Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hva har skjedd med demperen min?

Hva har skjedd med demperen min? #2418074 28/06/2017 19:59
E
EndreAa Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
E
Okei..... siden jeg ikke fikk sykla på noen dager så tenkte jeg det kunne være lurt å prøve å optimalisere innstillingene på gaffelen litt. Det var det ikke.

Gaffelen er en DVO Diamond. Etter jeg begynte å skru på den følte jeg at ting ikke var helt som det pleide (uten at jeg kan si noe nærmere om det), og jeg noterte selvfølgelig ikke heller hva jeg skrudde på og hvor mye. Så jeg endte opp med å skru den tilbake til "base tune" anbefalt av DVO. http://tech.dvosuspension.com/setup/diamond/

Problemet er som følger: når jeg kjører over røtter ect, ting som komprimerer demperen kjapt, så kommer det en skikkelig "klunkelyd" i gaffelen. Noen ganger såpass at den forplanter seg videre i hjul/eiker til en "diiing"-lyd, hvis det gir noen mening.

Lyden er veldig tydelig hvis jeg f eks kjører opp en fortauskant. Lyden forekommer IKKE når jeg f eks "dropper" ut fra noe, eller (ufrivillig ICON_SMILE ) slipper den ned etter å ha dratt på bakhjulet.

Kan det være innstillingene som gjør dette? Satt på Super Gravity dekk med stive dekkvegger samtidig som jeg justerte demper vekk fra der jeg opprinnelig hadde den. Tenkte først at det kunne være det stivere dekket som gjorde det, men jeg har tappa ned til veldig lavt dekktrykk og lyden er fortsatt der.

Noe annet som tilfeldigvis kan ha gått føyken som kan forårsake en sånn lyd? Tenker da på styrelager ect.

Re: Hva har skjedd med demperen min? [Re: EndreAa] #2418088 28/06/2017 20:49
erlingba Offline
.
.
Bruker du hele vandringa når det klunker?

Re: Hva har skjedd med demperen min? [Re: erlingba] #2418096 28/06/2017 21:26
E
EndreAa Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
E
Sitat: erlingba
Bruker du hele vandringa når det klunker?

Nei.

Re: Hva har skjedd med demperen min? [Re: EndreAa] #2418149 29/06/2017 08:03
E
EndreAa Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
E
Ingen som har tips om hva som kan være galt? Evt info om ting som typisk kan forårsake slike klunkelyder?

Moderator  support