|
|
Klatring: 15 sek tapt pr km pr ekstra kg
|
Re: Klatring: 15 sek tapt pr km pr ekstra kg
[Re: sykkeloyvind]
28/04/2017 13:33
|
schnappi
Krokoknøtt
|
Krokoknøtt
Eller bytter ut appelsinjuice med ananas-juice. Vesentlig færre kalorier. Bare spør Henrik Orre og Team Sky. {{citation needed}} (jfr. f.eks. denne og denne som er iofs. ganske vanlige tall for juice, med mindre du satser intenst på rotfruktmelking).
Ich bin Schnappi, das KLEINe Krokodil
|
|
|
[Re: EmilZipp]
28/04/2017 19:25
|
Panda
Besatt
|
Besatt
Er marginalt ferre kcal i cola enn i juice. Mens det anses for legitimt å drikke juice så rynker folk på nesa når man tar en cola. De er vel egentlig like ille med tanke på sukker, syre og kalorier.
|
|
|
[Re: Panda]
02/05/2017 08:24
|
imag
Ivrig
|
Ivrig
Team Sky drikker vel ananasjuice (blandet med vann) fordi det har en syreregulerende effekt på magen.
Å sammenligne ren fruktjuice med brus vitner ellers om lav kunnskap om ernæring ... mat er grunnleggende sunt, og noe av det sunneste man kan spise er frukt. Ingen har noensinne blitt overvektig av å få i seg for mange kalorier fra frukt.
|
|
|
[Re: imag]
02/05/2017 08:37
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Team Sky drikker vel ananasjuice (blandet med vann) fordi det har en syreregulerende effekt på magen.
Å sammenligne ren fruktjuice med brus vitner ellers om lav kunnskap om ernæring ... mat er grunnleggende sunt, og noe av det sunneste man kan spise er frukt. Ingen har noensinne blitt overvektig av å få i seg for mange kalorier fra frukt. Jeg tror du må skille mellom frukt og "juice" for at det skal stemme (Jeg sidestiller dog ikke Cola og juice.).
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
[Re: sveinaa]
02/05/2017 10:14
|
imag
Ivrig
|
Ivrig
Jada, det var litt satt på spissen.
|
|
|
02/05/2017 10:34
|
simson
Ivrig
|
Ivrig
Å sammenligne ren fruktjuice med brus vitner ellers om lav kunnskap om ernæring ... mat er grunnleggende sunt, og noe av det sunneste man kan spise er frukt. Ingen har noensinne blitt overvektig av å få i seg for mange kalorier fra frukt. Sky drikker vel ananasjuice med vannet primært for å gjøre det lettere for rytterne å få i seg mye drikke? (Dvs lettere å ha stort væskeinntak hvis det smaker litt bedre)
|
|
|
[Re: simson]
02/05/2017 10:58
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Å sammenligne ren fruktjuice med brus vitner ellers om lav kunnskap om ernæring ... mat er grunnleggende sunt, og noe av det sunneste man kan spise er frukt. Ingen har noensinne blitt overvektig av å få i seg for mange kalorier fra frukt. Sky drikker vel ananasjuice med vannet primært for å gjøre det lettere for rytterne å få i seg mye drikke? (Dvs lettere å ha stort væskeinntak hvis det smaker litt bedre) Og en del av grunnen til å drikke mye (smakssatt) vann er for å drukne sultfølelsen og dermed gå ned i vekt.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
[Re: simson]
02/05/2017 11:18
|
imag
Ivrig
|
Ivrig
De har som mål under ritt å ikke påvirke pH i magen i negativ retning, da det hemmer videre opptak av næring (og gir ubehag, magekramper osv.). Ananasjuice som drikke morgenen før ritt er et av flere middel for å nå det målet.
|
|
|
02/05/2017 11:19
|
imag
Ivrig
|
Ivrig
Det er vel ingen som tror at Wiggins, Froome osv. ble så tynne som de ble ifm. TdF ved å drikke ananasjuice og sulte seg? Ærlig talt.
|
|
|
02/05/2017 11:45
|
Alpers
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er vel ingen som tror at Wiggins, Froome osv. ble så tynne som de ble ifm. TdF ved å drikke ananasjuice og sulte seg? Ærlig talt. Jeg vet ikke, hva vet du?
|
|
|
[Re: Alpers]
02/05/2017 12:03
|
imag
Ivrig
|
Ivrig
Jeg vet at de benyttet seg av TUE'er for triamcinolone. Jeg kjenner til leveransen av testosteronplaster til velodromen i Manchester. Jeg vet at de ikke har noen historikk over hvem som har fått hva når fordi legen (Freeman) fikk frastjålet laptopen sin på ferie i Hellas! Kom igjen, da. Det er så mange indisier at jeg velger å ha null tiltro til at de ikke opererer langt ute i gråsonen.
|
|
|
02/05/2017 12:43
|
Panda
Besatt
|
Besatt
Jeg leste en twitter melding fra Froome sin kone at han (Chris) var så jævlig muggen og sur hele tiden (om vinteren) da han skulle slanke seg (det er noen år siden). Fordi han sultet seg. Hvordan skulle han ellers gå ned i vekt? Eller så var det bare en bivirkning av andre medikamenter 
|
|
|
02/05/2017 12:51
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Akkurat som med andre prestasjonsfremmende midler - Man må trene for å komme i form, selv om man bruker EPO, og må man må spise litt mindre selv om man bruker cortison. - Uten at jeg sier at Sky har gjort noen av delene.... eller Cortison har de åpenbart brukt med TUE i rittsammenheng.
|
|
|
[Re: Panda]
02/05/2017 12:54
|
imag
Ivrig
|
Ivrig
David Millar skriver vel litt om egne erfaringer med Kenacort i boka si.
|
|
|
02/05/2017 13:13
|
Alpers
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
David Millar skriver vel litt om egne erfaringer med Kenacort i boka si. Uten å mene noe som helst om de er skyldige eller ikke: Hva er egentlig et sånt blodårebilde verdt om en ønsker å anklage noen for ulovligheter? Jeg har flere kompiser med ben som ser mer ut som anatomikart enn ben, og har selv vært rimelig skrapa. På slutten av en lang dag med lite veske og mye varme har jeg selv hatt blodårer som ser ganske drøye ut på bilder.
|
|
|
02/05/2017 13:20
|
imag
Ivrig
|
Ivrig
På beina, ja - som syklister bruker til å sykle med! Der kan man liksom forvente overdimensjonerte blodårer ...
Forsåvidt enig i at bildene i seg selv ikke beviser noe som helst, men det er påfallende at ingen vinnere av de store etapperittene så sånn ut "før i tiden". Formodentlig fordi de ble syke, eller mistet for mye muskelmasse til å kunne sykle tempo like fort som de beste i verden, hvis de hadde en så lav fettprosent.
|
|
|
02/05/2017 13:25
|
anonym
Besatt
|
Besatt
David Millar skriver vel litt om egne erfaringer med Kenacort i boka si. Vil påstå at det bildet er manipulert med, da Froome har en fettprosent på nesten 10. http://chrisfroome.esquire.co.uk/ 
|
|
|
[Re: anonym]
02/05/2017 13:28
|
imag
Ivrig
|
Ivrig
Hehe, ja. 
|
|
|
02/05/2017 13:28
|
Alpers
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
På beina, ja - som syklister bruker til å sykle med! Der kan man liksom forvente overdimensjonerte blodårer ...
Forsåvidt enig i at bildene i seg selv ikke beviser noe som helst, men det er påfallende at ingen vinnere av de store etapperittene så sånn ut "før i tiden". Formodentlig fordi de ble syke, eller mistet for mye muskelmasse til å kunne sykle tempo like fort som de beste i verden, hvis de hadde en så lav fettprosent. Eller at etappeløpene ble kjørt på en helt annen måte, annen distanse, de var færre ryttere i stallen, hadde mindre treningskompetanse, mindre kunnskap om ernæring osv osv. Personlig tror jeg på beviser. Ikke bilder av armen til en fyr som er syk i hodet, besatt av å vinne Tour de France. Det finnes jo masse mennesker som er tynn-stygge uten at de er dopet av den grunn. Sky er i den situasjonen at de av mange anses som «per definisjon skyldig», siden det historisk sett aldri har vært røyk uten ild i sykkelsporten. Skulle veldig gjerne likt å ha visst litt mer om hva som har skjedd.
|
|
|
02/05/2017 13:38
|
imag
Ivrig
|
Ivrig
Vel, den siste tiden har vel vist at mange av mistankene mot Sky ikke har vært hentet ut av tynne lufta og at de ikke bare får mistanken rettet mot seg fordi de har vært så gode.
Det er mulig det var det du mente, og at de siste månedenes bruduljer er røyken du snakker om. Jeg synes heller at alt som har skjedd rundt laget de siste årene har vært røyken og at vi nå har begynt å få øye på ilden.
Jeg bør vel legge til at jeg på ingen måte har noe spesielt horn i siden til Sky, siden jeg bare antar de opererer langt ute i gråsonen alle som en (en kan jo som en morsom øvelse google 'cyclismas jose ibarguren taus' og så sjekke ansattelisten hos Quick-Step).
|
|
|
02/05/2017 13:55
|
Valentino
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Er ikke mange Worldtour-lag med i MPCC for tiden, men Cannondale-Drapac er, og får ikke lov til å bedrive kortisoidassistert slanking utenfor konkurranse. Blame WADA.
|
|
|
02/05/2017 14:30
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Å sammenligne ren fruktjuice med brus vitner ellers om lav kunnskap om ernæring ... mat er grunnleggende sunt, og noe av det sunneste man kan spise er frukt. Ingen har noensinne blitt overvektig av å få i seg for mange kalorier fra frukt. Sky drikker vel ananasjuice med vannet primært for å gjøre det lettere for rytterne å få i seg mye drikke? (Dvs lettere å ha stort væskeinntak hvis det smaker litt bedre) Og en del av grunnen til å drikke mye (smakssatt) vann er for å drukne sultfølelsen og dermed gå ned i vekt. Spoiler: Kombinerer man dette med astmamedisin så kan man i tillegg stagge sultfølelsen mer og opprettholde muskelmasse  Med TUE kan man faktisk gjøre dette lovlig uten å være redd for å bli tatt. Går nok uten TUE også, men da må man nok forske litt så man ikke ryker på en Sundby...
Redigert av sveinaa; 02/05/2017 15:16.
|
|
|
02/05/2017 15:23
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Akkurat som med andre prestasjonsfremmende midler - Man må trene for å komme i form, selv om man bruker EPO, og må man må spise litt mindre selv om man bruker cortison. - Uten at jeg sier at Sky har gjort noen av delene.... eller Cortison har de åpenbart brukt med TUE i rittsammenheng.
Det er dette som irriterer meg ang. Lance. I ettertid har alle glemt at han også var den mest dedikerte utøveren.
|
|
|
[Re: sveinaa]
02/05/2017 17:42
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Det er dette som irriterer meg ang. Lance. I ettertid har alle glemt at han også var den mest dedikerte utøveren. Dette er nok heller ikke helt sant, men det var en del av hele pr-strategien rundt Lance. Akkurat som Marginal Gains har vært Skys catch-frase for å forklare sin fremgang, var Lances forklaring at han liksom snudde hver sten og var mer dedikert enn alle andre, noe som det er vanskelig å si at han var. Selv Wiggins har innrømmet at marginal gains bare var en pr-vinkling. Men det er klart Sky har vært proffe på mye, men det har flere av sykkelsportens lag vært lenge. Lance kjøpte seg enerett på de beste metodene og de beste legene, samtidig som han var en som responderte bedre enn mange på EPO. De med lav blodprosent naturlig er gjerne det. De med høyere blodprosent fra naturens side har mindre utbytte av EPO. Det mest utrolige med Lance var at han unngikk store uhell 7 år på rad i Touren. Du kan ikke dope deg til å unngå velt, men å true og kontrollere både feltet og forbundet hjelper et stykke på vei.
|
|
|
02/05/2017 18:52
|
olechr
More than words
|
More than words
Det er vel ingen som tror at Wiggins, Froome osv. ble så tynne som de ble ifm. TdF ved å drikke ananasjuice og sulte seg? Ærlig talt. Om de har dopa seg eller ikke, vêr jeg ikke noe om. Men man trenger ikke å dope seg for å bli tynn. Hilsen en som veide 65 kg på 189 på det værste. Holder å være ganske hard og sjuk i hue. ;-)
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: olechr]
02/05/2017 19:27
|
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Det er vel ingen som tror at Wiggins, Froome osv. ble så tynne som de ble ifm. TdF ved å drikke ananasjuice og sulte seg? Ærlig talt. Om de har dopa seg eller ikke, vêr jeg ikke noe om. Men man trenger ikke å dope seg for å bli tynn. Hilsen en som veide 65 kg på 189 på det værste. Holder å være ganske hard og sjuk i hue. ;-) Jeg kjenner sjarkfiskere som på overkroppsbilder hadde passet fint inn med froome og rasmussen. De doper seg ikke på annet enn rullings og kaffe, men det er nå gjerne akkurat det de lever av. Godt mulig å bli tynn uten dop.
- Stefan
|
|
|
02/05/2017 20:27
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Det er dette som irriterer meg ang. Lance. I ettertid har alle glemt at han også var den mest dedikerte utøveren. Dette er nok heller ikke helt sant, men det var en del av hele pr-strategien rundt Lance. Akkurat som Marginal Gains har vært Skys catch-frase for å forklare sin fremgang, var Lances forklaring at han liksom snudde hver sten og var mer dedikert enn alle andre, noe som det er vanskelig å si at han var. Selv Wiggins har innrømmet at marginal gains bare var en pr-vinkling. Men det er klart Sky har vært proffe på mye, men det har flere av sykkelsportens lag vært lenge. Lance kjøpte seg enerett på de beste metodene og de beste legene, samtidig som han var en som responderte bedre enn mange på EPO. De med lav blodprosent naturlig er gjerne det. De med høyere blodprosent fra naturens side har mindre utbytte av EPO. Det mest utrolige med Lance var at han unngikk store uhell 7 år på rad i Touren. Du kan ikke dope deg til å unngå velt, men å true og kontrollere både feltet og forbundet hjelper et stykke på vei. Dette er vel og mediestrategien til de som trengte en syndebukk. Marginal gains er noe helt annet. Ta noe så enkelt som 24/7 utøveren og kosthold. Her var det langt mellom lagene og utøverne. Hvit loff har ikke akkurat verdens beste næringsinnhold. Er det virkelig bevist at han kontrollerte doping og legemarkedet på en sånn måte at ingen andre hadde tilgang til det han hadde? Det var ganske mange som var klienter av de samme legene vil jeg tro. Jeg tror og forklaringen hva gjelder EPO er litt tynn. Lance hadde syklet veldig fort uten EPO også. Og her glemmer og mange at det er ikke så enkelt som at man kan dope seg til topps uten ganske gode forutsetninger. Utgangspunktet er at det er veldig få mennesker som har det i seg å bli veldig god til å sykle. Om du ønsker å vite mer om det kan du se denne. Den tar for seg masse tall fra pro sykling; blant annet ca 400 000 resultater fordelt på ca 5000 ryttere på proff nivå. Du vil bli sjokkert over hvor få som egentlig kan bli gode. https://youtu.be/iUuwBfXDlTs . Det er og verdt å lese denne som er skrevet at dr Ferrari (gidder ikke linke til siden hans.). In his athletic debut at the age of 15, Jim Ryun, the extraordinary talent in middle distance running back in the 60's, could not do better than 5'38" on the mile. Only six months later, with an unfocused training approach, he ran in 4'26". At the end of that season, he did 4'08". At that point, convinced by his coach Bob Timmons, he decided to get serious: he increased his training loads exponentially during the winter and the following year, in his second track & field season, he managed a sensational 3'59" on the mile, which earned him a spot at the Tokyo Olympics, when he was only 17 years old! Two years later, in 1966, he ran in 3'51"3, a new world record, further improved one year later to 3'51"1, a record that held for 8 years. Ryun is the paradigmatic example to explain the concept of TRAINABILITY, a quality that only great athletes express at the highest levels. Similarly to the case of altitude training, there are "high responders" and "low responders" to the same stimulus. Surprisingly the margin of improvement has nothing to do with the initial performance level. ​ Tony Rominger started cycling at the age of 21. Until then he had not practiced any sport, and led a sedentary lifestyle as an accountant. Put on a bike casually by his brother, he propmptly showed his qualities, with rapid improvements that convinced him to go pro, albeit being almost 25 years old. Despite the lack of "cycling school" experience, amazing and steady performance progress allowed him to become one of the best cyclists in the world in the 90's, mainly thanks to his ability to withstand large training loads. ​ An increased DIASTOLIC FILLING, that phase of the heart rhythm in which the ventricular cavity relaxes, filling the effluent blood from the periphery, appears to be involved in quantifying the degree of trainability. The TOTAL VOLUME OF BLOOD (red blood cells + plasma) determines the extent of diastolic filling. Obviously, those athletes who have a better training response are the ones showing a better increase in blood volume in response to the workload.
Redigert av sveinaa; 02/05/2017 20:30.
|
|
|
02/05/2017 22:16
|
Gråstein
Besatt
|
Besatt
Altså. Lance Armstrong var en fantastisk bra syklist. Det var ikke sånn at han var en gjennomsnitlig kar de fant på en burgersjappe i Texas og proppet han full av EPO. Og vi skal heller ikke glemme at han konkurrerte på en tid der andre også var innom medisinskapet. Så det vi hadde var altså verdens beste syklister, "alle" trimmet med litt ekstra farmasiprodukter.
Er det noen av toppene fra Lance' tid som ikke er (minst) seriøst mistenkt for doping?
Sannsynligvis ville Armstrong vært en av beste i en verden der ingen var dopa. Dessverre for han, konkurrerte han i en sport der "alle" var det. Og der man snakker om "marginal gains" på utstyr, toppidrettsliv etc, var han også best på farmasien. Om han også hadde det beste utgangspunktet før man la til dopingen "alle" brukte får vi aldri vite.
|
|
|
[Re: Gråstein]
03/05/2017 05:53
|
Valentino
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
LA har lav blodprosent og kunne derfor oppnå gode resultater med EPO. EPO snudde resultatlister. Fint stoff det der.
|
|
|
[Re: Gråstein]
03/05/2017 07:37
|
Magnoos
Ringrev
|
Ringrev
Sannsynligvis ville Armstrong vært en av beste i en verden der ingen var dopa.
Hvorfor er dette sannsynlig? Hvis det er slik at han hadde spesielt god respons på EPO er det vel mer sannsynlig at han hadde vært en del dårligere enn noen med lav respons på EPO, med andre ord er det sannsynlig at han hadde vært en middelmådig hjelperytter.
Specialized Phenom 155 mm kjøpes
|
|
|
|
|