|
Den tida på året igjen, jeg vil ha racer, tror jeg
|
19/04/2017 19:37
|
knut77
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Jeg kjøpte for et par sesonger siden en Domane 4.3. Nå skulle jeg endelig ha en komfortabel racer som jeg kunne surre rundt med på halvtimesturer for å kose meg for egen maskin. Jeg hadde tro på at geometrien passet meg og selv om jeg ikke får mange km pr år så hadde jeg lyst på en fin sak som ga mye glede på de korte turene.
Men i fjor høst solgte jeg sykkelen. Den ble ikke brukt mye i fjor sommer, og det var noen aksjer på børsen som bare ba om å bli handlet. Men nå er det den tida igjen, og jeg lurer fælt på om jeg ikke burde hatt en racer likevel. Men da blir det i såfall noe helt annet enn Madone 4-serien. Kanskje ikke en komfortracer i det hele tatt. Sykkelen var tung og den føltes tung, jeg trenger ikke vibrasjonsdemping på mine korte turer, jeg trenger en kvikk sykkel med et fraspark som gir meg følelsen av at sykkelen sykler seg selv. Det høres kanskje ut som jeg er kravstor nå, men jeg hadde denne følelsen første gang jeg testet Caad10. Men Caad10 fant jeg meg aldri til rette på. Jeg prøvesatt en 54cm Caad12 i går, jeg justerte ikke på den, men det var veldig langt unna komfortabelt. Erfaringsmessig er Cannondale litt vanskelig for meg, 56cm C'dale virker større enn 56cm Trek og jeg med målene 181/87cm havner litt midt i mellom. Tror jeg. Her skal det undersøkes nærmere
Helt tilfeldig kom jeg over en Scott Solace karbon 56cm til god pris, jeg justerte litt på den og trillet en tur. Jeg fikk ikke helt følelsen av at sykkelen var ekstremt lett å tråkke. Men den er kanskje til å leve med, jeg satt ikke så galt på den med negativt 110mm stem, så der er det nok litt å hente.
Ellers har min LLSB (lokale landeveissykkel butikk) Trek og De Rosa. Jeg foretrekker å handle i nærområdet og da vurderer jeg fortrinnsvis de 4 nevnte merkene. Jeg har lest endel på Emonda, kanskje kan jeg strekke meg til SL6 med litt rabatt. Alt for mye penger på en sykkel som nesten ikke brukes, men jeg vil ha en sykkel som gir meg noen gode opplevelser, ellers lar jeg være å handle. Men Emonda SL sies å være god på vibrasjonsdemping og kanskje ikke eksepsjonelt kvikk. Kanskje burde jeg heller se på Emonda ALR?
Er det noen som forstår hva jeg er på jakt etter og som har noen tips til hva jeg skal ha? Jeg kommer til å teste litt, men når jeg først går i en butikk for å bruke mye av deres tid så foretrekker jeg å gå dit jeg tror jeg finner det jeg skal ha.
|
|
|
Re: Den tida på året igjen, jeg vil ha racer, tror jeg
[Re: knut77]
21/04/2017 10:16
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Knut, tror du vil få gode svar om du definerer klarere hva du ser etter eller stiller klarere spørsmål om konkrete modeller.
Gjerne med noen forklarende ord om det er spesielle forhold (helse, førlighet eller annet) som må tas hensyn til.
Mange spenstige sykler der ute.
|
|
|
21/04/2017 17:54
|
knut77
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Jeg skjønte vel ikke helt selv hva jeg er på jakt etter, så jeg håpte at noen på magisk vis skulle skjønne det for meg. Men jeg tror jeg har begynt å skjønne hva jeg trenger. Jeg må vel slå fra meg Caad12 pga geometri. Med styrerør på 160mm så må den altså ha et +20* 115mm stem for å få styret i samme posisjon som Solace med +6* 100mm stem. Jeg tror ikke jeg gidder å ha en sykkel som ser slik ut (: Emonda med 160mm styrerør kunne kanskje fungert, men her måtte jeg hatt +12* 105mm stem. Og når Emonda omtales som litt dempet eller "ullen" i kjørefølelsen så mister jeg litt interessen for denne. Cannondale Synapse får jo mye skryt for å være kvikk og responsiv, mener jeg leste det i en test fra Landevei blant annet. Men Synapse 105 er ikke veldig lett, den veier vel godt over 8,5kg med pedaler. Og det samme gjør Scott Solace 20. Solace'n jeg ser på er en 2016 med mye 105-deler, bortsett fra en Shimano 561(?) krank, 23mm dekk på Syncros-hjul og noen triste Tektro felg-bremser. Det er vanskelig å finne info om denne sykkelen, flere steder står det at Solace 20 har Ultegra, og de fleste omtaler gjelder Disc-utgaven. Men sykkelen er vel ganske lik denne, som har RS11 hjul http://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/road/product/review-scott-solace-20-50254/Den får ikke strålende omtale, så her må det evt oppgraderes litt. Solace blir rundt 7000kr billigere enn 2017 Synapse 105. Jeg trenger ikke en sykkel med fancy demping ala Isospeed, jeg vil heller ha en lett sykkel uten "demping". Og jeg vil heller ha en responsiv sykkel enn en som fjerner alt av vibrasjoner fra underlaget. Det skal uansett mye til at vibrasjon/slag fra underlaget blir veldig plagsomt med 28mm dekk. Jeg vil helst ha en sykkel med plass til 28mm dekk ja. Rett etter jeg testet Solace så slo jeg den fra meg fordi jeg ikke ville ha en komfort-sykkel. Og jeg har hatt nok av karbonrammer i "innstegs klassen" som alle har vært tunge og "døde" i tråkket. Men etter å ha lest litt om diverse sykler så ser jeg at flere "billige" komfortracere omtales som responsive i tråkket. Og når jeg i tillegg erfarer at jeg trenger ganske langt styrerør så faller jeg vel ned på at jeg kanskje trenger en responsiv og litt stiv sportive/endurance/komfort-sykkel. Hvilken skal jeg da ha?
|
|
|
21/04/2017 18:19
|
Osvold
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Giant TCR, Scott Addict ogTrek Emonda er alle responsive/kvikke og lette sykler. Bare lommeboka som setter begrensninger på vekt og spec. Cannondale Supersix, canyon ultimate, merida scultura er et knippe sykler til i samme kategori.
|
|
|
[Re: Osvold]
21/04/2017 22:15
|
VegardAarvåg
Avhengig
|
Avhengig
Giant TCR, Scott Addict ogTrek Emonda er alle responsive/kvikke og lette sykler. Bare lommeboka som setter begrensninger på vekt og spec. Cannondale Supersix, canyon ultimate, merida scultura er et knippe sykler til i samme kategori. Heng gjerne på Gavia-syklane i samme åndedrag - men eg fikk og med meg knut sitt ønske om å handle lokalt...
|
|
|
22/04/2017 11:50
|
torbis
Ivrig
|
Ivrig
Jeg slår et slag for Emonda. Har hatt Madone 7.7 og Emonda SLR. Nå sykler jeg en SL 6, og har aldri sittet bedre. Og fy søren så lett og kvikk  . Sørg for å få den tilpasset med riktig sete, styre, stem osv.. En sykkel vil aldri føles kvikk om den er helt på bærtur feil-innstilt.
|
|
|
[Re: torbis]
22/04/2017 12:30
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Sørg for å få den tilpasset med riktig sete, styre, stem osv. +1 Tror en bikefit vil være en god investering for trådstarter. Selv er jeg så fornøyd med min Giant TCR, vel og merke med noen spacer under styret og oppgradert med Dura Ace-hjul, Antares-sete og Schwalbe One 28mm, at jeg ikke har fått meg til å selge den til fordel for landeveissykkel med skiver ennå. Synes den er både responsiv, rask og behagelig. Giant TCR Advanced 1 Disc går forresten for god pris på XXL nå. Tenker på den selv, men er ennå ikke helt fortrolig med fargekombinasjonen og 105-hendlene. Eller tanken på å gå opp nærmere en kilo i vekt. Rammen fortjener definitivt lettere hjul. Bikeradar sammenlignet forresten ledende modeller i hvert sitt segment før kåring av årets landeveissykkel. Her er det mange interessante observasjoner: Disc Race Bikes: Giant TCR Vs. Cannondale SuperSix Rim-Brake Race Bikes: Canyon Ultimate Vs. Basso Venta Ultra Versatile: BMC Roadmachine Vs. Focus Paralane Comfort: Specialized Roubaix Vs.Trek Domane Og ikke minst er det test av rittsykler med skiver i siste Landevei, som straks er på plass i kioskhyllene: Cannondale Supersix Evo Hi-Mod Ultegra, Canyon Ultimate CF SLX 8.0, Fuji SL Disc 2.1, Genesis Zero Disc og Specialized Tarmac Expert (!).
|
|
|
[Re: Sepeda]
22/04/2017 15:38
|
spinat
Ringrev
|
Ringrev
Og ikke minst er det test av rittsykler med skiver i siste Landevei, som straks er på plass i kioskhyllene: Cannondale Supersix Evo Hi-Mod Ultegra, Canyon Ultimate CF SLX 8.0, Fuji SL Disc 2.1, Genesis Zero Disc og Specialized Tarmac Expert (!). Uten å røpe for mye, så kan man vel si at man bør ta en ekstra kikk på Canyon!
|
|
|
22/04/2017 17:57
|
knut77
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Hmm, Giant TCR med sitt styrerør på 168mm er kanskje ikke så galt. Men overrøret er en cm lenger enn de andre syklene jeg ser på (570mm for strl ML). Det er mulig jeg må ned på 90mm stem på 560mm overrør, da kan det bli problematisk med lenger overrør. Jeg får se om jeg finner et sted i nærheten å teste en. XXL har tydligvis bestemt seg for at de ikke vil føre strl ML, iflg Giant sine tabeller valgte altså XXL å utelate modellen for folk mellom 178 og 183cm...! Jeg vet de pleier å ha begrenset utvalg i størrelser, men var det så lurt å utelate ML da?
torbis beskriver Emonda SL6 som en sykkel jeg har veldig lyst på. Den kan kanskje bli litt lav i fronten, men det er nok verdt å sjekke det ut. Det er mye penger å legge i en sykkel som vil bli brukt såpass lite, selv med litt rabatt. Men samtidig må jeg kjøpe noe jeg har lyst på, hvis ikke kan jeg like godt la være.
Når jeg først er hos en Trek-forhandler så tester jeg Emonda ALR også. Jeg får nok litt rabatt på denne og, og da havner den på ca samme pris som 2016 Solace 20! Litt vanskelig å velge ALR5 da, jeg vil nok ende opp med et nytt hjulsett om jeg velger den.
Supersix har samme geo som Caad12. Sammen med Scultura og Addict er jeg redd geometrien ikke passer meg helt fordi styrerøret er så kort eller overrøret blir litt langt. Av Gavia måtte det evt være Imperiale SR3, men den ser kanskje litt lang ut. Også er jeg usikker på om jeg har lyst på Gavia, men det hjelper jo litt at Joker sykler på det (: Men om jeg får testet Emonda så vet jeg nok mer om hva jeg kan tåle av lengde på styrerør og kanskje overrør. Jeg tror jeg kommer til å prioritere vekt fremfor skivebremser, så da er f.eks BMC Roadmachine ute. Det blir for dyrt med en lett sykkel med skivebremser.
Angående bikefit. For 10 års tid siden trengte jeg litt fysio-behandling. Jeg gikk til et senter hvor en nyankommet fysioterapeut fra Australia hadde plass i timeplanen sin slik at jeg slapp inn på dagen. Dette var Ben Clarsen, for de som kjenner det navnet. Vi pratet mye sykkel og jeg har flere ganger hatt bikefit hos ham, hvor jeg lærte endel. Jeg kommer nok til å teste et bikefit-program hos LSB, jeg er usikker på om de kan bidra med så mye, men det er vel verdt forsøket.
|
|
|
22/04/2017 18:15
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Foreslår at du i første omgang ser primært på stack og reach for sittestilling. Ta gjerne en titt på Landeveis nyttige geometrisk vekkelse, om du ikke allerede har studert den. På mine 180 cm sitter jeg godt på M på TCR. Mulig at målene for ny ramme skiller seg noe fra min.
|
|
|
22/04/2017 19:20
|
knut77
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Jeg ser like gjerne på overørslengde og lengde på styrerør. Det er ikke rett frem å sammenligne reach på to sykler som har forskjellig stack, da må man til å korrigere reach for forskjell i stack. Da synes jeg det er like greit å gjøre som jeg er vant til fra tidligere. Og jeg sier i praksis omtrent det samme om jeg bruker overrør og styrerør eller reach og stack ettersom det er lite variasjon i vinkel på sete- og styrerør på landeveissykler.
Men det er lett å bli opphengt i millimetere ja. Når jeg likevel er skeptisk til noe som er 5-10mm lenger enn en tradisjonell 56cm ramme så er det fordi jeg tidligere har brukt 90mm stem på slike rammer, og jeg unngår gjerne å bruke kortere stem på en landeveisykkel. Nå kan jeg kanskje gå ned til 80mm om jeg velger en sykkel med litt slak styrevinkel. Jeg planlegger uansett å prøvesitte litt, det er ikke lett å geometri-nerde seg frem til hva som passer best.
|
|
|
23/04/2017 12:01
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
XXL har tydligvis bestemt seg for at de ikke vil føre strl ML, iflg Giant sine tabeller valgte altså XXL å utelate modellen for folk mellom 178 og 183cm...! Du peker på et interessant forhold her. Også importør Horten Sykkelsport synes å ha TCR Advanced 1 Disc kun i S, M og L. Og Horten oppgir at størrelse M passer for 172-183 cm mens det på Giants hjemmeside oppgis 173-178 cm. Det kan synes å skyldes at frem til oppgradering av TCR-rammene i 2016 var M oppgitt til 50 cm mens f.o.m. 2016 er M oppgitt til 47 cm, uten at jeg har sammenlignet de geometriske målene før og etter 2016. Umiddelbart kan det synes som om Horten og XXL ikke har fått med seg disse endringene. Men jeg har vondt for å tro at det er tilfellet. En annen, mer nærliggende forklaring er at TCR-rammen åpner for individuelle tilpasninger i den grad at man ikke behøver å tilby alle størrelsene. Det var den opprinnelige tanken bak designet av den kompakte TCR-rammen. Noen som vet?
|
|
|
23/04/2017 18:18
|
rskjetlein
Entusiast
|
Entusiast
Skumlest all teksten, men utifra det du skriver burde du teste Solacen med lette hjul, ala dura ace c24 eller lignende. Synes du at det føles ullent så pumper du bare litt ekstra luft i dekka 😄
|
|
|
[Re: Sepeda]
24/04/2017 20:05
|
knut77
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Det kan synes å skyldes at frem til oppgradering av TCR-rammene i 2016 var M oppgitt til 50 cm mens f.o.m. 2016 er M oppgitt til 47 cm, uten at jeg har sammenlignet de geometriske målene før og etter 2016. Jeg trodde ML-størrelsen hadde vært hos Giant en stund, jeg googlet "2015 giant TCR geometry" og fant ML. https://cyclingtips.com/2015/11/giant-tcr-advanced-pro-0-review/Uansett. Jeg tok en tur innom XXL i dag for å se på sykkelen, det er jo straks 25% rabatt på den. Men butikken hadde ingen inne, de regna med å få 1x Medium og kanskje 1x Large mot slutten av uka. Det var visst kun 14stk Large å fordele på alle butikkene. Så da fikk jeg ikke prøvd denne. Og 2017 Scott CR1 i Large var borte fra alle butikker i området. Så da dro jeg på Anton Sport og prøvetrillet CAAD12 i 56cm. Med negativt 110mm stem så var ikke denne idéell for meg, men den var ikke helt på jordet heller. Neste ut var Synapse C 56, denne er geometrimessig ca identisk med Solace og kjentes brukbar ut. Og jeg kunne jo like godt sitte på Caad12 58cm og. Joda, den var lang, men styrehøyden var bedre. Etter litt geometrinørding i stack-reach-calculator-excelarket så ser Caad12 58cm ganske bra ut. Om jeg antar at Solace/Synapse fungerer bra for meg med +6/100mm stem så får jeg nær identisk styreposisjon med +12/90mm stem på 58'en. På 56'en får jeg identisk styreposisjon med +20/105mm stem. Jeg tasta også inn data for Caad8 og fikk samme styreposisjon med dette: 56, stem: +15/105mm. 58, stem: +8/90mm Kuulest med Caad12, må vel bli 58cm. Men det ser jo litt mindre dumt ut med +8* på en Caad8 58cm. Får se om jeg finner en, da kan jeg kanskje koste på meg et hjulsett og. Også får jeg se om Solace'n fortsatt er tilgjengelig.
|
|
|
[Re: rskjetlein]
24/04/2017 20:07
|
knut77
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Skumlest all teksten, men utifra det du skriver burde du teste Solacen med lette hjul, ala dura ace c24 eller lignende. Synes du at det føles ullent så pumper du bare litt ekstra luft i dekka 😄
Mange bokstaver her ja! (: Solacen frister til den prisen, men jeg gir meg nok med Fulcrum R5 LG hjul tenker jeg, får holde det på noe som blir lite brukt.
|
|
|
24/04/2017 20:44
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Jeg trodde ML-størrelsen hadde vært hos Giant en stund, jeg googlet "2015 giant TCR geometry" og fant ML. M/L har vært tilgjengelig i mange år. Mitt poeng er at geometrien og dermed størrelsesinndeling og trolig størrelsesanbefalingene ble noe justert ved oppgradering av ramme for 2016-modellene. Min TCR i M fra 2013 er 50 cm mens M av 2017 er 47 cm.
|
|
|
26/04/2017 11:03
|
knut77
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Sånn sett ja. Jeg ser at både ML og M, og sikkert de andre også har fått noen cm kortere seterør og noen få mm kortere overrør og styrerør. Små forskjeller, men sikkert nok til å påvirke anbefalt kroppshøyde.
Nå skal jeg fatte meg litt kortere.
Solace solgt. Like greit, så slipper jeg tenke mer på den.
Testet Emonda SL6. Den opplevdes som Caad12 i størrelsen, her blir det mye plussgrader på stemmet. Det var en "pløsj" sykkel, antakelig kjempefin etter 4 timer, men den manglet litt på respons/fraspark. Godt mulig hukommelsen min tuller med meg og at det jeg leter etter egentlig ikke finnes. Uansett så slipper jeg heldigvis å bruke alt for mye penger på SL6.
Jeg heller mot å finne en brukt Defy alu ML, eller Contend SL1 på tilbud. Eller Synapse carbon/alu, helst brukt. Eller Cube Attain. Bare å si i fra om noen har eller vet om.
|
|
|
26/04/2017 11:45
|
kjasmas
Ivrig
|
Ivrig
Det høres ut som om du har en ganske fast oppfatning av hvordan du skal sitte på sykkelen.
Er oppfatningen begrunnet i at du satt bra på den Solace'n du testet, i en bikefit eller i tidligere erfaringer?
Jeg spør fordi min egen erfaring er at jeg ikke merker så enormt stor forskjell når jeg bytter mellom sykler med forskjellig reach, stack, stemlengde etc. Jeg har tre sykler med landeveisstyre og sitter ikke likt-likt på noen av de, men sitter "godt" på alle tre.
Syns det for øvrig høres litt rart ut om du må opp på positiv vinkel på Emoda (forutsatt H2-geometri) siden denne har et stack-reach forhold helt opp i grenselandet til komfortsykler (ca 1,49).
|
|
|
[Re: kjasmas]
26/04/2017 11:55
|
knut77
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Jeg syklet mye landevei 2005-2010. Men tilstanden min er en helt annen nå, og jeg sliter litt med å finne ut hva som er best for meg. Etter min runde med prøvesitting nå så satt jeg best på Solace og Synapse i 56, men disse gjorde jeg ingen endring på. Planen var å teste Solace med +6/100mm i dag, men det slapp jeg. Sittestillingen var ikke helt optimal og jeg ble sliten i nakken etter 10 min på Solace med -6/110mm. Men det virker som et greit utgangspunkt, bedre enn Emonda og Caad12 56cm.
Utfordringen min er kanskje relativt lange bein ift kroppshøyde og plager med nakke. Da blir det fort slik at sykkelen enten blir lang eller det blir vel mye drop. Men ja, jeg tåler nok mer variasjon enn jeg gir inntrykk av. Men denne gangen planlegger jeg å være helt fornøyd før jeg handler, evt ta en sjanse med noe billig brukt.
|
|
|
26/04/2017 12:09
|
kjasmas
Ivrig
|
Ivrig
Jeg syklet mye landevei 2005-2010. Men tilstanden min er en helt annen nå, og jeg sliter litt med å finne ut hva som er best for meg. Etter min runde med prøvesitting nå så satt jeg best på Solace og Synapse i 56, men disse gjorde jeg ingen endring på. Planen var å teste Solace med +6/100mm i dag, men det slapp jeg. Sittestillingen var ikke helt optimal og jeg ble sliten i nakken etter 10 min på Solace med -6/110mm. Men det virker som et greit utgangspunkt, bedre enn Emonda og Caad12 56cm.
Utfordringen min er kanskje relativt lange bein ift kroppshøyde og plager med nakke. Da blir det fort slik at sykkelen enten blir lang eller det blir vel mye drop. Men ja, jeg tåler nok mer variasjon enn jeg gir inntrykk av. Men denne gangen planlegger jeg å være helt fornøyd før jeg handler, evt ta en sjanse med noe billig brukt. Da forstår jeg bedre. Noe nakkevondt får man jo fort av de første turene, men etter 10 min virker å være noget tidlig. Det er klokt å kjøpe en sykkel du har regnet hjem også geometrimessig, mitt innspill er bare at du ikke blir for opphengt i hvordan du tror du skal sitte dersom dette ikke er "faglig forankret". Med litt andre ord; om du har regnet deg frem til at du kan sitte bra på en Emoda (med positivt stem), kjøper den, men ender opp med å sitte bra med negativt stem etter prøving og feiling blir jo det vinn-vinn.
|
|
|
[Re: kjasmas]
26/04/2017 13:58
|
knut77
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Med litt andre ord; om du har regnet deg frem til at du kan sitte bra på en Emoda (med positivt stem), kjøper den, men ender opp med å sitte bra med negativt stem etter prøving og feiling blir jo det vinn-vinn. Enig i den. Og for meg tror jeg dette vil være en sykkel ala Synapse, styret må litt opp, men den kan justeres flere cm ned etter prøving/feiling. Jeg kunne selvfølgelig valgt en Emonda 56 med noe sånt som +17/+20 og 100/110mm stem, men da vet jeg ikke om jeg tør vise meg offentlig (: Ellers trodde jeg at jeg hadde funnet sykkelen min, en 2016 Defy alu til 6500kr som så ut til å være i riktig størrelse. Men mannen på finn hadde ombestemt seg og skulle ikke selge den likevel...
|
|
|
27/04/2017 19:57
|
knut77
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Da ga jeg etter for presset! Jeg ble lei av geometridata, og bare kjøpte en sykkel jeg hadde lyst på. En 56cm Caad12, brukt. Sykkelen var satt opp med 30mm ringer under stemmet, stemmet er 90mm og antakelig +6 grader. Og jeg satt ganske brukbart på den. Kanskje putter jeg på et +8*/90mm stem som jeg har liggende, det er laget av Deda som er noen dumminger for alle bokstavene bortsett fra "D" er opp ned på det!
|
|
|
28/04/2017 06:07
|
kjasmas
Ivrig
|
Ivrig
Gratulerer! De fleste stem har godt av en runde neglelakkfjerner uansett 
|
|
|
01/05/2017 18:35
|
knut77
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Da er jeg i gang med hjemmebikefit. Stemmet som fulgte med sykkelen var montert så høyt at den øverste skruen på stemmet klemte delvis toppen av kronerøret og delvis luft. Det er vel ikke helt anbefalt når røret er av carbon, så da måtte stemmet senkes litt. Bildet viser et forsøk med -6/100mm, for moroskyld, det var også montert for høyt. Jeg er tilbake med 90mm stem nå og er fortsatt ganske langt fra fornøyd. Jeg håper jeg slipper å montere +12/90mm! Edit: Det viste seg at stemmet som fulgte med sykkelen var 7/100mm, jeg målte tydeligvis feil når jeg kom til 90mm... Dette er nå byttet ut med et opp-ned-Deda +8/90mm og 25mm avstandsringer. Dette er veldig nær veldig bra. Setet er trukket ganske langt bak, kneskåla er 1cm+ bak pedalakslingen nå.
Redigert av knut77; 01/05/2017 19:05.
|
|
|
|
|