Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Boligalarm

Boligalarm #2416457 21/06/2017 17:43
G
gabbar Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
G
Hei, er i flytteprosessen, og tenker vi skal kjøpe boligalarm-tjeneste. Har aldri hatt det tidligere, men har inntrykk av at man kan få ganske gode tilbud. Lurer på om noen har noen tips om hvordan man får best mulig tilbud, eller om det er noen supre kampanjer ifm nært forestående sommerferien

Re: Boligalarm [Re: gabbar] #2416495 21/06/2017 21:47
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg vet ikke hvor bra tilbud man kan få ved etablering, men man får iallefall bra tilbud når man sier opp etter 1 år+.

Redigert av cvrokka; 21/06/2017 21:47.

Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
Re: Boligalarm [Re: gabbar] #2416501 21/06/2017 22:40
T
Thomas- Offline
Ivrig
Ivrig
T
Spørsmålet er hva du ønsker å oppnå. Lavere forsikringspremie, vite at noe tar hånd om ting når dere er borte, vite at alt er OK, økt sikkerhet når dere sover, tilfredsstille formelle krav som feks ved våpenoppbevaring. Noe av dette kan du klare uten et vaktselskap. Du får mye SmartHome for hva det koster å være tilknyttet et vaktselskap. Sier ikke at det er en fullgod erstatning, men verdt å vurdere.

Re: Boligalarm [Re: gabbar] #2416502 21/06/2017 23:05
chili Offline
Ivrig
Ivrig
som regel får man ikke så veldig gode tilbud ved "vanlig" bestilling. Du kan hente inn litt forskjellige tilbud, og se hvem som til slutt gir deg det beste tilbudet.
Men dette gjorde jeg;
- Var kunde hos Verisure.
- Slo til på et luretilbud fra Sector
- Lot Verisure "hente" meg tilbake.
Det er i slik winback de ordentlige tilbudene gjelder, enten det er alarm, tv/bredbånd, etc
Oppsummert sitter jeg igjen med et vesentlig bedre anlegg en det jeg opprinnelig hadde, og 12 mnd gratis tjenester.
Så om du gidder litt frem og tilbake, så kan det lønne seg å la selskapene krige litt om deg. De inkluderer også opp/nedrigg av anlegg, så det eneste det koster deg er noen telefoner, og at noen er hjemme når teknikerne er der

NOTS – Vern om terrengsykling
Re: Boligalarm [Re: Thomas-] #2416511 22/06/2017 06:39
Boas Offline
Fiseufin
Fiseufin
Sitat: Thomas-
Spørsmålet er hva du ønsker å oppnå. Lavere forsikringspremie, vite at noe tar hånd om ting når dere er borte, vite at alt er OK, økt sikkerhet når dere sover, tilfredsstille formelle krav som feks ved våpenoppbevaring. Noe av dette kan du klare uten et vaktselskap. Du får mye SmartHome for hva det koster å være tilknyttet et vaktselskap. Sier ikke at det er en fullgod erstatning, men verdt å vurdere.

OT: Det er ikke kjent for meg at det er nødvendig med alarm ved våpenoppbevaring, hvor har du dette fra?

Re: Boligalarm [Re: Boas] #2416536 22/06/2017 08:18
ventle Online
Besatt
Besatt
Sitat: Boas

OT: Det er ikke kjent for meg at det er nødvendig med alarm ved våpenoppbevaring, hvor har du dette fra?

Det gjelder angivelig bare hvis du skal oppbevare mer enn 25 våpen i huset. Våpenforskriften §79 ICON_SMILE

mvh Helge
Re: Boligalarm [Re: ventle] #2416552 22/06/2017 08:39
T
Thomas- Offline
Ivrig
Ivrig
T
Sitat: ventle
Sitat: Boas

Det gjelder angivelig bare hvis du skal oppbevare mer enn 25 våpen i huset. Våpenforskriften §79 ICON_SMILE
Var en selger som nevnte det, men ikke antallet. Siden det først blir et krav hvis du har et arsenal er det neppe særlig relevant.

Re: Boligalarm [Re: gabbar] #2416987 24/06/2017 05:12
G
gabbar Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
G
Huset jeg tar over har montert sector alarm. Kanskje vente til de tar kontakt...
Formålet mitt er å få billigst mulig, da jeg ikke har tro på det/ikke gir mer sikkerhet, men fruen insisterer å ha det. Og uten alarm vil hun føle seg uttrygg

Moderator  support