Mener å huske at norske rundbaneløyper går for å være veldig lite tekniske og enkle sammenlignet med løyper man møter ellers i Europa. Når jeg ser på bildene fra Rye 3-dagers tenker jeg at enten har de norske løypene blitt tøffere, eller så er det rimelig høy terskel for å sykle i utlandet...
Kommer folk flest (av de som deltar) opp her, f.eks.?
Får ikke opp bildet ditt. Får beskjed om at jeg mangler rettigheter.
Har syklet en del på Langsetløkka. Vil heller si at mange av elementene i løypen har blitt dummet ned de siste par årene. Rock garden som har blitt fylt igjen med grus/sand. Flere drops som har fått bygget snillere unnarenn.
Hvis det bildet der er tatt der jeg tror, så er det en enklere vei opp, bak fotografen. Kansje dette en snarvei for de teknisk dyktige? Kult med sånne crux uansett.
Det er jo mange klasser, så det vil variere hvor mange som kommer opp den. På Langsetløkka er det dog alltid alternative spor.
Norske løyper er annerledes. Vi har mange ganger mye terreng hele veien, og mange løyper som er seriøst travle. Ute er det oftere uteknisk "transport" (i gåseøyne fordi det er jo gjerne mange høydemeter) mellom de hårreisende tekniske partiene.
Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken. Instant person - just add coffee
Fulgte med på herrer elite på lørdag , og særlig Fagerhaug.
På de første rundene var det 4 stk i tet Runde 3 lå Fagerhaug 10-15 sek bak tet opp klatring på grus , men ut av neste tekniske parti hadde han tatt igjen forspranget. Det samme skjedde i neste runde.