Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kulelager i rammer

Kulelager i rammer #2407387 18/05/2017 13:01
la1hka Offline OP
Helt klart
OP Offline
Helt klart
Snart på tide å bytte noen kulelager i rammam mi. Har før bestilt på enduroforseals.com og det fungerer sånn det skal.

Likevel tenker jeg tanken på å bestille lokalt men tanken er kvaliteten på lagerene, hva er bra nok? Men den bruken vi har er det vits med dyre lager i det hele tatt? Det finnes en grense selvfølgelig men vi bytter med jevne mellomrom uansett så vil jeg oppleve noen forskjell?
La oss si om lagerene holder 75% av tiden et dyrt lager men prisen er det halve, hva er isåfall vitsen men å kjøre dyrt?

Hva gjør folket her? Og hvor ofte bytter dere lager?

Eirik Nøkleby

"Velg dine kriger med omhu."
Re: Kulelager i rammer [Re: la1hka] #2407393 18/05/2017 13:16
ØysteinS Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg bytter lager en gang i året på Foxyen min. Samme greie for endel jeg kjenner som har Dune.

Enduro-Max har et utfrest spor i ene skåla, slik at det skal gå an å putte inn kuler. Der kommer det gjerne vann inn, og så ruster de i stykker ganske fort. Gummitetningen har alt å si.

Så om det skal være noe poeng med dyre lager så er det vel rustfrie som gjelder. Enduro-max tror jeg jeg dropper fra nå av, medmindre det blir knuste kuler i de rustfrie.

SKF har slike, som koster skjorta.

I høst puttet jeg inn billige rustfrie fra ebay. Jeg regner med å komme til en konklusjon i løpet av sesongen,

Re: Kulelager i rammer [Re: la1hka] #2407610 19/05/2017 07:35
Gullars Offline
Ivrig
Ivrig
Har du sjekka her: https://www.kulelager24.no/

Ser ut som de har mye forskjellig bla. lavpris rustfrie og high end rustfrie.

AG

40+ and still climbing......

Moderator  support