Hei!
Ny på forumet og søker råd hos de vise. Skal til innkjøp av en terrengsykkel, men har lite peiling generelt på det tekniske ved sykler. Har en landevei fra før, men vil ha en terreng til trening, transport jobb og mest sannsynlig et og annet rittet (Birken, selvsagt..).
Skal ha en hardtail og ønsker ikke bruke mer enn 10k-15k (inkl. utstyr som må følge med). Er ikke alt for kresen på utstyret, og tåler helt fint og ikke stille med det beste utstyret på en eventuell startstrek.
De jeg har sett på er:
Hard Rockx Cambrium Sport 29r White XC 290 Pro Scott Scale 960 Diamant Mogul 5 Hvordan er disse syklene sammenlignet med hverandre?
Alle disse koster ca. 10k, men om jeg legger i 5k ekstra får jeg en hakket bedre modell på alle syklene, som skal være mulig å få til om jeg treffer på et tilbud. Er det noe vits å vente til jeg finner et godt tilbud? Frister også med
HR Helium 29 om jeg får presset prisen litt under 15k.
Et siste spørsmål. Jeg med mine 175 cm, er det 18' ramme som er tingen? Forstår dette går litt ut på egne preferanser, men når man ikke har prøvd det ut så er alt av tips til hjelp...