Kalas-cup
|
Re: Kalas-cup
[Re: oyvin]
02/06/2017 08:35
|
lmo
Entusiast
|
Entusiast
Takk for bra ritt! Det var jo nærmest knusktørt også, i hvert fall i forhold til forventet.
Jeg syntes i grunn løypa fungerte bedre med justeringene med den nye traseen, det ble rett og slett mer flyt gjennom. Takk for det! Vi jobber med en ny rundbaneløype, så mulig dette var siste rittet på Gullhaug dersom vi rekker å ha en løype ferdige til neste år.
|
|
|
[Re: Gunnar]
02/06/2017 10:22
|
ErikR
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg tenker å ta med guttungen på sitt første Kalascup i Drøbak neste uke Etter å ha lest tråden her ble jeg inspirert til å hive meg på selv :-)
Ser at noen lurer på om nivået er høyt eller om albuene er spisse. Det finnes alternativer for å teste ut rundbaneritt. Flere klubber arrangerer lokale rundbaneritt man kan sjekke ut. Hos oss i Nesodden SK har vi for eksempel 4 karusellritt for små og store i løpet av sesongen. Løypa er 2 runder a 5 km og tar ca 35 min. Det er sikkert lov å delta om man spør pent..
Redigert av ErikR; 02/06/2017 10:22.
Beaten paths are for beaten men
|
|
|
[Re: ErikR]
02/06/2017 17:31
|
TonyN
Ringrev
|
Ringrev
Jeg tenker å ta med guttungen på sitt første Kalascup i Drøbak neste uke Etter å ha lest tråden her ble jeg inspirert til å hive meg på selv :-)
Ser at noen lurer på om nivået er høyt eller om albuene er spisse. Det finnes alternativer for å teste ut rundbaneritt. Flere klubber arrangerer lokale rundbaneritt man kan sjekke ut. Hos oss i Nesodden SK har vi for eksempel 4 karusellritt for små og store i løpet av sesongen. Løypa er 2 runder a 5 km og tar ca 35 min. Det er sikkert lov å delta om man spør pent.. Karusellrittene på Nesodden har jeg inntrykk av at folk utenfor Nesodden sykkelklubb også er velkommen til. Vi i Drøbak får i hvert fall årlig invitasjon til karusellen, og pleier som regel å stille en liten delegasjon - noen juniorer og noen seniorer.
|
|
|
04/06/2017 21:09
|
TonyN
Ringrev
|
Ringrev
Meldt opp til 60 mm nedbør på onsdag. Blir med andre ord gjørmebad i Seierstenmarka under Kalas cup i Drøbak!
|
|
|
[Re: ErikR]
06/06/2017 19:36
|
Anders-K
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Ser at noen lurer på om nivået er høyt eller om albuene er spisse. Det finnes alternativer for å teste ut rundbaneritt. Flere klubber arrangerer lokale rundbaneritt man kan sjekke ut. Hos oss i Nesodden SK har vi for eksempel 4 karusellritt for små og store i løpet av sesongen. Løypa er 2 runder a 5 km og tar ca 35 min. Det er sikkert lov å delta om man spør pent.. Noen tips om hvordan man evt melder seg på hos dere? Begynte med Kalas cup sykling selv i år og opplever stemminingen som finfin. I hverfall der jeg kjemper i bunnene av lista hos 40 åringene. Jeg er helt fersk i rittsammenheng og har da et par konkurenter rundt meg i løypa så nivået er nok ikke spess høyt. Men det er helt klart plass til fler her nede i bunn så ser gjerne at flere henger seg på. Artig med litt action en gang i blant;)
|
|
|
[Re: Anders-K]
07/06/2017 06:37
|
GardS
Ivrig
|
Ivrig
Ser at noen lurer på om nivået er høyt eller om albuene er spisse. Det finnes alternativer for å teste ut rundbaneritt. Flere klubber arrangerer lokale rundbaneritt man kan sjekke ut. Hos oss i Nesodden SK har vi for eksempel 4 karusellritt for små og store i løpet av sesongen. Løypa er 2 runder a 5 km og tar ca 35 min. Det er sikkert lov å delta om man spør pent.. Noen tips om hvordan man evt melder seg på hos dere? Begynte med Kalas cup sykling selv i år og opplever stemminingen som finfin. I hverfall der jeg kjemper i bunnene av lista hos 40 åringene. Jeg er helt fersk i rittsammenheng og har da et par konkurenter rundt meg i løypa så nivået er nok ikke spess høyt. Men det er helt klart plass til fler her nede i bunn så ser gjerne at flere henger seg på. Artig med litt action en gang i blant;) http://www.nesoddensykkel.no/rittoversikt/terrengkarusellen/
Energihuset Merida Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS
|
|
|
16/06/2017 07:27
|
geronimo
Entusiast
|
Entusiast
Må bare slenge ut en kudos til de som har satt den nye løypa på Skullerud. Skikkelig bra løype med mye morsom sti!
|
|
|
[Re: geronimo]
16/06/2017 07:41
|
lmo
Entusiast
|
Entusiast
Må bare slenge ut en kudos til de som har satt den nye løypa på Skullerud. Skikkelig bra løype med mye morsom sti! Slenger meg på denne. Takk for et fint ritt!
|
|
|
16/06/2017 09:41
|
Trond Vidar
I want to ride my bicycle
|
I want to ride my bicycle
|
|
|
16/06/2017 10:25
|
ohjelm
Ringrev
|
Ringrev
Noen som har gpx til nedlasting (ikke Strava)? Linken hos Kalas-Cup virker ikke.
You cant't buy happiness. But you can buy a bike, and that's pretty close.
|
|
|
18/06/2017 13:45
|
Anders-K
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Enig Skullerud har vært den mest spennede løypen. Tror også den mest krevende. Var ett opperkrukseparti (starten av Dalsåsen) jeg og de rundt meg måtte av. Med unntak av en fra elite (tror Erik Kay) som suste forbi oss. Kan nok gå å sykle der for oss og, men lurer litt på om de faktisk heller lønner seg å gå der. Sparer kanskje litt krefter på det. Noen som har noe vettugt å si om det? Jeg er litt fersk i dette og lurer på om man bør holde seg påsykklen helt til kliin umulig el hoppe av på strategiske steder. I det bratte svadbergent etter gruskrysset måtte jeg av i første runde siden alle foran gikk av. I de neste rundene syklet jeg, men det var tungt. Kommer sikkert ann på både det ene og det andre.
Noen som vet hvordan løypa i Heggedal blir? Som Skullerud, Bærums verk el som i Ski?
|
|
|
19/06/2017 09:19
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Hvordan er løypa i Heggedal. Er den veldig teknisk? Er det mulig å finne frem sånn at jeg kan se på den i morgen kveld (er den merket)?
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
[Re: Anders-K]
19/06/2017 11:33
|
Joar71
Veteran
|
Veteran
Enig Skullerud har vært den mest spennede løypen. Tror også den mest krevende. Var ett opperkrukseparti (starten av Dalsåsen) jeg og de rundt meg måtte av. Med unntak av en fra elite (tror Erik Kay) som suste forbi oss. Kan nok gå å sykle der for oss og, men lurer litt på om de faktisk heller lønner seg å gå der. Sparer kanskje litt krefter på det. Noen som har noe vettugt å si om det? Jeg er litt fersk i dette og lurer på om man bør holde seg påsykklen helt til kliin umulig el hoppe av på strategiske steder. I det bratte svadbergent etter gruskrysset måtte jeg av i første runde siden alle foran gikk av. I de neste rundene syklet jeg, men det var tungt. Kommer sikkert ann på både det ene og det andre.
Noen som vet hvordan løypa i Heggedal blir? Som Skullerud, Bærums verk el som i Ski? Om man må av eller ikke er en vurderingssak. Bruker du veldig mye krefter på å cruxe, kan det lønne seg å gå av. Stopper de foran må man jo av. Personlig foretrekker jeg å holde meg på sykkelen så lenge/mye som mulig. Starten på Dalsåsen er småvanskelig, men med litt øvelse kommer man opp der også hvis det ikke er kø. Foran rundbaneritt lønner det seg stort sett alltid å dra i traseen å øve på forhånd så man kjenner crux og linjer. Løypa i Heggedal er i grunn ikke så sammenlignbar med de andre. Den er ikke så utrolig teknisk, men har en bratt nedkjøring og et steinete parti som bør testes før start. Det er også et par kamelpukler og en bygd dosering som bør testes så du vet ca hvor mye fart du bør ha inn. I fjor ble det fort litt kø i de tekniske partiene og det var såpass smalt at det var vanskelig å passere. Det er ingen lange klatringer, men det blir intenst hele veien.
|
|
|
[Re: Joar71]
19/06/2017 11:56
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Noen som vet hvordan løypa i Heggedal blir? Som Skullerud, Bærums verk el som i Ski? Om man må av eller ikke er en vurderingssak. Bruker du veldig mye krefter på å cruxe, kan det lønne seg å gå av. Stopper de foran må man jo av. Personlig foretrekker jeg å holde meg på sykkelen så lenge/mye som mulig. Starten på Dalsåsen er småvanskelig, men med litt øvelse kommer man opp der også hvis det ikke er kø. Foran rundbaneritt lønner det seg stort sett alltid å dra i traseen å øve på forhånd så man kjenner crux og linjer. Løypa i Heggedal er i grunn ikke så sammenlignbar med de andre. Den er ikke så utrolig teknisk, men har en bratt nedkjøring og et steinete parti som bør testes før start. Det er også et par kamelpukler og en bygd dosering som bør testes så du vet ca hvor mye fart du bør ha inn. I fjor ble det fort litt kø i de tekniske partiene og det var såpass smalt at det var vanskelig å passere. Det er ingen lange klatringer, men det blir intenst hele veien. Som ny Norgesmester (gratulerer). Hvordan er Heggedal ift. løypa på Konnerud? Er Heggedal mer teknisk (vanskeligere)?
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
19/06/2017 12:34
|
Joar71
Veteran
|
Veteran
Tusen takk for det Mulig de har lagt inn noe mer i Heggedal, men slik den var i fjor var den ganske mye enklere enn Konnerud. Likevel greit å ha øvd på de nevnte hoppene og nedkjøring. Jeg drar dit i ettermiddag. Joar 
|
|
|
31/08/2017 07:00
|
teithund
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Noen som vet når neste og siste ritt er? På hjemmesiden står det "SISTE RITT: ONSDAG 10 SEPTEMBER PÅ LANGSETLØKKA".
Er det onsdag eller søndag som gjelder?
|
|
|
31/08/2017 08:57
|
Fort gjort..
Avhengig
|
Avhengig
Sikker greit å sende en mld til kalascup på facebook @teithund
|
|
|
31/08/2017 09:45
|
Fort gjort..
Avhengig
|
Avhengig
Tok et par bilder før start i går (og et par etter målgang) Gøy å sykle Kalascup igjen. Kort, hardt og intenst! Mye folk og godt stemning! Album her --> https://flic.kr/s/aHsm7GBwfX
|
|
|
[Re: teithund]
31/08/2017 18:17
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Noen som vet når neste og siste ritt er? På hjemmesiden står det "SISTE RITT: ONSDAG 10 SEPTEMBER PÅ LANGSETLØKKA".
Er det onsdag eller søndag som gjelder? Det er nok en liten glipp. Det er søndag som gjelder. LarsB
|
|
|
09/09/2017 08:24
|
viffer
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
I morgen går det siste rittet av stabelen på Langsetløkka - SK Rye gleder seg til å ta i mot en haug med barn & litt eldre ryttere som alltid.
Denne gangen er parkeringsmulighetene enda dårligere pga gravearbeider i nabolaget (flere steder). Denne oppfordringen blir lagt ut på kalascup.no og Facebook-gruppa nå:
OBS - OBS! Pga gravearbeider er det svært begrenset med parkeringsplasser i området rundt Langsetløkka. De som kjører bil til rittet må beregne å parkere et godt stykke unna. Vi oppfordrer derfor alle som har anledning til å sykle/ta kollektivt til rittet - og ta uansett hensyn til naboer i området
Redigert av viffer; 09/09/2017 08:24.
|
|
|
13/09/2017 10:51
|
GardS
Ivrig
|
Ivrig
Dette med parkering har blitt helt tullete. Hvis det ikke kan parkeres i umiddelbar nærhet, bør de heller ikke arrangere ritt. Bør være et minimumskrav, for å i det hele tatt bli tildelt ritt. Så vi droppet dette rittet.
Energihuset Merida Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS
|
|
|
|
|