Jeg handlet en brukt Xeed Eco5 hybridsykkel for kort tid siden, som jeg er brukbart fornøyd med. Jeg hadde nok optimalt behøvet en størrelse over, men jeg valgte likevel å handle ettersom den var greit priset, i nærområdet, og at jeg var i behov av noe som ruller uten alt for mye tull.
Styret er nesten helt rett(minimal backsweep) og er 58cm bredt, og jeg ser hensikten, men jeg kunne ønsket meg minimum 68cm bredde. Legger jeg kun til bredde så vil jeg jo havne mer over styret på en allerede litt kort ramme, så jeg er litt i tvil til både stem óg styre her og nå med tanke på vinkler. Jeg klarer meg fint med hastigheten som hjulsettet i seg selv gir, så litt økt vindmotstand går greit om nødvendig.
Sykkelen er utrolig kvikkstyrt, og jeg sykler hele året, så jeg ser at det vil gi utfordringer på glatta slik den er nå. Til generell bruk så får jeg litt følelsen av at jeg MÅ holde fast i styret hele tiden ettersom den er så kvikkstyrt som den er. Alt sitter tight og fint og det er faktisk en drøm å sykle uten hender på styret med denne, så det ligger mye i at det rett og slett er uvant. Liker rett og slett ikke følelsen av å sitte på en liten sirkussykkel man styrer med millimeter presisjon over en line hehe
Hvordan går andre frem når man ikke har mulighet til å prøve noe særlig før kjøp?