Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 3 1 2 3

Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge?

Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? #2402049 29/04/2017 21:36
Svimle Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Lånte en Merida One Twenty av en kompis forleden, og lekte rundt omkring i blant knauser og kratt. I løpet av noen nanosekund bestemte jeg meg for at noe sånt må jeg ha...

Så, i løpet av de nærmeste dagene skal jeg bestille sykkel. Har behov for at den kan hentes raskt. Jeg holder til i Sandnes, og vil derfor handle lokalt av praktiske årsaker; kommer hjemom en snartur fra jobb i utlandet om noen dager, og jeg liker å leve etter "support your local" prinsippet.

Har sett meg ut disse to som alternativer:
https://www.sykkelzentrum.no/sykler/terreng/specialized-camber-fsr-29
https://www.sykkelzentrum.no/sykler/terreng/specialized-epic-fsr-comp-29
Hvis noen har råd om andre alternativer til 20 lapper i nærområdet så kom gjerne med forslag.

Bruksområde: lek og gøy i skog og steinete stier på sørvestlandet, og lengre turer i fjellet; type hytte-til-hytte. Ikke noe konkurranse eller høyest mulig fart nedigjennom steinura. Kanskje litt lek på BMX banen på Kvål/Ganddal i Sandnes.. Er ikke veldig bevandret innen stisykling, men har en ombygget Merida CX med flatt styre, sram xx og ditto 2x10, som jeg bruker på Nordsjørittet og blandasykling på skogsvei/enkel sti/grus asfalt..

Håper noen kan hjelpe meg med velbegrunnet informasjon for å hjelpe meg med å velge. Epic er 16 modell og Camber er 17. Det spiller i og for seg ingen stor rolle for min del; jeg må ikke ha det nyeste av det nye, og jeg bryr meg ikke særlig om kulhetsfaktor. Det jeg ønsker er solide materialer og minst mulig kompliserte reparasjoner når noe plutselig går ad-dundas.

- Hva er de store forskjellene mellom Deore M506 og Tektro Gemini bremsene?
- Samme spm angående girsystem og demperne.

Tenkte litt på å kjøpe brukt, men det er et poeng å kjøpe nytt, siden jeg skal ta den med meg på jobb oppe på Golanhøyden, og da får jeg momsen tilbake når jeg tar den med meg... -Desverre er sykler er dyre her nede(norske priser, og ikke noe på tilbud i de lokale sjappene for tiden).

*håper på gode råd*

Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: Svimle] #2402052 29/04/2017 22:01
K
king195 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
K
Enkelt svar på ditt spm om hviken sykkel du bør velge av de to du lister opp: Camber

Den har mer vandring og rittfulldemper høres det ikke ut som du trenger med ditt bruk.

[Linket bilde fra veloviewer.com]
-- Strava --
Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: Svimle] #2402054 29/04/2017 22:31
A
AntonS Offline
Ringrev
Ringrev
A
Jeg synes ikke du får noe særlig bra komponenter for den høye prisen på de syklene, og tror du vil få mer sykkelglede av å velge en som gir mye sykkel for pengene, både når det kommer til vekt og funksjon.

Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: Svimle] #2402075 30/04/2017 08:17
Cervin Offline
Veteran
Veteran
Jeg ville hørt om de hadde en stumpjumper overligger du kunne få til omtrent samme prisen. Den er enda mer sti og morro orientert enn camber.

Epic er mer rittsykkel (konkurranse og grusritt)

Always looking for the next trail.

Kristiansand Sykkelpark
Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: Svimle] #2402081 30/04/2017 09:17
S
sls Offline
Veteran
Veteran
S

Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: Svimle] #2402082 30/04/2017 09:26
K
Kamao Offline
Ringrev
Ringrev
K
Camber er en utrolig allsidig sykkel som er ganske moro å sykle på.

Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: Svimle] #2402165 30/04/2017 20:02
Svimle Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Her var det gode råd å finne.

Sitat: AntonS
Jeg synes ikke du får noe særlig bra komponenter for den høye prisen på de syklene, og tror du vil få mer sykkelglede av å velge en som gir mye sykkel for pengene, både når det kommer til vekt og funksjon.

Setter stor pris på andre forslag i likt prissegment(20 laper), helst lokalt, eller med rask levering til Sandnes.

Sitat: Cervin
Jeg ville hørt om de hadde en stumpjumper overligger du kunne få til omtrent samme prisen. Den er enda mer sti og morro orientert enn camber.

Har sendt Sykkelzentrum et lite frierbrev..

Jeg falt for Spark 940 som lå der. Dessverre ligger den ute selv om de er tomme for den..
Får jeg ikke en god deal på en fjorårs Stumpjumper så ligger Camber høyest på listen til nå.

Jeg finner også Spark 950 til en god pris hos Trones(sykkelfabrikk.no). Hva tenker ekspertene på verdensveven om denne satt opp i mot Camber?

Hvis det er noen som har en god brukt de vil bli kvitt så vil jeg selvfølgelig også vurdere det, til rett pris.

Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: Svimle] #2402197 01/05/2017 05:34
E
erlendisme Offline
Besatt
Besatt
E
Velkommen i skogen! Stisykling er avhengighetsskapende saker. Umulig å slutte.

Det er nok litt som AntonS skriver. Du får mer igjen for pengene andre steder. Kanskje særlig på bruktmarkedet, om du finner noe som er veldig pent brukt. Du kan få en rimelig fet sykkel for 20k, som er mer eller mindre som ny. Men det er klart det er trygghet i å ha service og garanti i nærheten om du ikke digger å mekke litt sjøl.

Deorebremsene er kjempegode bremser. Tektro har jeg veldig dårlige erfaringer med i dette prissegmentet. Shimano er som regel veldig trygge valg.

Liker tanken om å bruke lokale sykkelsjapper jeg, men ikke for enhver pris, og kanskje spesielt ikke på sykkel. Ganske stor investering = den beste dealen gjelder. For min del.

Syns Merida har mye ok, om du skal kjøpe nytt. Går f.eks an å suse avgårde en mail til Letth.no med kort info om deg og budsjett. Om du er villig til å strekke budsjettet med noen tusenlapper er det en ganske godt utstyrt Merida å få kjøpt. F.eks denne https://www.merida.no/sykler/terreng/fulld27-one-twenty-7-800-15605. Du får også denne modellen til litt under budsjettet ditt.

Ellers er det oftest ikke mange dagene ventetid om du bestiller fra utlandet heller. De store nettbutikkene levere oftest i løpet av halvannen uke.

Lykke til med leiting etter sykkel! Ganske stas å leite også da.

Redigert av erlendisme; 01/05/2017 06:04.

Du ække voksn før du tør å være barnslig, gammelt jungelord

Trek Fuel EX 9.8, BMC Roadmachine, Cannondale Topstone, Orbea Oiz M10

Sport1 Røyken CyclingTeam
Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: erlendisme] #2402238 01/05/2017 08:49
Svimle Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Sitat: erlendisme
Velkommen i skogen! Stisykling er avhengighetsskapende saker. Umulig å slutte.

Lykke til med leiting etter sykkel! Ganske stas å leite også da.

Leitinga er en sport i seg selv.

Dette spørsmålet har sikkert blitt stilt 1000 ganger her inne, men jeg prøver meg: Hvilken hjulstørrelse er "best" til all allround stisykling og tursykling i fjellet? 29 ruller lettere over hindringer, men er tyngre. 27,5 gir lengre dempervandring og er noe letere...

Ser det ligger noen tilårskomne(2015) S S 920 på finn. Er dette en modell til mit bruk?

Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: Svimle] #2402261 01/05/2017 11:02
Cervin Offline
Veteran
Veteran
27.5 er ikke raskere. Men de kan føles raskere fordi sykkelen blir noe mindre og mer manaurerbar.

Lek 27.5
Fart og fremkommelighet 29

Etter min mening.

Kristiansand Sykkelpark
Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: Svimle] #2402267 01/05/2017 11:38
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Er den Camberen så dårlig speccet da? Hva får man i tilsvarende prisklasse? Selv tilsvarende fra Canyon ender omtrent likt og med bare litt bedre utstyrsnivå.

Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: larsdx] #2402269 01/05/2017 12:16
D
DBrodshaug Offline
Ringrev
Ringrev
D
Sitat: larsdx
Er den Camberen så dårlig speccet da? Hva får man i tilsvarende prisklasse? Selv tilsvarende fra Canyon ender omtrent likt og med bare litt bedre utstyrsnivå.
Vel, en Spectral Al 5.0 EX kommer med Sram GX 1x11 og Guide R bremser og koster 19.750,-. Vil nå si det høres bedre ut en Shimano deore 2x9 og Tektro bremser..

Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: DBrodshaug] #2402280 01/05/2017 13:07
Akaly Offline
Veteran
Veteran
Sitat: DBrodshaug
Vel, en Spectral Al 5.0 EX kommer med Sram GX 1x11 og Guide R bremser og koster 19.750,-. Vil nå si det høres bedre ut en Shimano deore 2x9 og Tektro bremser..

Dessuten er geometrien på Spectralen bedre, og du får bedre dempere.

Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: Svimle] #2402284 01/05/2017 13:18
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Om geometrien på spectral er bedre kommer jo helt an på hva man er ute etter. Jeg sammenliknet med Neuron som er den sykkelen i Canyons sortiment som minner mest om Camber.

Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: DBrodshaug] #2402295 01/05/2017 14:31
Svimle Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Specralen så jo unektelig veldig interessant ut.
Finner jeg Spectral noe sted i Norge, eller må jeg nettbestille fra det store utland? Utfordringen min er at når jeg er hjemom så har jeg bare noen dager før jeg reiser ut igjen, og da må ting passe ift forsendelse. Og, hvis jeg kjøper i Norge får jeg tilbake momsen når jeg tar med sykkelen på utreise til jobb igjen.

Hva tenker ekspertene om en Scott Sparc 920 2015 til 20.000,- ?
Eller denne?
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=89970959

Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: Svimle] #2402298 01/05/2017 14:37
Svimle Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
https://www.vpg.no/scott/191987/scott-spark-920-29-hjul-2016

Med momsfratrekket koster denne 20.000.
-Jeg, som den novisen jeg er, ser på det som et veldig godt kjøp.
Hva tenker forsamlingen?

Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: Svimle] #2402346 01/05/2017 18:41
E
erlendisme Offline
Besatt
Besatt
E
Sitat: Svimle

Specralen så jo unektelig veldig interessant ut.
Finner jeg Spectral noe sted i Norge, eller må jeg nettbestille fra det store utland? Utfordringen min er at når jeg er hjemom så har jeg bare noen dager før jeg reiser ut igjen, og da må ting passe ift forsendelse. Og, hvis jeg kjøper i Norge får jeg tilbake momsen når jeg tar med sykkelen på utreise til jobb igjen.

Hva tenker ekspertene om en Scott Sparc 920 2015 til 20.000,- ?
Eller denne?
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=89970959

Canyon opererer bare med nettsalg. De har så vidt jeg veit et servicekontor i Norge nå, men trur ikke de har sykler. Canyon har tradisjonelt mye for pengene. Bør vel gjøre en deal med noen du kjenner om du bestiller derfra. Kan føre opp annen mottakeradresse enn fakturaadresse, f.eks.

Å kjøpe ny sykkel med 9delt girgruppe og tektrobremser er unødvendig i den prisklassen, mener jeg. Man bremser nødvendigvis endel, særlig som fersk kanskje(?)..og da merker man fort om bremsene er skit. For 20k bør du klare å få i en sykkel med moderne girgruppe og ok bremser.

Linken du poster er til en Giant Trance, ikke Scott Spark.....

https://www.vpg.no/scott/191987/scott-spark-920-29-hjul-2016

Med momsfratrekket koster denne 20.000.
-Jeg, som den novisen jeg er, ser på det som et veldig godt kjøp.
Hva tenker forsamlingen?

Spark er en utrulig fin sykkel. Du skal likevel være oppmerksom på et par ting.
1. De selger den mer grei rabatt fordi Scott har en helt annen ramme på årets Spark. De har gjort om på alt. Videresalgspris er derfor krevende på disse syklene. Men, nå kan det jo hende du driter i sånt.
2. Sparken er allsidig, men om du stort sett skal bruke den til leik i skogen vil jeg hevde at det er feil sykkel for deg. Frem til 2016 var sparken en klassisk rittfulldemper. Ikke er den spesielt leken og ikke har den særlig mye vandring. Jeg hadde 2015 modellen av Spark 910, og sykla Birkebeinerrittet på den. Sykkelen var helt fantastisk til sitt bruk, men jeg ville ikke hatt den som min eneste stisykkel.

Sitat: Cervin
27.5 er ikke raskere. Men de kan føles raskere fordi sykkelen blir noe mindre og mer manaurerbar.

Lek 27.5
Fart og fremkommelighet 29

Etter min mening.

Til dels enig. Men det finnes etter hvert veldig lekne 29" også. Med korte kjedestag osv.

Redigert av erlendisme; 01/05/2017 18:57.

Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: Svimle] #2402355 01/05/2017 19:14
T
trond67 Offline
Entusiast
Entusiast
T
Jeg kjører en camber carbon fra 2016. Det er en super sykkel på kuperte blåstier også når det går oppover. Nå har jeg bare kjørt på sti i ett par 3 år og begynte karrièren på en scott spark med 27.5 tommer. Der jeg feiget ut på den så går det ofte bra med camberen. Erfaring har nok litt og si men også hjulstørrelse og bare at jeg har mye mer god følelse på spesializeden.

Virker som mange har piggene litt ute her på terrengsykkel når det kommer til specialized men her er en flott tråd fra svenskene med mye info vist du vil lese deg opp https://happyride.se/forum/read.php/1/2917023

Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: trond67] #2402356 01/05/2017 19:16
E
erlendisme Offline
Besatt
Besatt
E
Sitat: trond67
Jeg kjører en camber carbon fra 2016. Det er en super sykkel på kuperte blåstier også når det går oppover. Nå har jeg bare kjørt på sti i ett par 3 år og begynte karrièren på en scott spark med 27.5 tommer. Der jeg feiget ut på den så går det ofte bra med camberen. Erfaring har nok litt og si men også hjulstørrelse og bare at jeg har mye mer god følelse på spesializeden.

Virker som mange har piggene litt ute her på terrengsykkel når det kommer til specialized men her er en flott tråd fra svenskene med mye info vist du vil lese deg opp https://happyride.se/forum/read.php/1/2917023

Vil legge til at jeg syns Specialized har veldig mye bra. For min del handler det mest om at de rimeligste modellene er umoderne utstyrt.

Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: Svimle] #2402404 01/05/2017 20:55
Cervin Offline
Veteran
Veteran
Jeg hadde specialized som forrige sykkel. Den var 2011 modell, og veldig greit utstyrt i forhold til pris på den tida. Men da var jeg mye heldigere med dollarkurs osv.

Prisene hos canyon er eks moms og frakt. Men jeg kjøpte derfra i høst og er kjempefornøyd.

Syklet på en splett ny superspark litt i dag og den var kjempe!!

Jeg vet ikke så mye om tektro bremser men SLX funker fint.

Og en ganske ny camber er nok mer enn tøff nok til lek og morro.

Kristiansand Sykkelpark
Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: Svimle] #2402408 01/05/2017 21:09
Svimle Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Canyon opererer bare med nettsalg. De har så vidt jeg veit et servicekontor i Norge nå, men trur ikke de har sykler. Canyon har tradisjonelt mye for pengene. Bør vel gjøre en deal med noen du kjenner om du bestiller derfra. Kan føre opp annen mottakeradresse enn fakturaadresse, f.eks.

Rettelse, ny feil følger: her er sparcen
https://www.vpg.no/scott/191987/scott-spark-920-29-hjul-2016 Er dette et godt kjøp til 20 lapper??

Da blir det ikke Canyon… -Jeg utnytter omgangskretsen såppas mye til andre ting mens jeg er ute i utenrikstjeneste at jeg vil ikke bruke opp goodwill på sykkelkjøp; det er viktigere med påpass av hus, hage post og regninger og ekstra support til småungene, ekskona og slikt😉
Og ved kjøp fra utlandet får jeg ikke tilbake momsen ved utførsel, og jeg tør ikke bestille ned hit..

1. De selger den mer grei rabatt fordi Scott har en helt annen ramme på årets Spark. De har gjort om på alt. Videresalgspris er derfor krevende på disse syklene. Men, nå kan det jo hende du driter i sånt.

Det kan nok hende at jeg ikke tenker på det i dag. Som man sa da man la ned de nyopprustede kystartillerifortene på slutten av 90’tallet: penger brukt er penger brukt😉

Takker; nyttig lesning.

Så:
Camber til 16000(ex moms)
eller Spark 920 2016
https://www.vpg.no/scott/191987/scott-spark-920-29-hjul-2016 til 20.000.....
evt Spark 730 2016
https://www.sykkelfabrikk.no/scott-spark-730-2016.html til 20' ??

Prisen spiller egentlig ingen rolle i sammenligningen; budsjettet er 20 ex.moms.

Let the vote begin... Skal bestille innen et par dager.

Redigert av Svimle; 01/05/2017 21:19.
Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: Svimle] #2402413 01/05/2017 21:29
E
erlendisme Offline
Besatt
Besatt
E
Hvis det er de tre som er eneste alternativ..

Camber utelukket pga dårlig utstyr. Bremser, dempere og gir er dyre deler å evt oppgradere. På denne er alt dette på innstegsnivå.

De to andre er litt smak og behag. Spark 7** er noe mer leiken og allsidig enn Spark 9**. Komponentene på 920 er hakket bedre enn på 730.

Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: erlendisme] #2402415 01/05/2017 21:38
Svimle Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Hvis det er de tre som er eneste alternativ..

Ikke eneste hvis det finnes bedre alternativer. Jeg setter stor pris på forslag om alternativer til mitt bruk til lengre fjellturer og lek i skogen. Må kunne bestilles i Norge, til 20 eks.moms(25inkl).

Må bestemme meg innen et par dager, og har ikke sjans til å tråle nettet mer, pga at jeg skal jobbe intensivt ute i teig i dagene fremover(shit, jeg skal rigge opp og stikke på jobb om 5 timer)....

Redigert av Svimle; 01/05/2017 21:42.
Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: Svimle] #2402416 01/05/2017 21:47
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Bedre utstyrt fjorårs-Camber til redusert pris (under budsjett):
https://www.milslukern.no/product.html/specialized-camber-comp

Hvis Medium passer, ville jeg vurdert å gå opp et par tusen:
https://www.milslukern.no/product.html/specilized-stumpjumper-fsr-comp-6fattie

Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: Svimle] #2402418 01/05/2017 22:05
T
TonyN Offline
Ringrev
Ringrev
T

Rettelse, ny feil følger: her er sparcen
https://www.vpg.no/scott/191987/scott-spark-920-29-hjul-2016 Er dette et godt kjøp til 20 lapper??

Da blir det ikke Canyon… -Jeg utnytter omgangskretsen såppas mye til andre ting mens jeg er ute i utenrikstjeneste at jeg vil ikke bruke opp goodwill på sykkelkjøp; det er viktigere med påpass av hus, hage post og regninger og ekstra support til småungene, ekskona og slikt😉
Og ved kjøp fra utlandet får jeg ikke tilbake momsen ved utførsel, og jeg tør ikke bestille ned hit..

Det kan nok hende at jeg ikke tenker på det i dag. Som man sa da man la ned de nyopprustede kystartillerifortene på slutten av 90’tallet: penger brukt er penger brukt😉

Takker; nyttig lesning.

Så:
Camber til 16000(ex moms)
eller Spark 920 2016
https://www.vpg.no/scott/191987/scott-spark-920-29-hjul-2016 til 20.000.....
evt Spark 730 2016
https://www.sykkelfabrikk.no/scott-spark-730-2016.html til 20' ??

Prisen spiller egentlig ingen rolle i sammenligningen; budsjettet er 20 ex.moms.

Let the vote begin... Skal bestille innen et par dager.

920.

Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: anonym22] #2402425 02/05/2017 05:55
Hen9ng Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: anonymous22
Bedre utstyrt fjorårs-Camber til redusert pris (under budsjett):
https://www.milslukern.no/product.html/specialized-camber-comp

Hvis Medium passer, ville jeg vurdert å gå opp et par tusen:
https://www.milslukern.no/product.html/specilized-stumpjumper-fsr-comp-6fattie

Støttes, spesielt om medium passer. Hva skjedde med Merida (https://www.merida.no/fulld27-one-twenty-7-800-15605?utm_source=criteo&utm_medium=cpc) ?

Redigert av Hen9ng; 02/05/2017 05:59.
Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: Svimle] #2402443 02/05/2017 07:04
E
erlendisme Offline
Besatt
Besatt
E
+1 på Merida

Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: erlendisme] #2402449 02/05/2017 07:27
erlingba Offline
.
.
Billige bremser er ikke grunn nok til å avskrive en sykkel. Det er lett og rimelig å oppgradere.
Det du bør se at er av akseptabel kvalitet er hjul og dempere. Det er komponenter som koster mye å oppgradere, ofte langt mer enn de 10 000 ekstra for modellen over.

Den Camberen til 19000 ser ut til å ha veldig billige dempere, det kan hende de fungerer fint, men det er dumt å kjøpe fulldemper med halvgode dempere.

Ville sterkt vurdert den nye Camber Comp til 26 499 eller Stumpjumper til 29 999. Da slipper du å havne på oppgraderingskjøret med en gang.

Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: erlingba] #2402454 02/05/2017 07:34
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: erlingba

Den Camberen til 19000 ser ut til å ha veldig billige dempere, det kan hende de fungerer fint, men det er dumt å kjøpe fulldemper med halvgode dempere.

RS Sektor og X-fusion bakdemper har fått gode omtaler og anmeldelser.

9-delt er imidlertid litt stusselig, men ikke sikkert det har så mye å si for funksjon.

Re: Kjøpe fs. Hvilken skal jeg velge? [Re: larsdx] #2402796 02/05/2017 23:58
Svimle Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Mange gode forslag. Her tenkes det hardt, og litt småsurfing innimellom jobbing.
Det tenkes hardt. Jeg har strukket strikken langt utover opprinnelig budsjett, men er det ikke derfor man har budsjett; for å se hvor mye det sprekker.

Stemmer mitt inntrykk av at Sparken er noe lavere utstyrt enn de andre, men at One-Twenty og Camber er nokså like? Likte tanken om drop på setepinnen.

Redigert av Svimle; 03/05/2017 00:01.
Side 1 av 3 1 2 3

Moderator  support