Vurderer salg av bastarden. Kaller den det da jeg har modifisert den MYE.
Har satt på 27,5 hjul foran. Slakket den en grad med Offsetbushings. Bygget om fra 3 x 10 til 1 x 10. Bredere styre (Syntace Vector 780 mm) og satt på Cane Creek DB Coil IL demper. I utgangspunktet har denne sykkelen en styrevinkel på 69 grader med 140 mm gaffel. Den ble levert med Fox Float CTD Kashima coated 150 mm gaffel fra Probike etter å ha gått en sesong som demo-sykkel. Har puttet alle data inn i en kalkulator, og kommet frem til at styrevinkelen nå er på 67 grader. Etter min mening har sykkelen blitt mye morsommere til grov stisykling, uten at det har gått nevneverdig utover klatreegenskapene.
Av annet utstyr er det SLX krank, gir og bremser. Nytt Hope Tech Enduro bakhjul og Sun Black flag forhjul. Nesten nye Specialized Butcher dekk. KS Lev senkepinne.
Ønsker 16000 for denne, men åpen for bud. Den kan selvfølgelig settes tilbake til originaloppsettet til lavere pris. Da er den satt opp med X-Fusion bakdemper, Ibis alu-styre og et hjul jeg ikke husker hva heter foran. Litt usikker på om jeg får den tilbake til originalgir men jeg skal lete litt i delekassa.
Ellers er sykkelen tatt godt vare på. Noen små merker etter steinsprut etc er det selvfølgelig på en sånn sykkel.
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=99161586