Uhøytidelig opptelling, og muligens inspirasjon til å rydde litt.
(Mea culpa: Bruker ikke selv. Miniverktøyet går i venstre lomme, en slange og to dekkspaker i midten, telefon i den høyre, og betalingsmidler og nøkkel i lommen med glidelås.)
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Akkurat nå: Slange og multiverktøy med kjedekutter. En slange tapet til ramma. Minipumpe på ene flaskeholderfestet. Kjedelås tapet på slangen. Skal klemme inn girøre, co2patron og dekkspaker i sadelveksen også.
Lezyne Medium saddle bag med følgende innhold: Slange i en zip-lock pose dekkspaker, klistrelappesaker. Lezyne multiverktøy med kjedekutter. KMC missing link kjede-ledd 100-lapp tre strips og en gammel rull med litt elektrikertape (you'll never know..) Og en liten fille (som er konstant fuktig her på vestlandet) til å tørke fingre før de skal opp på styret igjen....
- og ja, jeg har en Lezyne pumpe på rammen også....
Har egentlig en til som passer på Fizik sadelen, men den har et stort minus: Klin umulig å pakke fornuftig i den siden den ikke er firkantet så altfor mye tomrom jeg ikke får brukt.
Seteveska mi har følgende innhold: minipumpe, kjedelås, multiverktøy med kjedekutter, 2stk selvklebende lapper, 2stk slanger, 3stk dekkspaker, og overgang fra Schrader til presta ventil. En ting jeg virkelig savner og som jeg håper kommer mer med årene er et integrert rom i ramma som har plass til alt det mikkmakket man måtte ønske og ta med seg. Slik som en del av de nyere triathlonsyklene har fått seg. Sykkelen og rytter hadde sett så mye bedre ut om man fjernet seteveske og kunne putte "alt" man ellers har i lommen på et skjult sted på eller i sykkelen
En ting jeg virkelig savner og som jeg håper kommer mer med årene er et integrert rom i ramma som har plass til alt det mikkmakket man måtte ønske og ta med seg. Slik som en del av de nyere triathlonsyklene har fått seg. Sykkelen og rytter hadde sett så mye bedre ut om man fjernet seteveske og kunne putte "alt" man ellers har i lommen på et skjult sted på eller i sykkelen
Steike, syns landevei bør gjøre en skikkelig test av sykler i det segmentet der. Sånn derre løpe sykle svømme greier er jo skikkelig hipt for tiden. Hadde blitt bra salg av landevei den måneden!
-én slange -lezyne mini lappekit -to dekkspaker -engangsserviett i en brødpose
Siste punktet er ren luksus. Utrolig digg å kunne få hendene rene igjen etter å ha fiklet med noe, og slippe å få den hvite styretapen unødvendig møkkete.
Én slange, én dekkspak, multiverktøy, gasspatron+dyse.
Før jeg mistet den et sted etter en iskremhandel i Andebu hadde jeg en genial liten boks (Topeak Rescue Box) som inneholdt klistrelapper, KMC Missing Link og en Shimano-pinne samt en 200-lapp.
"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil
Re: Hva har DU i Sadeltasken?
[Re: RoyE]
#241130701/06/201716:55
-én slange -lezyne mini lappekit -to dekkspaker -engangsserviett i en brødpose
Siste punktet er ren luksus. Utrolig digg å kunne få hendene rene igjen etter å ha fiklet med noe, og slippe å få den hvite styretapen unødvendig møkkete.
Neste gang du flyr med Widerøe tar du med den de små våtserviettene som er innpakket. Flott egnet til det formålet.
Har -To slanger -Multiverktøy/kjedekutter -To dekkspaker -Girøre -Penger -Lappesett -Litt dopapir, kanskje ikke nødvendig for å komme hjem, men kan gjøre en ubehagelig overraskelse mindre ubehagelig