I dag fikk jeg en bakdemper fra CR i posten. Er i ferd med å bygge min første fulldemper så denne type demper er ny for meg. Jeg pakket ut demperen og den var litt klissete av olje, utenpå "huset" Kan det være lekasje på demperen eller er dette noemalt? Det var ikke så mye at det lå noe olje i forpakningen.
Prøvde også å lene den mot gulvet og brukte min egen kropsvekt som press, fortsatt ingen rørelse. Men skal tappe luften og gjøre et nytt forsøk i ettermiddag. Takk for tips
Hvis du hadde klart å presse en demper med trykk sammen med håndmakt hadde den fungert særdeles dårlig på sykkelen. Den skal ta vekt av rytter + sykkel + dynamisk krefter, i tillegg har bakhjulet en arm i form av baktriangelet og link/ festepunkt i rammen (tenk flytte stein med spett) som øker kraften som skal tas opp av demperen.
Den har nå ligget en stund og det er ikke noe spessielt med oljesøl. Det er tydlig at "hylsen" som går inn i huset ved demping(beklager at jeg ikke vet navnet :p) er smurt med olje ved dempingen, men utenom det er det ikke noe olje der det ikie burde være