Hei du!
Ang. utstyr så burde dere kontakte arragørene, de er vel de beste til å svare på sånt.
Bare pass på å ikke pakke sekken for full av ekstra skift osv, det blir det neppe bruk for uansett. Under konkurransen vil sikkert tempoet være så høyt at våte sko og bukser ikke blir lagt merke til.
Av mat er det nok gel, nøtter, rosiner og diverse bars som gjelder.
Mat som er rask å spise og gir rask energi.Ikke ha banan i sekken, det blir banos før dere får spist den.
Husk å ha med masse vann, og saft eller energi drikk.Like viktig som sukker i energidrikken, er salt.Det kan lønne seg å blande ut 1/2 ts salt i saften.Man svetter ut mye salt også, ved å erstatte tapet kan man unngå ubehagelige kramper.
Personlig pleier jeg å spise to frokoster den dagen jeg skal trene hardt eller konkurrere. Først grøt + brød+ frukt om morgenen, og så litt mere av det samme 2- 1,5 timer før start.
Da har maten rukket å synke litt i magen, og forsynt kroppen med masse energi som får meg til å holde en stund.
De dagene som er igjen gjør dere lurt i å spise litt ekstra(et ekstra måltid hver dag), og drikke masse vann.
Lykke til!
Skulle gjerne vært med, men skal sykle Holmenkollrittet.
http://www.citychallenge.no/oc2.asp?disp=0Dere stiller i dette løpet neste år, da?