Jeg sykler på begge dekkene.
Kjøpte først GP4000 fordi rælet som kom på sykkelen var elendig.
Men GP4000 sitter dårlig når det er vått og kaldt, så etter et par "spennende" episoder (skrens i i rundkjøringer) begynte jeg å vurdere alternativer.
Spikeren i kista var to punkteringer på vei til jobb (med bare minutters mellomrom) pga. grusen Asker og Bærum saboterer sykkelveiene med hvert år (jeg er ikke alene:
https://www.budstikka.no/barum/barum-kom...n/s/5-55-479147).
Kjøpte 4 Season og har vært strålende fornøyd med de, selv de to dagene i mai det lå snø (ikke is). Da ville jeg neppe syklet på GP4000...
Når det ble feid "ferdig" midt i mai, byttet jeg til GP4000 uten at jeg kan påstår jeg merket den store forskjellen.
Bortsett fra et heftig kutt i bakdekket etter noe uker -om det var pga. grus eller knus glass etter russen aner jeg ikke.
Jeg rakk også å plukke ut grus av bakdekket med tang (og lappe det fra innsiden) før jeg kasserte det til slutt, forrige uke.
På en pendlersykkel er jeg egentlig i tvil om GP4000 gir mening -hvis du ikke teller sekunder og tiendedeler på strava-segmenter.
Det føles som at GP4000 sitter litt bedre på tørr asfalt, men tilsvarende dårlig på våt asfalt.