NP ekskulderer ikke nullpunkter, weighted evg derimot eksluderer nullpunkter og er avg av kun når du tråkker.
Flott dere arresterer meg ang NP og 0'ene, dette stemmer selvfølgelig ikke, tenkte litt feil og leste meg opp rett før jeg for ut på langtur men rakk ikke redigere innlegget.
Men jeg klarer ikke å se at weighted hos strava er eklsudert 0'er utifra det som står hos strava:
"Weighted Average Power
When you ride with a power meter, you'll notice how your power jumps all over the place based on the terrain, grade, wind, and other factors. Weighted Average Power looks at all of this variation and provides an average power for your ride that is a better indicator of your effort than simply taking your average power. It is our best guess at your average power if you rode at the exact same wattage the entire ride."
Men nå sklir vi litt bort fra hva som var temaet.
TS får ca 290W på AVG og NP hos TP for 90 min men power curve viser ca 260, som er det samme som vises på økta hos strava.
Jeg tenker at det må være AVG hos TP som er feil enten på denne økta eller generelt. Det er vel ikke noen utregning her også slik som NP?