Hei!
Jeg jobber på Obs! Sport og fritid selv, og Alprace er "husmerket" vårt. De er relativt likt utstyrt som de andre barnesyklene i den prisklassen og er ment som det billigste alternativet, under DBS og Merida. Vi selger svært mange Alprace i forskjellige størrelser i løpet av en sesong, og om man tar godt vare på sykkelen kan man godt ha en fin opplevelse med den til man vokser ut av ramma. Ramma på disse er faktisk noe større enn på en tilsvarende DBS, og omtrent likt utstyrt. Det er klart, med den prisen ligger det litt i kortene at den er tung, uten skivebrems og nevneverdig demping og man får det man betaler for. Twisteren (MicroShift) på giret har en tendens til å bli hard om man går bananas og vrir uten å tråkke over tid. Alprace generelt er en "prisfighter" ment for krige i markedet om de typiske Obs-kundene; småbarnsfamilier. En sykkelentusiast, som meg, kunne godt kjøpt en Alprace opp til og med 20" til datteren min, men etter det hadde jeg kanskje valgt noe annet, om budsjettet tillater det. De er helt fine førstegangssykler, og blir de tatt vare på vokser man ut av de før de "går i stykker".