Driver å setter sammen en ny sykkel av gamle deler. Rammen jeg skal bruke har krankhus: 86,5 (41mm) (bb86?) og kranken jeg ønsker å bruke er en FSA Gossamer bb30.
Kan jeg bruke disse kranklagerene: https://bikeshop.no/sykkel/drivverk/kranklager/pressfit-bb86/90/92/95/121/132/30mm/bb30/rotor-pressfit-4130-keramisk-kranklager-passer-p%C3%A5-bb86-hus-1109050004-p0000024034
Eller vil jeg få trøbbel med akselavstand eller noe annet?
Det er dessverre ikke mulig å bruke en BB30-krank på en ramme beregnet for BB86-lager. Bredden på krankuset på ramma er for stor, dvs at akslingen på kranken blir for kort til at du får montert den.
Beklager kupping av tråden, men jeg har et krankspørsmål.
Har det noe for seg å søke en så lav-friksjonsløsning som på videoen her? Eller har det absolutt ingenting å si? Jeg er ikke i nærheten av å få Ultegra-kranken til å spinne like raskt som den der.
Selvfølgelig har det noe for seg. Watt spart gjør at du sykler raskere med samme energibruk. Spørsmålet er om prisen det koster er verdt det. Ser du på CeramicSpeed kranklager har disse en sykt lang levetid og 4-6 års garanti som gjerne utjevner prisen hvis alternativet er å skifte hvert år.