Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Landevei Nordmarka, fra Sundvolden til Lommedalen

Re: Landevei Nordmarka, fra Sundvolden til Lommedalen [Re: Panda] #2412423 06/06/2017 08:42
P
Puma Offline
Medlem
Medlem
P
Lenge siden sist jeg syklet der så; hvordan er grusveiene fra Damtjern forbi Storflåtan og Heggelia å kjøre på 26mm? Mener å huske at det burde gå greit, men har aldri brukt annet enn HT i den delen av marka...

Re: Landevei Nordmarka, fra Sundvolden til Lommedalen [Re: Panda] #2412479 06/06/2017 11:33
H
hrukin Offline
Besatt
Besatt
H
Det går supert, eneste er rett etter de har skrapt/gruset, da blir det tungt og sporete. Har ikke syklet der i år så skal ikke uttale meg bastant.

Squadra Amarone Ciclismo e Vini

Re: Landevei Nordmarka, fra Sundvolden til Lommedalen [Re: Panda] #2577623 04/10/2019 11:44
vetleg Offline
Avhengig
Avhengig
Beklager å ta opp denne tråden igjen, men jeg tenker å sykle denne ruta i morgen med landeveissykkelen.

https://www.strava.com/routes/22051226

Så vidt jeg har skjønt er det AT-veien som går på vestsiden av Lomma som er foretrukket? Går det an å sykle på østsiden også? Leste på en blogg at AT-veien er "kjedelig" (men jeg tror egentlig bare det betyr at det går an å sykle fort på den). Er det noen gevinst av å ta en annen vei?

Tar gjerne imot tips om rasteplasser på veien som det egner seg å grille noen pølser og ta seg en kald cola fra rammeveska.

Re: Landevei Nordmarka, fra Sundvolden til Lommedalen [Re: Panda] #2577627 04/10/2019 11:50
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Veien på vestsiden frekventeres av hytte-eiere og skogbrukere, så den er hardpakket og fin. Østsiden er tidvis ganske grov og motbakkenotene er brattere, så jeg ville helt klart valgt vestsiden.
At vestsiden er kjedelig er jeg til dels enig i. Den ligger i skyggesiden, og det er mange hogstfelt på veien. Veldig mye stygg løvskog som gror langs veien, men det er fortsatt marka - og få biler.

Vær obs på at det er jakt, og at enkelte jegerer mener biler over 2,5 tonn har påjørselsplikt.

Colastopp? Pretty much overalt. Det kommer an på hva du vil hvile blikket på. Jeg ville gått for utsikt over Ringerike, ved Kleivstua et sted.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå