Har syklet rittet noen ganger, men sliter litt med å se for meg hvor den nye løypa går. Har du syklet den nye løypa? Hvor mange ekstra minutter er det på sti?
Hei. Jeg har syklet noen små deler av den nye løypa. Jeg har brukt ca 2,5timer tidligere år, etter hvor lange de stipartiene er og at det nå er litt blått tipper jeg fort 15-20 min ekstra.
//Glenn ---------------- Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK) Instagram @sykkelglenn
Det går busser fra mål til start. Selv ville jeg satt bilen ved mål og syklet til start som oppvarming.
Ved fint vær er dette det beste forslaget. Du bruker 45 min fra mål til start ved rolig sykling. Send det du ikke skal sykle rittet i med en sekk tilbake til mål.
Ang pulje til TonyN er du nok fort en pulje 2 eller 3 kandidat. Pulje 4 er mer 3.30 land i Birken.
Det går busser fra mål til start. Selv ville jeg satt bilen ved mål og syklet til start som oppvarming.
Takk for bra tips. Hvor lang tid må man regne med fra mål til start når en skal holde oppvarmingstempo? Enkelt å finne frem?
Edit: så svar i annen post angående tidsbruk fra mål til start, men er det enkelt å finne veien til start?
Du får bruke denne å se. Du kan sykle tvers over idrettsplassen der istedet for rundt i starten(det ser du når du er der). Relativt greit mesteparten av veien. Konnerud til Sande Anbefales med satelitt som bakgrunn. Da får du inntrykk av veien og kryss bedre enn på kart.
Ved fint vær er dette det beste forslaget. Du bruker 45 min fra mål til start ved rolig sykling. Send det du ikke skal sykle rittet i med en sekk tilbake til mål.
Ang pulje til TonyN er du nok fort en pulje 2 eller 3 kandidat. Pulje 4 er mer 3.30 land i Birken.
Pulje 1 og 2 er aktive klasser Pulje 3 under 1:50 turritt Pulje 4 under 2:00 turritt
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Pulje 1 og 2 er aktive klasser Pulje 3 under 1:50 turritt Pulje 4 under 2:00 turritt
My bad! Tenkte selvsagt på den gamle modellen, så jeg mener da pulje 4 eller 5(dvs pulje 2 eller 3 i turrittet). (Seedingtidene er litt endret i år i forhold til 1.50/2.00)
My bad! Tenkte selvsagt på den gamle modellen, så jeg mener da pulje 4 eller 5(dvs pulje 2 eller 3 i turrittet). (Seedingtidene er litt endret i år i forhold til 1.50/2.00)
Har ikkje erfaringar frå siste 24 timar, men slik som det regnar i nordre Vestfold og Drammensregionen no trur eg ikkje ein treng å uroe seg for at det blir tørt til helga...
For min eigen del trur eg i alle fall eg må kjøpe nye dekk, slitte RacingRalph blir nok sleipt! Vil helst ha dekk til det aller meste av norske maratonritt (forutan Birken), skal eg kjøpe nye Ralph eller RocketRon? (Eller noko anna Bikeshop har inne?)
Har ikkje erfaringar frå siste 24 timar, men slik som det regnar i nordre Vestfold og Drammensregionen no trur eg ikkje ein treng å uroe seg for at det blir tørt til helga...
For min eigen del trur eg i alle fall eg må kjøpe nye dekk, slitte RacingRalph blir nok sleipt! Vil helst ha dekk til det aller meste av norske maratonritt (forutan Birken), skal eg kjøpe nye Ralph eller RocketRon? (Eller noko anna Bikeshop har inne?)
Det er relativt vått og sleipt i løypa, så Rocket Ron (eller tilsvarende) foran og bak er nok et bra alternativ.
Mener dere at Montebellorittet er et grusritt ? ja er lenge på grus i starten og etter det første terrengpartiet, men husker de første terrengpartiene som relativt grove (ble overrasket) når jeg syklet i fjor (for første gang). For meg var dette er relativt kort Marathon ritt som var hardt både fysisk og krevendes teknisk på de to første terrengpartiene, og noen morsomme nedover terrengpartier mot slutten. I min bok er grusritt Birken, Knapperrittet (Odal) og til en hvis grad Finnskogskureren (Kirkenær), hvor det er noe kjerrevei aktige ting som kan på en god dag være sti. Montebello måtte jeg jo gå, og ser meg selv som realtiv ok i terrenget. Og blir nok glattere i år en i fjor. Anyway så blir Ron x2 på meg, vurderte ht men blir Scalpel, nesten 2 kg mer en det FS-I'n veier, så angrer sikkert i starten opp den lange grusklatringen. Men satser på mer flyt i de to første terrengpartiene en det jeg hadde i fjor og mer godfeeling.
Blir vått i terrenget dette her med været som har vært i det siste. Har satt opp slangeløst 29 Race King 2.2 20 psi, er dette helt ok? Lite lyst til å bytte til dekk og slange i kveld. Vil stiene absorbere vannet ok, eller blir det gjørmehav for de ca 650 påmeldte deltakerne?
Blir vått i terrenget dette her med været som har vært i det siste. Har satt opp slangeløst 29 Race King 2.2 20 psi, er dette helt ok? Lite lyst til å bytte til dekk og slange i kveld. Vil stiene absorbere vannet ok, eller blir det gjørmehav for de ca 650 påmeldte deltakerne?
Jeg aner ikke hvordan det er, men du finner vel knapt et dekk som er dårligere hvis det er gjørme.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Eg skriv under på analysa til Oddefa, Montebello har både greit med høgdemeter sett mot totallengda og godt over snittet tekniske stiparti samanlikna med det gjennomsnittlige norske maratonrittet.
Slik som vêret har tedd seg den siste veka trur eg RaceKing kan bli glatt nok, har ein alternativ ville eg vurdert det.
Det er en del grus, men i går har det blitt mer terreng.
Jeg syklet gjennom delen av løypa på Konnerud i går, og med de ekstra terrengbitene som er lagt til blir dette tungt nok...
Det triller godt på grusen, den er ikke så veldig bløt. Men det er bløtt og glatt i terrenget. Nok av glatte steiner som man kan kose seg med.
Jeg har lagt ved to bilder som gir et inntrykk av noen av terrenget.
Jeg syklet på Rocket Ron 2.25" med SnakeSkin i går. Fungerte overraskende bra. Triller veldig godt på gruse, men litt mer usikkert på de glatte steinene. Beholder de på, sjekker lufttrykket litt mer nøye i morgen.
//Glenn ---------------- Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK) Instagram @sykkelglenn
Jeg syklet gjennom delen av løypa på Konnerud i går, og med de ekstra terrengbitene som er lagt til blir dette tungt nok...
Det triller godt på grusen, den er ikke så veldig bløt. Men det er bløtt og glatt i terrenget. Nok av glatte steiner som man kan kose seg med.
Jeg syklet på Rocket Ron 2.25" med SnakeSkin i går. Fungerte overraskende bra. Triller veldig godt på gruse, men litt mer usikkert på de glatte steinene. Beholder de på, sjekker lufttrykket litt mer nøye i morgen.
Jeg skal ikke sykle Montebello i morgen men om de to bildene er representative for terrengpartiene av løypa må vel Rocket Ron være et suverent valg.
Mener dere at Montebellorittet er et grusritt ? ja er lenge på grus i starten og etter det første terrengpartiet, men husker de første terrengpartiene som relativt grove (ble overrasket) når jeg syklet i fjor (for første gang). For meg var dette er relativt kort Marathon ritt som var hardt både fysisk og krevendes teknisk på de to første terrengpartiene, og noen morsomme nedover terrengpartier mot slutten. I min bok er grusritt Birken, Knapperrittet (Odal) og til en hvis grad Finnskogskureren (Kirkenær), hvor det er noe kjerrevei aktige ting som kan på en god dag være sti. Montebello måtte jeg jo gå, og ser meg selv som realtiv ok i terrenget. Og blir nok glattere i år en i fjor. Anyway så blir Ron x2 på meg, vurderte ht men blir Scalpel, nesten 2 kg mer en det FS-I'n veier, så angrer sikkert i starten opp den lange grusklatringen. Men satser på mer flyt i de to første terrengpartiene en det jeg hadde i fjor og mer godfeeling.
Nei, men noe midt i mellom. Partiet man må gå er jo mer og reine som steinrøys oppover. Kan sykles, men veldig mange går dette partiet fortere. Evt. andre partier handler vel mer om trafikkavvikling?
Men når du går for FS så blir nok kvelden min brukt til å grave fram min fra boden og.
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Montebellorittet er jo omtrent slik for en som sykler i underkant av 2 timer. 25-30 min på grus (motbakke som sprer folket) 6-9 min på sti(skiløype i motbakke, blir utvidet i år med 2-5 min) 25-30 min grus( opp og ned, men stor fart og supert i gruppe på 4-5 mann) 20-25 min (skiløype men relativt grovt første 15 min) 2 min på asfalt 7-10 min (terreng/sti/skiløype) 2 min asfalt (byttet ut med 3-5 min sti i 2017) 1 min (sti) 4-8 min asfalt/grusvei 12-15 min (fingruset skiløype til mål. I 2017 lagt til to stipartier i dette området)
Dette er ca estimat utifra da jeg syklet i 2015. har og trent mye i løypa tidligere år, men ikke vært igjennom i år. Det er grus i rittet, men man sykler godt over en halvtime(og mer for de fleste) av rittet i terrenget, samt 2 partier hvor 95% går av sykkelen så et utpreget grusritt er det ikke imo.
Rent grusritt ja. lol. Stinissene her kan jo ikke sammenligne mot TRS hver gang Takk til Oddefa for en liten alert. Det ble fs for min del, noe jeg er veldig glad for.