Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Jotunheimen rundt 2017

Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: vortex surfer] #2420155 09/07/2017 16:59
P
perbren Offline
Fersking
Fersking
P
Sitat: vortex surfer
Ja det var ironisk ment, men når ikke utøvere respekter reglement så kunne de hvertfall fått det tydelig frem på resultatet sitt;-)
Folk som løper i mørke natten på kryss og tvers av veibanen for å lange brelebarnet...fysjom

Enig! At folk evt kjører mellom matstasjonene har jeg ikke noe problemer med, men "førstegangilivet" langing på natta med et relativt stort felt syns jeg enkelt kunne spart seg for.
Og kutting av svinger med øy i ,syns jeg er særs unødvendig i et sånt ritt. Men men, kjekt var d.

Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: perbren] #2420161 09/07/2017 17:20
M
Moldis Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
M
Sitat: perbren

Enig! At folk evt kjører mellom matstasjonene har jeg ikke noe problemer med, men "førstegangilivet" langing på natta med et relativt stort felt syns jeg enkelt kunne spart seg for.

Jeg hadde egentlig planer om å sykle selv, men deg da kneet nei til, så da ble jeg support for 3 kamerater som sykla. Deg var i grunn aldri aktuelt å gjøre noe annet enn å stå på matstasjonene, så jeg kjørte rett fra start til Fagernes, og rett derfra til Randsverk (regner før Beito var det forøvrig klin umulig å komme seg forbi et felt som brukte hele veien. Det, kombinert med et par biler som ikke tok noen muligheter til å kjøre forbi gjorde at det på et tidspunkt var 10-15 biler på rekke bak. Til slutt ble det litt aktiv bruk av horn fra min side, så vi kom oss forbi. Tror det tok en mil før man kom seg forbi).

Står stor respekt av de som gjennomførte i det været som var. Mens jeg stod å venta på Sognefjellet frøys jeg som bare det, og jeg var ganske godt kledd!

Re: Jotunheimen rundt 2017 [Re: Magnoos] #2420181 09/07/2017 19:11
M
Magnoos Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
M
All planlegging og forberedelser med utsending av bagasje skulle vise seg å være forgjeves. Var med bra grupper på hver matstasjon, og benyttet minimalt av det jeg hadde sendt ut for ikke å miste toget. Og det var nok like greit, å skifte til tørt tøy som hadde blitt vått igjen før det har fått 5 min er vel definisjonen på bortkastet tid.
Å komme ut av tåka og få ordentlig dagslys mot toppen av Flya var magisk. Og utforkjøringen på tørre veier var en deilig avveksling. Var på stålet den våte og kalde turen oppover Sognefjellet, å klare og holde hjulet foran meg var det eneste i hele verden som betydde noe der og da. Når jeg da kom til Sognefjellshytta og fikk i meg to glass cola, to vafler og noe spekekjøtt, fylt flaskene og tatt på utsendte softshellhansker under de våte defeethanskene, var det som om jeg var et nytt menneske. Det føltes som om jeg fløy over Sognefjellet! Å si jeg passerte en drøss med ryttere ville være en overdrivelse, for så mange var det ikke over der, men klarte å trykke wattverdier i pedalene som jeg ikke hadde sett på lenge. Frem mot Luster hadde kicket for lengst gitt seg, og over den siste lille humpen på løypeprofilen var det ned i kjelleren igjen og maks hating! Hvor jeg fant kreftene til å kjøre fem-mannsrulle den siste biten inne til Sogndal aner jeg ikke, men på et eller annet vis gikk det.

Sjukt fornøyd med å ha fullført, var langt nede og kjempet mot trøtthet, utmattelse, sult, tørst, kulde, og smerte underveis. Men fy flate, for en opplevelse på så mange forskjellige plan!

Specialized Phenom 155 mm kjøpes
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå