Synd det skulle gå slik med Praxis. Får håpe Sram adapter funker da.
Å
Jeg er for så vidt glad jeg opprettet denne tråden, fordi jeg kan muligens delvis besvare mitt eget spørsmål.
Hvorfor kjøpe bb30 krank ? Fordi det KAN i verste fall vise seg at du der ute, som meg, har pf30 krankhus med 68mm bredde. Nå kunne man i utgangspunktet tro at det var en positiv ting, men det viser seg altså at ingen ser ut til å lage de forskjellige adaptere(bsa), for 68 mm mtb. 68 mm er kun ment for "road", noe man må grave frem fra manualer på Sram's sider. I forhold til Praxis works så skylder produsenten på at spindelen blir 5mm(?) for lang. I tilfellet med Sram er det enda uklart for meg hva som IKKE ville fungere, men det vil jeg finne ut i løpet av et par dager nå.
http://spinn.no/sykkeldeler/drivverk/kra...969-p0000060703I mitt tilfelle vil det kanskje si at jeg blir tvunget til å kjøpe et bb30 krank, rett og slett fordi ingen ting annet vil la seg montere i mitt krankhus.
Kanskje noen representant for Gresvig/Intersport kunne bidratt med en forklaring på hva de har tenkt her ? Carbon composite-rammen brukt i Nakamura grade 6.27/7.27 -Har det blitt en blanding mellom pf road-bredde og mtb-pf30 standard ? Og hvilke kranker er det egentlig som da skal passe ? Hvis standard mtb krank-spindel blir for lang i gxp-versjon, hvorfor skulle den da passe i bb30 ?
Sånn som Sram adapteret skal fungere, så blir det som å sette en standard gxp-krank i et standard gxp kranklager. Men hvorfor man skal kødde så mye med standardene og info rundt dem, det er temmelig ubegripelig.