|
|
Glad når Edvald Boasson Hagen taper
|
Glad når Edvald Boasson Hagen taper
10/04/2017 14:32
|
bah
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
http://www.tv2.no/sport/9054679/VM: Ja, det var et dårlig opptrekk, men pytt pytt... Personlig synes jeg Kristoff er en dårlig taper Hva mener forumet?
|
|
|
Re: Glad når Edvald Boasson Hagen taper
[Re: bah]
10/04/2017 15:23
|
Neko
Avhengig
|
Avhengig
Personlig synes jeg Kristoff er en dårlig taper
Generelt, eller mtp. VM-situasjonen?
|
|
|
10/04/2017 15:41
|
bah
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Generelt. VM var jo igrunn forståelig at han ikke var helt fornøyd.
Uansett ikke bra at en norsk teamsjef godter seg når Edvald punkterer...
|
|
|
10/04/2017 16:03
|
anonym
Besatt
|
Besatt
Når opptrekkeren passerer mål linjen før den personen han skal trekke opp, så er det jo noe som har gått virkelig galt. For øvrig har Karl Lima beklaget sine tweets under gårsdagen ritt.
Redigert av anonym; 10/04/2017 16:09.
|
|
|
10/04/2017 16:17
|
Kjetil307
Ringrev
|
Ringrev
var det ikke litt kommunikasjonssvikt i OL også som resulterte i at Edvald gikk glipp av en ganske opplagt pall plass
|
|
|
10/04/2017 17:16
|
Pinello
Entusiast
|
Entusiast
|
|
|
10/04/2017 18:03
|
Loki
Besatt
|
Besatt
På høy tid og legge dette bak seg og se framover til VM i Bergen.
He took the road less travelled, but somehow won out in the end
|
|
|
[Re: Kjetil307]
10/04/2017 18:35
|
Gråstein
Besatt
|
Besatt
var det ikke litt kommunikasjonssvikt i OL også som resulterte i at Edvald gikk glipp av en ganske opplagt pall plass Du tenker kanskje på forrige VM? Der virket det som om Edvald var litt forvirret og valgt å ikke være med å kjøre inn Sagan da han satt sammen med Van Avermat i 2./3. posisjon. I ettertid har det vel vært diskutert litt om det var lojalt, eller om det var dumt (altså at han egentlig hadde frikort til å gjøre kjøre, og gjorde en feilvurdering). Mistenker kanskje at Hagen oppfattet at han ikke hadde lov, og har vært litt irritert i ettertid over å ha mistet sjansen.
|
|
|
10/04/2017 18:49
|
stosu
Besatt
|
Besatt
Naturlig at folk i sykkelmiljøet i Stavanger samler seg rundt Kristoff. Det er de eneste som har sansen for fyren... EBH er kanskje en av de mest lojale sykkelrytterne som også har vinnersjanser. Se på jobben han gjorde i High Road, Sky og for Cav i Dimension Data. Når så vi sist at Kristoff gjorde en jobb for lagkamerater?
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
|
|
|
[Re: stosu]
10/04/2017 19:31
|
Neko
Avhengig
|
Avhengig
Naturlig at folk i sykkelmiljøet i Stavanger samler seg rundt Kristoff. Det er de eneste som har sansen for fyren... EBH er kanskje en av de mest lojale sykkelrytterne som også har vinnersjanser. Se på jobben han gjorde i High Road, Sky og for Cav i Dimension Data. Når så vi sist at Kristoff gjorde en jobb for lagkamerater? Man ser heller ikke Cavendish, Kittel, Contador, Froome osv. gjøre jobb for lagkamerater. Kristoff er en av verdens beste i rittene han satser på, mens Edvald i beste fall er outsider. Da er det er vanskelig å argumentere mot rollen han har hatt på både proff- og landslag, når han svært sjeldent leverer toppresultater. Men selv om han gjorde en håpløs jobb i VM, er det rart å godte seg over at den ene av to norske ryttere med et snev at vinnersjanse punktererer. Kommentarene til Lima var upassende, og de er nok sterkt preget av "øst/vest-rivaliseringen" vi har i sykkelnorge.
|
|
|
10/04/2017 19:40
|
Vingleik Vaagal
Avhengig
|
Avhengig
Kristoff er jo langt fra en av verdens beste i sin klasse. Dvs han har ikke noe klasse.
Han er ikke god nok spurter, han er ikke god nok endagsrytter, han er for svak i kneikene/brosteinene til å være klassiskerrytter.
Kan vi please slutte å hylle Kristoff som noe annet enn en medioker spurter?
At Kristoff ikke hadde beina til å komme seg forbi Hagen sitt opptrekk er ikke Eddie sin feil.
Redigert av Vingleik Vaagal; 10/04/2017 19:40.
|
|
|
[Re: Neko]
10/04/2017 19:59
|
stosu
Besatt
|
Besatt
Man ser heller ikke Cavendish, Kittel, Contador, Froome osv. gjøre jobb for lagkamerater. Kristoff er en av verdens beste i rittene han satser på, mens Edvald i beste fall er outsider.
De du nevner prater opp laget når det går bra, tar på seg skylda selv når det går dårlig og unner lagkameratene sine suksess. Når har Kristoff skrytt opp Politt som hjelperytter? I intervjuer fremstilles Tony Martin nærmest som en konkurrent, istedenfor en joker for laget. Skjønner godt at Guarnieri gikk til FDJ. Kristoff hadde en god sesong i 2015, veldig mye på grunn av at han hadde kanskje verdens beste hjelperytter i Luca Paolini. Det gikk kun en vei etter at han mistet Paolini pga. kokaindommen.
|
|
|
10/04/2017 20:01
|
Neko
Avhengig
|
Avhengig
Selv om han ikke har vunnet noe stort de siste par årene, leverer han toppresultater på løpende bånd. Han er ikke blant de aller raskeste spurterne, men statistikken hans i de største endagsrittene er det få som matcher, og absolutt verdt en kapteinsrolle. Edit: Ment til Vingleik.
Redigert av Neko; 10/04/2017 20:02.
|
|
|
10/04/2017 20:06
|
Vingleik Vaagal
Avhengig
|
Avhengig
Ja! Hvem vil vel ikke ha en som samler på fjerdeplasser som kaptein? Et scoop av de sjeldne.
|
|
|
[Re: Vingleik Vaagal]
10/04/2017 20:10
|
Valentino
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hallo VV. Realitetssjekk. Kristoff har vunnet to monumenter. Det er ikke mediokert.
Fuglene må vite hva som stakk Karl Lima. Ikke særlig profesjonelt å kvitre tøv, men nå har han beklaget.
|
|
|
10/04/2017 20:19
|
Neko
Avhengig
|
Avhengig
Ja! Hvem vil vel ikke ha en som samler på fjerdeplasser som kaptein? De aller fleste, vil jeg tro. Det er faktisk bare Sagan og Van Avermaet som har bedre resultater over de siste årene i disse rittene.
|
|
|
10/04/2017 20:20
|
Vingleik Vaagal
Avhengig
|
Avhengig
To seiere, som ikke nødvendigvis er representativt for nivået hans. Han er jæskla god på 4.-5. plasser.
Både spurtere og klassiskerryttere må være kjørt av for at han skal kunne vinne noe som helst.
|
|
|
10/04/2017 20:58
|
anonym
Besatt
|
Besatt
Eneste jeg har imot Alexander, er at han sier sjørte i stedet for kjørte.
Sjørte sjærringa på sjukken...
Redigert av anonym; 10/04/2017 20:58.
|
|
|
[Re: stosu]
10/04/2017 22:06
|
Ger
Entusiast
|
Entusiast
Naturlig at folk i sykkelmiljøet i Stavanger samler seg rundt Kristoff. Det er de eneste som har sansen for fyren... EBH er kanskje en av de mest lojale sykkelrytterne som også har vinnersjanser. Se på jobben han gjorde i High Road, Sky og for Cav i Dimension Data. Når så vi sist at Kristoff gjorde en jobb for lagkamerater? Tja, no er her skrevet så mykje rart at eg klarer ikkje la ver å kommentere. Å ikkje vere lojal på laget som betaler lønna din er som ta sjølvmord. Ingen lag som vil betale for en illojal syklist og det bør du og skjønne. Skulle bare mangle. Trur du Hushovd syns Boasson Hagen er lojal? Tviler på det for han fekk vel ikkje kjempemykje hjelp då han vart verdsmester? Og det var vel då Boasson Hagen kom inn på landslaget at kapteinsrollen måtte delast på to kapteiner. Og det var lenge før Kristoff var på laget. Korfor? Fordi Hushovd ikkje gjekk å samarbeide med? Eller var det kanskje Boassen Hagen? Uttalelsen til Lima er berre flaut. Er medlem av same sykkelklubb som han iallefall har vore tidligare, noko somgjer det endå flauare for meg. Uansett om han meiner dette så bør han som leder klare å holde kjeft utad! Og Kristoff har vel kun sykla på Østlandslag etter han var 19 år, så den øst/vest konflikten trur eg er meir tilfeldig. Fordi om eg no tilfeldigvis bur i samme fylke som Kristoff har eg likt Boasson Hagen veldig godt før han dreit seg ut i VM. Men ser etter kvart eit mønster at han ikkje kan samarbeide med andre når han er på landslaget. Noko som er veldig synd i ein så liten sykkelnasjon som Noreg. Har eit lite håp om at dette kan betre seg, men eg tviler. Og å komme med at Kristoff er medieoker,som står lenger opp er jo direkte latterlig. Viss det som eg finner stemmer så har han vel vunnet en(1) etappe/ritt siste 5år... Kor mange har Kristoff vunnet på samme tid? Greit dykk vil forsvare Boasson Hagen, men ver litt realistiske folkens. Sjå spurten frå VM på nytt og dykk vil sjå at Boasson Hagen legger seg FORAN ein konkurrent så Kristoff ikkje kan ligge på hjulet hans og mister heilt moment. Vil dykk ikkje sjå det, så er det greit. Men det er ikkje Kristoff som ikkje ville samarbeide her. Noko som var avtalt på forhånd. Og til slutt så høyr på kommentarene til Paasche og Kaggestad frå VM, dei seier rett ut at Boasson Hagen ikkje gjer som avtalt
|
|
|
10/04/2017 22:16
|
Vingleik Vaagal
Avhengig
|
Avhengig
Sammenligner du resultatene til Kristoff med Hagen så klart at Kristoff kommer bedre ut. Er vel ikke sammenlignet med Hagen at Kristoff er medioker. Det er sammenlignet med de beste spurterene og klassiskerrytterne.
Fint at du referer til Paasche og Kaggestad sin ekspertise. To sykkelorakler som vet alt om sykling. Kaggestad fungerte (om mulig) dårligere som NBA-kommentator, men det var så vidt.
|
|
|
10/04/2017 22:32
|
Valentino
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
At Kristoff ikke er fuoriclasse som GVA, Boonen, Sagan og Kwiato har han forsåvidt sagt selv. Men det er heller ikke i år noen som avslutter bedre enn ham etter 260+ km.
Edvald virker ganske ute av det så langt i år. Håper han kommer seg.
Når dette er sagt er jo spurtseire i TdF ganske dølle greier sammenliknet med å mose Quick Step i et langbrudd i RVV.
|
|
|
10/04/2017 23:16
|
Ger
Entusiast
|
Entusiast
Fint at du referer til Paasche og Kaggestad sin ekspertise. To sykkelorakler som vet alt om sykling. Kaggestad fungerte (om mulig) dårligere som NBA-kommentator, men det var så vidt.
Synd eg ikkje kjenner identiteten din. Viss eg gjorde kunne eg tipsa tv2 om at vi på terrengsykkel.no har Norges største "ekspert" på sykling. Spent på kva du seier om EBH når Kristoffer Halvorsen om eit par år er Noregs beste spurter, og Kristoff innser at han må dra opp spurten for Halvorsen? Då er det vel sør og vest mot Øst? Men er stygt redd at resten av østlendingane heller vil jobbe for Halvorsen enn EBH, slik dei fleste tidligare har gjort i joker.
|
|
|
10/04/2017 23:21
|
sveinaa
More than words
|
More than words
@VV på hvilken planet hører du hjemme? Følger du overhode med på sykling? Det er direkte pinlig å lese det du skriver. At Alex er middels er bare sprøyt.
Edvald har et samarbeidsproblem. Før VM så hadde jeg litt glemt hvordan det var når Thor ble verdensmester, men snakk om dejavu...!
Om man setter personene til side så er det lojaliteten Lima kommentererte. Det er på en måte kun sportsdirektøren (Stig) eller velt/ kjørt av som kvalifiserer at man kan kjøre for egne sjanser. Om alle følger hjertet og lysten blir fet bare tull. Da må man satse på TT...
Medlem i NOTS Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
11/04/2017 06:45
|
ganskefort
Ringrev
|
Ringrev
Kristoff er jo langt fra en av verdens beste i sin klasse. Dvs han har ikke noe klasse.
Han er ikke god nok spurter, han er ikke god nok endagsrytter, han er for svak i kneikene/brosteinene til å være klassiskerrytter.
Kan vi please slutte å hylle Kristoff som noe annet enn en medioker spurter?
At Kristoff ikke hadde beina til å komme seg forbi Hagen sitt opptrekk er ikke Eddie sin feil. Dette minner meg litt om når ungene mine spør om fotballspiller X på, la oss si, Chelsea er "god" eller "dårlig". Å kalle en som har vunnet to monumenter, derav et ganske episk brudd i Flandern, for "medioker" er rett og slett helt håpløst.
Espen - sporadisk seriøs, konstant slækk og fortsatt felgbremser på landeveien...
Bianchi Infinito CV Votec VRX Pro
|
|
|
11/04/2017 06:48
|
ganskefort
Ringrev
|
Ringrev
To seiere, som ikke nødvendigvis er representativt for nivået hans. Han er jæskla god på 4.-5. plasser.
Både spurtere og klassiskerryttere må være kjørt av for at han skal kunne vinne noe som helst. Hahaha. Hvor mange nordmenn har vunnet et monument? Har vært på pallen i OL/VM? Hvor mange syklister har vunnet to monumenter? Greg van Avermaet vant sitt første monument på søndag, han har et drøss av pallplasseringer i tidligere år. Mener du han er en dårlig syklist?
Espen - sporadisk seriøs, konstant slækk og fortsatt felgbremser på landeveien...
|
|
|
11/04/2017 07:00
|
EmilZipp
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Har vi bygdetullinger i Nor blitt helt gale, forventer vi at Kristoff eller Edvald skal vinne hver gang de stiller opp også når Edvald har en rolle som hjelperytter ? Ja Thor var stor, Edvald har noen psycho sterke resultater noen år tilbake og Kristoff var helt konge i 2014+2015. Vi har masse ungsauer som har snust / eller snuser på toppnivået og flere har tatt et steg ned. Kristoff og Edvald virker også å ha litt igjen til sine sterkeste dager. Kanskje er vi ikke verdens beste sykkelnasjon (slik noen trodde) likevel.
Tipper våre helter begynner å bli lei reportere som maser om seier hver uke og samarbeidsproblemer, for det ser det ut til at de har.. om det er personlighet maktkamp eller noe annet. Lima torsket det til, har beklaget men blir sikkert spurt om denne uttalelsen noen år til. Håper vi slipper en ny runde i Bergen og at Norge får noen gode resultater.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
|
|
|
[Re: Ger]
11/04/2017 07:45
|
stosu
Besatt
|
Besatt
Tja, no er her skrevet så mykje rart at eg klarer ikkje la ver å kommentere.
Å ikkje vere lojal på laget som betaler lønna din er som ta sjølvmord. Ingen lag som vil betale for en illojal syklist og det bør du og skjønne. Skulle bare mangle. Trur du Hushovd syns Boasson Hagen er lojal? Tviler på det for han fekk vel ikkje kjempemykje hjelp då han vart verdsmester?
Og det var vel då Boasson Hagen kom inn på landslaget at kapteinsrollen måtte delast på to kapteiner. Og det var lenge før Kristoff var på laget. Korfor? Fordi Hushovd ikkje gjekk å samarbeide med? Eller var det kanskje Boassen Hagen?
Uttalelsen til Lima er berre flaut. Er medlem av same sykkelklubb som han iallefall har vore tidligare, noko somgjer det endå flauare for meg. Uansett om han meiner dette så bør han som leder klare å holde kjeft utad!
Og Kristoff har vel kun sykla på Østlandslag etter han var 19 år, så den øst/vest konflikten trur eg er meir tilfeldig. Fordi om eg no tilfeldigvis bur i samme fylke som Kristoff har eg likt Boasson Hagen veldig godt før han dreit seg ut i VM. Men ser etter kvart eit mønster at han ikkje kan samarbeide med andre når han er på landslaget. Noko som er veldig synd i ein så liten sykkelnasjon som Noreg. Har eit lite håp om at dette kan betre seg, men eg tviler.
Og å komme med at Kristoff er medieoker,som står lenger opp er jo direkte latterlig. Viss det som eg finner stemmer så har han vel vunnet en(1) etappe/ritt siste 5år... Kor mange har Kristoff vunnet på samme tid?
Greit dykk vil forsvare Boasson Hagen, men ver litt realistiske folkens. Sjå spurten frå VM på nytt og dykk vil sjå at Boasson Hagen legger seg FORAN ein konkurrent så Kristoff ikkje kan ligge på hjulet hans og mister heilt moment. Vil dykk ikkje sjå det, så er det greit. Men det er ikkje Kristoff som ikkje ville samarbeide her. Noko som var avtalt på forhånd. Og til slutt så høyr på kommentarene til Paasche og Kaggestad frå VM, dei seier rett ut at Boasson Hagen ikkje gjer som avtalt
I 2010 stilte Norge med 3 ryttere til start. Da får man ikke kjørt som et lag, og kan like gjerne stille med 2 kapteiner når det er så gode ryttere som i 2010. EBH fikk sølv i VM året etter. At EBH kanskje ikke gjorde verdens beste hjelperytterjobb i 2016 er alle enige i. Om det var bevisst eller ikke er vel heller mer kjernen i striden. At Kristoffer Halvorsen vil bli Norges store spurter i VM om noen år er også soleklart, men han er ung, og media vil forvente store resultater i første VM. Vi har også en god spurter i Sondre Holst Enger og Daniel Hoelgård, som også vil utfordre EBH og Kristoff om kapteinsrollen. Dette tror jeg er sunt, så lenge gutta er voksne nok til å la den beste spurte når de begynner å få 50-60 km igjen til mål, og kjenner hvordan beina er. I VM i Bergen er det heller ikke usannsynlig at Odd Christian Eiking kan bli Norges joker, og det hadde vært kult å sett ham i en fri rolle de siste km.
|
|
|
[Re: ganskefort]
12/04/2017 08:06
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Anonym5
|
|
|
[Re: anonym5]
12/04/2017 08:20
|
ganskefort
Ringrev
|
Ringrev
[quote=ganskefort] episk brudd Nåja. [/quote Et bra gjennomført brudd da :-) To stykker sammen fra Kruisberg, gjennom Oude Kwaremont og Paterberg er ikke så verst, men jeg skjønner jo fra denne tråden at noen har høyere krav enn som så!
|
|
|
[Re: ganskefort]
12/04/2017 08:24
|
Valentino
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ikke sant? Jeg synes egentlig at folk kan gjøre det selv jeg, siden det som serveres av norske proffer er så Marianegropadypt under pari.
|
|
|
|
|