For det første, har du prøvd å sentrere kaliperen som nevnt ovenfor? Det ligger mange videoer på nett om akkurat dette problemet, og det trengs minimalt med verktøy og kompetanse for å gjøre det. Eksempel her:
https://www.youtube.com/watch?v=j1SQHYjKiUUEllers kan nå en visuell inspeksjon av skiva for å se etter kast være et tips om du ikke har gjort det. Er det mye kast, er det å forsøke å bøye tilbake, evt bytte skive som er aktuelt.
Angående service: Hvis du ikke vil vente lenge, tror jeg Trondheim Sykkelservice er et veldig bra alternativ.
De virker å være flinke, og veldig trivelige karer som driver sjappa. Dessuten synes jeg det er kurant å støtte opp om de små frittstående sjappene.
Ellers er sykkelbua på Bakklandet og en trivelig liten sykkelsjappe, med skikkelig old school-følelse av å være på et godt gammeldags sykkelverksted. Selv om de ikke har de frescheste lokalene sammenlignet med enkelte andre moderne butikker, har de flinke mekanikere der og.
Willmann kan å komme med bastante utblåsninger i avisa, men jeg ble aldri veldig imponert over sjappa han drev i Trondheim, men mulig han har fornyet seg bra i konseptet han har åpna utenbys. Men mange som brukte verkstedet der var nå veldig fornøyde, så helt sikkert et kurant alternativ det og.
Ellers har du nå flere sikre stikk med verksted på både Sportsbua, Hank Sport, Axel Bruun m.fl som alle helt sikkert fikser sånne problemer med glans.