Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Lett avtagbar sykkelveske/bag

Lett avtagbar sykkelveske/bag #2413814 11/06/2017 14:31
O
oysf Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
O
Ser at dette har vært tatt opp før, men ingen av trådene treffer helt behovet mitt.
Jeg pendler en del, og vurderer en CX til dette bruket. Blir utstyrt med skjermer og sadeltaske til slange. Jeg trenger en veske som jeg enkelt tar av sykkelen, og enkelt setter på igjen, til arbeidstøy og lignende. Den må helst være vanntett. Om den er fra Ortlieb eller Toppeak er det et pluss, da jeg har rabatter der, men det kan jeg se bort ifra om veska er veldig god.

Tenker på en slik en som festes på setepinnen, men disse ser ikke ut som de alltid er veldig lett å ta av/på? Og den vil vel kanskje kollidere med sadeltaske? Sadeltaska kaaaan jeg droppe om det er helt nødvendig... Eller finnes det vesker som festes på styret/ramma som er bedre?

Re: Lett avtagbar sykkelveske/bag [Re: oysf] #2413838 11/06/2017 16:51
chalshus Offline
More than words
More than words
En seteveske som du fester på setepinnen er som en stor sadeltaske, så her må du velge en av delene.

Jeg tror det er ett fett om du velger Thule eller Ortlieb om du skal ha en veske til å huke på bagasjebrettet.

Alternetivt kan du gå for et Topeak bagasjebrett med MTX feste. Dette er Topeak sitt eget system der man klipser på plass en egen veske (fra Topeak) oppå bagasjebrettet. Se gjerne https://www.topeak.com/global/en/products/racks

Denne vesken er 12 liter og bør holde til jobbklær med mer.

Fordelen med en veske oppå kontra på siden er at hælene dine ikke krasjer i en veske, men dette kan sikkert måles før du eventuelt kjøper sykkel.

Re: Lett avtagbar sykkelveske/bag [Re: oysf] #2413857 11/06/2017 17:56
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Jeg bruker av og til sånn veske oppå bagasjebrett, riktignok en annen type enn den som er avbildet i forrige innlegg. Det er mye bedre enn sidevesker pga aerodynamikken. Merker vesentlig mindre luftmotstand og man holder farten på flatene mye bedre.

Moderator  support, Valentino