Jeg har en Nakamura BigBob 7.0 (2015?) der kjedet setter seg bom fast på mot staget på tyngste gir. Sykkelen har ikke fått noen slag e.l. Espen Wethe (som har designet sykkelen), sier det ikke skal være noen skive i mellom. Jeg har prøvd å stramme kassetten mer uten at det gikk, er det noe annet som kan være årsaken?
Usikker på hva slags kjede som opprinnelig fulgte med, men det som er på nå er SRAM PC-X1 (resten av drivverket er originalt SRAM, kassetten er X1 XG-1180, skifteren er XX1). Kanskje bosset er synderen, ja. Noen som vet hva slags boss som brukes?
Tenkte at det kunne være 10-delt kjede, selv om du da egentlig skal ha litt trøbbel med giring bak uansett gir. Men dikke hvis det er X1. Bosset er sannsynligvis enten Joytech eller KT. Kanhende EspenW kan gi deg 'delenummer'.
Merkelig. Er ikke lett å se men det ser ikke ut til å være stor glippe mellom krans og eiker heller. Har du prøvd å ta av kransen og se om det er noe i veien i / med et av sporene?
Hadde samme problem skrudde stikkaslen fra hverandre og la mellom et mellomstykke på noen mm.Trodde også at det var bosset sin feil men nytt hjalp ikke.Laget shimset av en hylse i det gamle bosset.
Kassetten er helt tight, så eneste jeg kan skjønne er at den ikke sitter helt inne på bosset..
Det er noe jeg opplevde. Det er vanskelig å se, men avstanden til eikene er da litt større enn den skal være. Har du prøvd å ta av kassetten og skru den på på nytt?
En med samme modell demonterte hjulet sitt, og det viser seg at aksling og stikkaksel er kortere på min. Merkelig at jeg ikke har opplevd dette som et problem før, men G-sport tar det i hvert fall på reklamasjonen.