Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Garmin Vector 2S - Batteribytteproblem

Garmin Vector 2S - Batteribytteproblem #2417554 27/06/2017 06:59
J
Jonteboy Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
Jeg skulle bytte batteri på pedalsensoren i forkant av Vätternrunden og da batteriet var byttet var sensoren død. Den gir ingen indikering på LED-lyset og selvfølgelig kan ikke min garmin edge 800 finne den igjen.
Så da ble vätternrunden gjennomført uten wattmåler. (hadde ingen betydning egentlig, men det hadde vært gøy).

Jeg har prøvd 3-4 nye batterier av typen CR2032 så problemet er ikke at batteriet dødt. Har også målt batteriene med voltmeter (både før og etter at batteriene har vært i sensoren).

Jeg har tatt av sensoren og pedalen for å forske videre.
Jeg ser at batterilokket har en liten metall tapp som jeg tror er plusspolen (+). Denne skal trolig komme i kontakt med en liten pol som sitter på selve sensoren, og minus er metallstangen som treffer batteriet midt på.

Er det noen som vet om pedalsensoren vil indikere at den har strøm på LED lampen dersom pedalsensorkabelen ikke er koblet i selve pedalen?
Jeg har demontert pedalen også så jeg kan koble den på, men vet ikke om man må ha pedalen skrudd fast i pedalarmen med riktig moment for å få indikering på LED-lampe.

Re: Garmin Vector 2S - Batteribytteproblem [Re: Jonteboy] #2417614 27/06/2017 09:59
J
Jonteboy Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
Ja, da løste det seg.

Den lille metall-tappen som er pluss pol skulle brettes ned mot batteridekselkanten slik at den vil skrues under tappen i selve pedalsensoren og ikke inn mot batteriet som jeg trodde.

Da indikerer pedalsensoren med grønt blinkende lys at den oppretter kontakt med pedalen først når sensorkabelen står i pedalen.

Moderator  support, Valentino