Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hodetelefoner med støyreduksjon, hva er best?

Hodetelefoner med støyreduksjon, hva er best? #2397234 14/04/2017 08:01
Raymond Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Ohoi allvitende forum!

Har i flere år brukt inear varianter i alle prisklasser og kvaliteter, men vurderer å prøve noe grøvre.. har en tendens til å rett å slett få vondt i øregangen etter 1,5 timer eller så..

Bruker forholdsvis mange timer i måneden på fly, så ser på varianter med støyreduksjon. Tenker at det også er digg f eks når man sitter på flyplassen og kanskje har mulighet til å få unna en time jobb, men blir distrahert av støy og bråk rundt.

Foreløpig har jeg landet på Bose QC35, og vurderer å dra i avtrekkeren ganske kjapt, siden Expert har 20% på alle hodetelefoner ut helgen..

Men hva annet bør jeg vurdere, er det noe annet jeg bør vurdere i det hele tatt? Kan gjerne spare penger, men om jeg sparer en høvding og får et kjipere produkt er det ikke interessant. Kan jeg få noe bedre?

Etter mange år som konkurranseskytter har jeg ikke den beste hørselen, så feinsmecker lyd som kun kan skilles ut av de som er direkte arvinger av Mozart og resten av komponist slekta er unødvendig... sånn sett er sikkert bose sine overkill deluxe også, men støyreduksjonen på de er jo helt rå...

Hvis det mot all formodning skulle være noen som har forslag til noe in ear jeg må se på, så kom med det og... men jeg vil ikke ha noe bøyler rundt nakken eller fikkel... og jeg vil ha støyreduksjon, en del av bruken er rett og slett for å slippe støy, ikke for å høre på musikk. ICON_WINK men mtp plass i PC veska er jo plugger helt klart å foretrekke..

Kom med forslag, jeg vurderer alt og venter i spenning på hva folket har å foreslå!!!

Redigert av Raymond; 14/04/2017 08:02.
Re: Hodetelefoner med støyreduksjon, hva er best? [Re: Raymond] #2397244 14/04/2017 08:39
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Du kan jo ta en titt på denne tråden https://www.terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2390414#Post2390414

Personlig ville jeg gått for Sony MDR-1000X, Beoplay H9 eller Sennheiser Momentum 2.0, men for meg er lyden mye viktigere enn støyreduksjon.

Så vidt jeg har fått med meg i tester er det bare Sony MDR-1000X som kan matche Bose på støyreduksjon, attpåtil med en del bedre lydkvalitet.

Create the problem and sell the solution
Re: Hodetelefoner med støyreduksjon, hva er best? [Re: Raymond] #2397261 14/04/2017 09:37
T
Torresftw Offline
Medlem
Medlem
T
stod mellom bose og sony for min del, mitt valg ble sony da de fikk bedre tilbakemeldinger på lyd. Støyreduksjon er lik som bose. Er meget fornøyd med sony MDR-1000x

Re: Hodetelefoner med støyreduksjon, hva er best? [Re: Raymond] #2397360 14/04/2017 20:04
A
AndreasLie Offline
Avhengig
Avhengig
A
Har akkurat skaffe meg et par av disse til test og må si at hittil så er jeg veldig fornøyd.
https://www.prisguide.no/produkt/plantro...XpLkaAsV-8P8HAQ

Har QC25 fra før av og veldig deilig og slippe kabel med disse. Lyden er god, støyreduksjonen er bra, batteriet holder mer enn lenge nok og det er praktisk med kontrollene på siden. Hadde de på flere timer i strekk mens jeg malte forrige dagen og de satt godt. Du sparer en tusenlapp ca i forhold til Bose.

Re: Hodetelefoner med støyreduksjon, hva er best? [Re: Raymond] #2397403 15/04/2017 07:36
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Dette finnes det vel 18 tråder om fra før, men:

På fly prioriterer man støyreduksjon over lydkvalitet. Til nå har det betydd at Bose QC25/35 var det riktige svaret. Imidlertid skal Sony MDR-1000X ha enda bedre støykansellering og litt bedre lyd.

Det er altså en sv disse du skal ha. ICON_SMILE

Re: Hodetelefoner med støyreduksjon, hva er best? [Re: Stein] #2397566 16/04/2017 11:03
Raymond Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Stein
Dette finnes det vel 18 tråder om fra før, men:

På fly prioriterer man støyreduksjon over lydkvalitet. Til nå har det betydd at Bose QC25/35 var det riktige svaret. Imidlertid skal Sony MDR-1000X ha enda bedre støykansellering og litt bedre lyd.

Det er altså en sv disse du skal ha. ICON_SMILE

Fikk testet i går og det er nok Sony sine som passet meg best, satt bedre rundt ørene rett og slett. Støydemping virket ganske jevnt like god mellom de og qc35. Men funksjonen hvor man kan legge hånden over høyre øret for å midlertidig slå av demp var kjekk (Sony).

Desverre hadde de ikke inne hverken den ene eller andre i sort når jeg var innom, så blir kjøp litt senere.

Takk for hjelpen! ICON_SMILE

Re: Hodetelefoner med støyreduksjon, hva er best? [Re: Raymond] #2397600 16/04/2017 15:35
E
EspenS Offline
Veteran
Veteran
E
Har QC25 med støydemping og Sennheiser Momentum 1.0 uten støydemping. Førstnevnte foretrekkes når jeg er på farten, sistnevnte foretrekkes når jeg er i ro pga overlegen lydkvalitet ift Bose (i mine ører). Momentum 2.0 ligger høyt på shortlsta når parken en gang skal fornyes.

Re: Hodetelefoner med støyreduksjon, hva er best? [Re: Raymond] #2398160 18/04/2017 13:09
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Jeg drar opp Plantronics Backbeat Pro 2 igjen jeg.
Mener disse går for ned mot 2000 nå.

Fått kjørt dem på fly et par ganger nå, funker knall.
Blir ikke dødstille, men med litt musikk på er ikke Widerøe-propel generendre overhodet.

Fin lyd ellers, og funker fint sammen med telefonsamtale, videosamtale på lync etc, og er trådløse med god batterilevetid.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Hodetelefoner med støyreduksjon, hva er best? [Re: Raymond] #2398457 19/04/2017 07:45
A
AndreasLie Offline
Avhengig
Avhengig
A
en smart ting med Backbeat pro 2 er at de auto pauser når du tar de av hode, Veldig praktisk fordi jeg har en jobb hvor jeg ofte må ta de av og vil gjerne fortsette i radioprogrammet eller sangen der jeg var.
Også kjekt at de kan være koblet til både tlf og pc samtidig, slik at jeg kan høre lyd fra begge samtidig.
Eneste jeg ikke har fått helt til enda er at den kobler ut micen når jeg ringer med mobil, så må forske litt mer på det.

Re: Hodetelefoner med støyreduksjon, hva er best? [Re: AndreasLie] #2398497 19/04/2017 09:44
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: AndreasLie

Eneste jeg ikke har fått helt til enda er at den kobler ut micen når jeg ringer med mobil, så må forske litt mer på det.

Hmm, det har den ikke gjort hos meg.

Den litt iffy med tilkobling via blåtann hvis den ligger lenge uten bruk.
Er dog usikker på om dette er ios eller headset sin skyld, eller om det bare er strømsparing.
Skrur av og på igjen så kobler den til. Og det går kjapt.

Det skal sies at den ikke har den best mic, sammenlignet med Voyager Focus UC, men så er også Focus UC laget for åpent landskap og samtale... ikke primært best støykanselering eller musikk.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen

Moderator  support