Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Erfaring: Gabba 3 vs Craft Shield

Erfaring: Gabba 3 vs Craft Shield #2407204 17/05/2017 19:46
T
tparsli Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
T
For ett knapt år siden kjøpe jeg Craft Shield (trøye og bib) på supertilbud hos XXL (399,- for trøya og 499,- for BIB).

Har vært spesielt fornøyd med BIB, mens passformen på trøye er ikke 100%.
Så når Wiggle solgte Castelli Team Sky Gabba 3 trøyen med 90% rabatt klarte jeg ikke å la være...

Har syklet to dager med til dels opphold og til dels striregn:

Craft Shield:
+ Varm
+ Lang (dekker rumpa brukbart)
+ Bred gummiert kant, sitter faktisk litt bedre enn Gabba
- Dårlig/merkelig passform (har du stor brystkasse men tynne armer er dette jakken for deg)
- Klam og ekkel når den blir våt
- Litt for varm når gradestokken runder 15 grader

Gabba 3:
+ Passe varm (med et et tynt lag merinoull går det greit ned mot null)
+ Lang
+ God passform
+ Ikke klam eller ekkel når den blir våt
- Sitter marginalt dårligere over rumpa enn Craft Shield, tror faktisk Perfetto (i samme størrelse) sitter litt bedre.
- Savner luftingen ("lommene") fra Perfetto Long

Totalt liker jeg Gabba 3 langt bedre, så får jeg prøve å leve med Team Sky reklamen...

Gabba 3 er definitivt verd prisen (1200,-), mens jeg er litt i tvil om Craft Shield Jersey faktisk er verd 800,-

(Craft Shield BIB var et kupp til 499,- men dagens pris på 1200,- synes jeg er noe høy.)

Thomas
Re: Erfaring: Gabba 3 vs Craft Shield [Re: tparsli] #2407231 17/05/2017 21:39
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kjøpte som deg Shield trøyen og biben i det XXL salget og plusset på med løse Shield bein og armer senere. Har brukt de mye og er veldig fornøyd, slik som denne våren har vært har de blitt brukt mye. Enig at Shield føles rar ut når en tar den på, men når en får strukket litt på kroppen og satt seg på sykkelen så sitter den nydelig på meg. Men har litt kjøtt på overkroppen så kanskje den passer bedre da ? Har både Gabba og Perfetto lang trøyer/jakker og veldig fornøyd med de de også, men jeg opplever de som varmere og liker Shield bedre når jeg skal kjøre hardt i 10 pluss og det er litt vær. Har også Ale Klimatikk trøye og bukse, samme "sjanger" og veldig fornøyd. De er litt mer lik Gabba på den måten at den er mykere og ikke så "stiv" som Shield. Brukte den på UB i fjor, mye nedbør og gjørme. Veldig fornøyd. Mao, mye bra på markedet, men Shield til gode pris anbefalles fra min side, både bib og trøye.

Moderator  support, Valentino