Passiv leser av forumet tidligere, men har behov for innspill angående kjøp av ny sykkel.
Jeg sykler ganske mye, fortrinnsvis bakker, er liten og lett, men deltar sjelden i ritt. Ønsker å oppgradere dagens Caad10 som har slitt noen år nå.
Valget står mellom Canyon Ultimate CF SL 9.0 eller SLX 8.0, begge med di2, hvorav SLX er en god del dyrere sykkel grunnet bedre hjulsett og en lettere/stivere ramme etter hva jeg har forstått.
Hadde i utgangspunktet bestemt meg for en SL, men grunnet lang leveringstid i foretrukket farge har jeg sett på andre alternativer.
Kliner jeg til med en SLX i Grand Tourismo blå og får med Ksyrium pro Exalith, eller er det fornuftige valget å vente noen måneder på en SL? Man kan få mye moro for prisdifferansen, men prisen i seg selv er ikke problemet. Spørsmålet er hvor fornuftig det er å bruke så mye penger på en sykkel da man sykler lite ritt osv.
Har også lest litt blandede tilbakemeldinger mtp. Exalith-hjulene fra Mavic, og blir da usikker da disse utgjør en stor del av prisforskjellen.
Håper noen har gode råd eller erfaringer å komme med!