjerne hatt kapasitet til fire, men lever med det slik jeg har det ICON_SMILE

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Noen med peil på kjøkkenmaskiner(Kenwood) [Re: perbl] #2421672 18/07/2017 13:07
perbl Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Jepp, den med sterkest motor fås i et kit her: https://www.elkjop.no/product/hjem-og-hu...scid=Social6382

Der får jeg med ca _alt_ jeg er interessert i bortsett fra juicer i en pris som er lavere enn cooking chefen i ny utgave. Så spørs om det blir en sånn en om jeg dropper kokefunksjonen.

Per B.
Re: Noen med peil på kjøkkenmaskiner(Kenwood) [Re: perbl] #2421754 18/07/2017 19:46
rockphotog Offline
Besatt
Besatt
Vi har en Chef med den sterkeste motoren. Den kan faktisk lage ting, som å kna store brøddeiger. Kvalitet hele veien, som sikkert kommer til å gå i arv.

"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil

Re: Noen med peil på kjøkkenmaskiner(Kenwood) [Re: perbl] #2422049 20/07/2017 17:13
perbl Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
I god terrengsykkelånd gikk jeg all in for den nye modellen, og tok sjansen på å bestille denne til tilbudspris fra uprøvd nettbutikk Whiteaway.no. Så får vi se om det dukker opp en maskin etterhvert... Virker ikke som at Kenwood har sluppet denne på det norske markedet offisielt enda, da ingen av de større kjedene har den inne, bortsett fra NetonNet, som tok en høyere pris enn tilbudet jeg slo til på. Expert/Power fikk den ikke på lager før i september en gang, og så lenge orker jeg ikke vente.

http://www.kenwoodworld.com/en-au/produc...040s-0w20011215

Redigert av perbl; 20/07/2017 17:14.

Per B.
Re: Noen med peil på kjøkkenmaskiner(Kenwood) [Re: perbl] #2422050 20/07/2017 17:16
M
MrAlfred Online
Entusiast
Entusiast
M
Whiteaway er det samme som Skousen. Bare gode erfaringer med Skousen for min del.

Re: Noen med peil på kjøkkenmaskiner(Kenwood) [Re: MrAlfred] #2422051 20/07/2017 17:21
perbl Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: MrAlfred
Whiteaway er det samme som Skousen. Bare gode erfaringer med Skousen for min del.

Godt å høre. Bestilte i går kveld, så håper det kommer en shippingmelding om ikke altfor lenge, så slipper jeg å holde meg i barteby for å ta imot kjøkkenmaskin langt uti ferien ICON_SMILE

Per B.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå