Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Tubeless - Slange?

Tubeless - Slange? #2400704 25/04/2017 18:32
S
SERLAA Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S
Hei til dere uten slanger,

Jeg sykler stort sett på racer og har derfor over tid vendt meg til å alltid ta med følgende:
- Slange
- Pumpe/Co2 patron
- Dekkspaker
- Multiverktøy

Jeg har nå fått meg en CX som jeg planlegger å bruke til marka turer og som reserve sykkel i tilfelle dårlig vær. I grus konfigurasjon planlegger jeg å kjøre tubeless.
Det som jeg lurer på er om dere tar med dere ekstra slange når dere uansett kjører tubeless oppsett?
Eller kan jeg mot alle mine instinkter la den ekstra slangen ligger hjemme?

Og som oppfølging spørsmål: Hva tar dere med som kan evt. hjelpe hvis en punktering oppstår?

Re: Tubeless - Slange? [Re: SERLAA] #2400705 25/04/2017 18:35
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ta alltid med slange. Kan ha mef samurai sword og patron i tillegg

Re: Tubeless - Slange? [Re: SERLAA] #2400711 25/04/2017 18:43
O
oyvinsr Offline
Ringrev
Ringrev
O
Tar stort sett alltid med slange, med mindre jeg er så nær bil/hjem at det er mindre pes å gå ned dit med punktert hjul og fikse det der, enn å ha alt i lommer/ha med sekk.
En typisk tur på CX tipper jeg er såpass lang at man er litt ute å kjøre om man punkterer, ergo: Ta med slange. ICON_SMILE

En liten hack når man kjører slangeløst er å pakke inn slange i et par latex-hansker(Pakk slangen og en av hanskene inni den andre hansken), og kanskje ta med en liten dott med tørkepapir. Så om en punktering oppstår slipper du å grise til sykkelhansker eller hender, og kan tørke rent inni dekket.

Moderator  support