Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Scott Spark 10 (2010) - Service av bakdemper

Scott Spark 10 (2010) - Service av bakdemper #2419837 07/07/2017 12:21
C
Christian_83 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
C
Hei,

Jeg har en Scott Spark 10 (2010). Hadde den akkurat på service hos Spinn Majorstua, men de sa at jeg måtte sende inn bakdemperen (Scott Nude TC by DT Swiss) til Tyskland for å få gjennomført servicen. Så de anbefalte vel egentlig å vente, eller bytte den-

Info om bakdemper:
Scott Nude TC by DT Swiss
Eye to eye: 165 mm
Hardware F+R: 22.2 mm
Shaft travel: 37 mm

1. Noen som vet hvor jeg kan finne en manual eller en video beskrivelse av hvordan man utfører service selv?

2. Noen som kan anbefale en replacement demper som vil passe min sykkel?

Re: Scott Spark 10 (2010) - Service av bakdemper [Re: Christian_83] #2419868 07/07/2017 15:13
C
Christian_83 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
C
Fikk input from DT Swiss in Norge (deler.no)

Scott Nude I TC reservedeler er ikke lenger i produksjon, og avhengig av servicen er de mulig at det ikke finnes riktig deler lenger for å reparere demperen. Alle Scott bakdempere blir videresendt til DT Swiss sitt Europeiske serviceverksted i Polen. Servicetid er som regel 2-3 uker.

Hvis du vil erstatte demperen må du sjekke at du kjøper demper i riktig størrelse/lengde, det bør nok stå i spesifikasjonene til sykkelen. Hvis du ikke finner det kan du alltid høre med RAMO AS som er Scott distributøren. Også viktig at man kjøper riktig foringer/hardware kit til demperen. Bredde 22mm, Ø6mm bolt. (mener jeg å huske)
Jeg vil nok tro at de fleste dempere bør fungere fint. Jeg erstattet min egen med en FOX RP23 for mange år siden. Med MM tune. Men Rockshox eller DT Swiss hadde sikkert også fungert.

Så jeg følger opp med Ramo AS

Moderator  support