Anbefal meg noen morsomme ritt, gjerne også i Danmark og Sverige. Ikke for teknisk. Sikkert mange fine, lokale ritt jeg ikke vet om. Kunne ha sjekket terminlisten, men vil gjerne ha anbefaling
Montebellorittet! Lave skuldre, hard klatring i starten av rittet og masse flytsti. God stemning hele veien.
Montebellorittet er 83% grus og asfalt...så for mye flysti kan det jo ikke være ? Fin ramme rundt rittet
Elgrittet, krepserittet, stomperudrittet er jo andre alternativer. er du usikker på egne ferdigheter så er det bare å legge seg bakerst i feltet og ta rittet som en tur, det er alltid flere som har god tid
Var ikk emeningen å fremstille montebellorittet som et rent stiritt, men mer sti enn vanlige norske maratonritt. Selv om det bare er 20% bruker man jo mer enn 20% av rittiden på sti. Særlig fordi en del av gruspartiene er av det raskere slaget, som strekket mellom 1. og 2. terrengparti.
Anbefal meg noen morsomme ritt, gjerne også i Danmark og Sverige. Ikke for teknisk. Sikkert mange fine, lokale ritt jeg ikke vet om. Kunne ha sjekket terminlisten, men vil gjerne ha anbefaling
Skjebergrittet.no!
Snille, raske stier, noe traktorvei, litt grus. Rundløype på ca 14 km, 2 eller 4 runder. Vanvittig bra stemning, og gratis mat & digg!
Kjoserittet er dessverre avlyst pga for få påmeldte
Quote:
Arrangementskomiteen har besluttet å avlyse årets Kjoseritt pga manglende påmelding til rittet.
Sammenlignet med tidligere år ser vi en markant nedgang i antall påmeldte.
Traseen er ryddet, og ukas finvær har tørket opp store deler av terrengpartiene. Løypa er til fri disposisjon for de som ønsker å sykle den, dog uten startnummer.
Startkontingenten vil bli refundert til de som allerede har meldt seg på.
Norefjellrittet 3. juni. Morsomt og hardt ritt. Endel sti, mye oppover. 1,5 time fra Oslo. Beste er å ta en overnatting på Norefjell Ski & Spa og kose seg i spaen etterpå. 58 km | 399,- om man melder seg på før 31. mai. | 500,- etter 1. juni. | Sykler selv hardtail her.
Var ikk emeningen å fremstille montebellorittet som et rent stiritt, men mer sti enn vanlige norske maratonritt. Selv om det bare er 20% bruker man jo mer enn 20% av rittiden på sti. Særlig fordi en del av gruspartiene er av det raskere slaget, som strekket mellom 1. og 2. terrengparti.
De har endra løypa i år, byttet asfalt og grus mot sti, løypa blir også 2 km lengre sies det.
Eneste rittet jeg vet om her hjemme (av normale ritt) som er skikkelig teknisk er terrengsykkelrittet. Utover det så er det +/- grusritt. Skjebergrittet er vel en av de som har klart å lage en morsom løype på stort sett flytstier.
Så hvis man ikke liker for tekniske ritt så kryr det det av morsomme ritt.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Eneste rittet jeg vet om her hjemme (av normale ritt) som er skikkelig teknisk er terrengsykkelrittet. Utover det så er det +/- grusritt. Skjebergrittet er vel en av de som har klart å lage en morsom løype på stort sett flytstier.
Bukkerittet må anses som et teknisk ritt på sti. Riktignok ikke så teknisk som TSR, men dette er definitivt ikke noe +/- grusritt. Husk det er ny løype
Bukkerittet må anses som et teknisk ritt på sti. Riktignok ikke så teknisk som TSR, men dette er definitivt ikke noe +/- grusritt. Husk det er ny løype
Har ikke vært med på noen år jeg, men da syntes jeg det var veldig mye grus. Og ikke direkte avgjørende hvor god man var teknisk. Men dette er lenge siden.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.