Hei!
Min bedre halvdel har fått en ettårig stilling i Brussel, og jeg blir med på lasset. Vi flytter i juli/august, jeg skal ha omsorgspermisjon dette året. Tiden komme til å bli brukt på sykling, litt studier og å ha omsorg for guttungen når han ikke er i barnehage. Jeg vet at det er andre på forumet som har bodd i Belgia, så jeg lager denne tråden for å prøve å litt hjelp og tips til praktiske ting.
I første omgang er det bolig og barnehage som er viktigst for oss. Vi skal en tur nedover i påsken for å se oss litt rundt i aktuelle områder. Foreløpig har vi tenkt på Waterloo siden den skandinaviske barnehagen ligger her (vi har en gutt på 14 måneder) , men kan gjerne bo i sykkelavstand/kollektivavstand til barnehagen (30-45 min). Andre steder vi vurderer er Rhode St. Genese og mer landlige bydeler i Brussel a la Woluve St. Pierre. Er det noen som har kjennskap til nevnte steder og har noen tanker å komme med?
Er det noen som har erfaringer med den skandinaviske barnehagen? Den ser veldig fin ut på bildene, men hvordan er innholdet? Vi har fått opplyst om at prisene varierer mellom 7000 og 15000 euro i året - er det noe noen som har erfaringer med andre barnehager eller andre tilbud til småbarn? Vi synes kanskje prisnivået er noe høyt hos den skandinaviske barnehagen, men det er kanskje slik nivået er i Belgia?
Håper noen kan bidra

Hilsen
Sigurd