Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Pulsvariasjoner

Pulsvariasjoner #2415058 15/06/2017 21:04
M
minac003 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
Har et par "problem" spørsmål jeg ikke finner helt løsning eller forklaring på, noen dager føler jeg pulsen spretter opp bare jeg ser en bakke og det er vanskelig å holde seg i sone 1 og pulsen synker relativt sakte nedover, andre dager kan jeg holde litt i bakken og pulsen spretter ikke opp, holder seg nede og i tilegg synker den mye fortere..
Jeg finner ikke noe sammenheng med dager etter hard trening eller noe slikt, hvorfor er pulsen så forskjellig. Akkurat som den er raskere, reagerer fortere noen dager..
Og beina mine føles ofte tyngere og føles ut som de har blitt brukt mer når jeg har vært ute på en rolig trilletur(vet det går rolig nok) noen som opplever noe av det samme?

Redigert av minac003; 16/06/2017 04:28.
Re: Pulsvariasjoner [Re: minac003] #2415093 16/06/2017 06:41
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Puls avhenger av dagsform, om du har sovet godt eller dårlig, drukket mye kaffe eller fått i deg andre stimulier, om du har lite eller mye trening i kroppen osv osv. Lista er lang, og det greieste er nok å se på puls i tillegg til å kjenne på følelsen. F.eks hadde jeg en kjempedag på ritt i helga, og trente hver dag etter helt fram til onsdag med gode dager og bra følelse. I går følte jeg meg elendig, høy hvilepuls og tung i hodet. Satte meg på sykkelen og det var tungt å holde noe særlig watt over z2. Når jeg prøvde å kjøre terskel ville heller ikke pulsen opp..Så det ble visping i går.
Så står jeg opp i dag, den uggne følelsen er borte, sykler til jobb med strålende bein. Kroppen er en rar skrue..

Redigert av Hoaas; 16/06/2017 06:42.

You are what you eat...mmm nuts

Moderator  support