Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bilferie gjennom europa. What to do

Bilferie gjennom europa. What to do #2417523 26/06/2017 21:15
?
åneidu Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
?
Har feriehus i spania. Rette sagt Denia som ligger midt imellom Valencia og Alicante.
I år går turen i bil tur/ retur. Turen nedover er det kun meg og fruen og ruta er allerdede planlagt. Vi snakker tour de france og stigninger i alpene før ferden går videre nedover.
På hjemturen er jeg litt rådvill. To barn på henholdsvis to og fem i baksetet som garantert har et ord med i hvordan disse etappende blir gjennomført.
Vi satser på eurodisney og legoland men trenger tips til øvrige steder og besøke eller stedero og oppleve/se.
Legoland er bænkers men eurodisney er ingen must om det er andre ting som kan være bedre for unger som er i den alderen.
Tips til rimelige og ok overnattingsteder mottas også med stor takk:)
Og om det skulle være noen på ferie i samme region i spania i juli er det bare å ta kontakt for en sykkeltur i fjellene:)

Re: Bilferie gjennom europa. What to do [Re: åneidu] #2417547 27/06/2017 06:10
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Eurodisney kan dere sikkert vente et par år med. Da får barna bedre utbytte av det universet, og dere rekker å sette av penger i fond og aksjer for å finansiere inngangsbilletten....

Ellers er det vel bare å sette linjalen på startpunktet og dele opp hjemturen i etapper på 4-5 timer, deretter hvile og start igjen når kidsa skal legge seg (i bilen)

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Bilferie gjennom europa. What to do [Re: åneidu] #2417551 27/06/2017 06:42
chalshus Offline
More than words
More than words
Tilbring nettene på små, familiedrevne hoteller. Dere får god mat, rene rom og god service. På toppen er det rimelig. Som regel smart å innlosjere seg før det blir mørkt.

Re: Bilferie gjennom europa. What to do [Re: åneidu] #2417571 27/06/2017 07:47
Panda Offline
Besatt
Besatt
Enig med Knirkekne, EuroDisney er ikke verd besøket med så små unger. Vent minimum 3-4
år.
Kudos for at dere orker å kjøre så langt med to små barn, mine gutter på 5 og 6 år klarer ikke mer enn 2-3 timers bilkjøring før de blir rastløse, selvom de har med ipad'ene.

Re: Bilferie gjennom europa. What to do [Re: åneidu] #2417574 27/06/2017 07:54
Flex Offline
Veteran
Veteran
Vi skal til Danmark i år (med unger på 2 og 5 år). Vi tenkte på Legoland, men har valgt å skippe dette for denne gang, da det skal være ekstremt mye kø der. Har fått aksept fra 5-åringen på at vi tar det en gang når han har blitt større. I stedet blir det Djurs Sommerland (som vi har hørt mye bra om) og evt. noen mindre parker, akvarier etc.

Re: Bilferie gjennom europa. What to do [Re: åneidu] #2417581 27/06/2017 08:15
K
krrm Offline
Entusiast
Entusiast
K
Våre barn har vært mest opptatt av å komme frem, så de har syntes det har vært greit med lange etapper med få stopp utenom (utallige) tissepauser. Unntaket var en gang da vi skulle prøve kjøre-om-natten trikset vi hadde hørt så mye pent om. Da var de rundt 3 og 5 vil jeg tro. Etter en dag i Trondheim dro vi rundt leggetid, men måtte gi oss på Kongsvold etter mye skriking fra begge to.

Re: Bilferie gjennom europa. What to do [Re: åneidu] #2417591 27/06/2017 08:45
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: åneidu
Har feriehus i spania. Rette sagt Denia som ligger midt imellom Valencia og Alicante.
I år går turen i bil tur/ retur. Turen nedover er det kun meg og fruen og ruta er allerdede planlagt. Vi snakker tour de france og stigninger i alpene før ferden går videre nedover.
På hjemturen er jeg litt rådvill. To barn på henholdsvis to og fem i baksetet som garantert har et ord med i hvordan disse etappende blir gjennomført.
Vi satser på eurodisney og legoland men trenger tips til øvrige steder og besøke eller stedero og oppleve/se.
Legoland er bænkers men eurodisney er ingen must om det er andre ting som kan være bedre for unger som er i den alderen.
Tips til rimelige og ok overnattingsteder mottas også med stor takk:)
Og om det skulle være noen på ferie i samme region i spania i juli er det bare å ta kontakt for en sykkeltur i fjellene:)

Ville også droppet Eurodisney til ungene blir større.

Et tips som gjorde vår europaferie med barn i samme alder lettere: Se etter hotell med basseng (eller trampoliner eller andre lekeaktiviteter). Behøver ikke være store basseng, men bare vissheten om at de på ettermiddagen kommer fram til et hotell der de kan få badet, kan gjøre en lang kjøretur mer levelig.
Vi fant ut at Novotel både hadde greie priser og flere hoteller med basseng i kjelleren.

Det var også overraskende stor suksess å stoppe på slott (Moseldalen på vei hjem?) og å gå rundt i gamle byer.

Re: Bilferie gjennom europa. What to do [Re: åneidu] #2417604 27/06/2017 09:19
J
jørgm Offline
Ringrev
Ringrev
J
Hvis dere kjører Paris - søndre Belgia - Dusseldorf, så kan du sjekke ut parken Pairi Daiza rett nord for Mons i Belgia. Et magisk sted, spesielt hvis barna er interessert i dyr av alle slag. Det finnes utrolig mange fine B&B langs ruta, som stort sett er mye hyggeligere enn hotell når man reiser med barn.

Re: Bilferie gjennom europa. What to do [Re: simson] #2417608 27/06/2017 09:43
A
anderssb Offline
Ringrev
Ringrev
A
Sitat: simson

Vi fant ut at Novotel både hadde greie priser og flere hoteller med basseng i kjelleren.

Novotel har vært favoritt hos oss også, med barn. Oftest god plass, med både sovesofa og dobbeltseng på rommene, og greie priser.

Re: Bilferie gjennom europa. What to do [Re: Flex] #2417787 27/06/2017 21:40
Livestrong Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Flex
Vi skal til Danmark i år (med unger på 2 og 5 år). Vi tenkte på Legoland, men har valgt å skippe dette for denne gang, da det skal være ekstremt mye kø der. Har fått aksept fra 5-åringen på at vi tar det en gang når han har blitt større. I stedet blir det Djurs Sommerland (som vi har hørt mye bra om) og evt. noen mindre parker, akvarier etc.

Kan anbefale dere å besøke Givskud Zoo. Tidligere Løveparken.
Ungene mine var 5, 7, 9 år og vil tilbake der å oppleve dyrene.
Du kjører gjennom parken med egen bil og kommer ganske nært løver, giraffer og andre eksotiske dyr. Verdt en tur når du er i Danmark

If you worried about falling off the bike,
YOU`D NEVER GET ON.

- Lance Armstrong
Re: Bilferie gjennom europa. What to do [Re: åneidu] #2417798 27/06/2017 22:12
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvis du skal et lite stykke oppi danmark ville jeg absolutt tatt turen innom randers regnskov

http://www.regnskoven.dk

Der ble jeg ihvertfall positivt overrasket. Mange spennende fisker i akvariumene, også et gigantisk et med store maller, sel og andre store fisk. flaggermusgrotte, jaguarer, scene med show, utendørs lekeplass, og et klatreanlegg+++ Ingen problem å bruke en hel dag her.

Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
Re: Bilferie gjennom europa. What to do [Re: Panda] #2417803 27/06/2017 22:19
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Panda

Kudos for at dere orker å kjøre så langt med to små barn, mine gutter på 5 og 6 år klarer ikke mer enn 2-3 timers bilkjøring før de blir rastløse, selvom de har med ipad'ene.

Jeg har kjørt 15-timers biltur med barn på 3 og 6 uten større utfordringer. Tror det kommer litt an på hva de er innstilt på. Jeg forklarte på forhånd at tuen kom til å ta hele dagen. Jeg hadde nakkestøttemonterte dvd-spillere. Fikk et par avbrudd med ferger i starten. Ellers så ble det spisestopper og så sov de litt mellom filmer og samtaler/lek.

Jeg husker selv jeg var med på 24-timers biltur når jeg var liten. Gikk fint det og. ICON_SMILE

Redigert av cvrokka; 27/06/2017 22:19.

Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
Re: Bilferie gjennom europa. What to do [Re: Flex] #2417806 27/06/2017 22:22
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

De dagene det er kø på legoland så er det nok ikke mye bedre på djurs. Jeg prøver å ta turen på slike steder når det er meldt overskyet/litt regn, da virker det som det ikke er like overbefolket.

Redigert av cvrokka; 27/06/2017 22:23.

Re: Bilferie gjennom europa. What to do [Re: cvrokka] #2418001 28/06/2017 13:57
Flex Offline
Veteran
Veteran
Sitat: cvrokka

De dagene det er kø på legoland så er det nok ikke mye bedre på djurs. Jeg prøver å ta turen på slike steder når det er meldt overskyet/litt regn, da virker det som det ikke er like overbefolket.

Godt mulig. Fruen har sjekket en del tilbakemeldinger fra folk som har vært begge stedene, og fått inntrykket at det generelt er mye mindre "trøkk" på Djurs.

Sikkert ikke dumt å bruke regnværsdagene der, nei

Re: Bilferie gjennom europa. What to do [Re: Flex] #2418046 28/06/2017 17:34
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: cvrokka

Godt mulig. Fruen har sjekket en del tilbakemeldinger fra folk som har vært begge stedene, og fått inntrykket at det generelt er mye mindre "trøkk" på Djurs.

Sikkert ikke dumt å bruke regnværsdagene der, nei

Det stemmer sikkert bra det. Legoland er vel fullt uansett i Juli. ICON_TONGUE

Sist jeg var på djurs var det bare de 3-4 første radene på parkeringen som var full. Da var det meldt litt regn(men vi slapp regn). Gangen før var det meldt sol og hele parkeringsplassen var full, er vel hvertfall 30 rader der totalt. Det er litt kjedelig når store deler av dagen går på å stå i kø, så jeg ofrer gjerne litt sol for mindre kø. ICON_SMILE

Redigert av cvrokka; 28/06/2017 17:35.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå